logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Kolejne informacje z badania „Słuchacz podcastów w Polsce 2022”

  PR 25.09.2023, przeczytano 375 razy
ilustracja

Prawie co trzeci internauta w Polsce słucha podcastów – ich zasięg miesięczny w 2022 r. wyniósł ponad 31%, a już co piąty (21,2%) polski użytkownik sieci włącza podcasty minimum raz w tygodniu. Co ważne z punktu widzenia reklamodawców, słuchacze podcastów w Polsce to dojrzali i świadomi konsumenci, którzy chętnie czerpią wiedzę z audycji i polecają innym słuchane przez siebie treści. Internetowe audycje na żądanie nieznacznie częściej docierają do kobiet niż mężczyzn (54% vs. 46%), a przy tym są słuchane przez osoby wykształcone, w większości będące mieszkańcami miast. To kolejne wnioski z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce” stworzonego przez zespół Grupy Eurozet*.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolejne-informacje-z-badania-_sluchacz-podcastow-w-polsce-2022_,401482,artykul.html

Zespół Grupy Eurozet przedstawił kolejne wnioski z najobszerniejszego badania słuchaczy podcastów na polskim rynku. Czwarta edycja badania przyniosła wiele ważnych informacji na temat osób korzystających z oferty podcastowej w Polsce, potwierdzając, że podcasty docierają do bardzo konkretnej i atrakcyjnej grupy odbiorców.

Kim są słuchacze podcastów? Najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku 35+ – aż 58%. Kolejną liczną grupą są odbiorcy mający od 25 do 34 lat. Prawie 9 na 10 osób korzystających z podcastów ma minimum średnie wykształcenie, a blisko połowa – dyplom wyższej uczelni. 13% słuchaczy podcastów to właściciele firm, prezesi, dyrektorzy lub osoby wykonujące wolne zawody.

Analiza wyników badania pokazuje, że podcasty są coraz popularniejsze w całej Polsce. Ich słuchacze w zdecydowanej większości są mieszkańcami miast, ale to medium dociera też do mniejszych miejscowości i wsi.

W Polsce podcasty wciąż są medium młodym, a jednocześnie cieszącym się dużym zaufaniem odbiorców – aż 54% wskazuje je jako godne zaufania, podczas gdy telewizję zaufaniem darzy jedynie 26%. Dodatkowo, w oczach odbiorców podcasty łączą wiarygodność z ciekawymi, eksperckimi treściami, które nie są dostępne nigdzie indziej. Słuchacze nie tylko sami korzystają z informacji przedstawianych w audycjach, ale również chętnie dzielą się nimi z innymi – komentuje Radosław Sączek, Creative Group Head w Grupie Eurozet.

Tegoroczna edycja badania potwierdza, że polscy internauci chętnie korzystają z wiedzy zdobytej w słuchanych przez siebie podcastach – robi to 55% z nich. Aż 61% wykorzystuje zdobytą wiedzę w rozmowie, a prawie połowa wdraża ją w codziennym życiu. 37% słuchaczy zachęca innych do wysłuchania cyklu lub odcinka podcastu, a 26% korzysta z informacji uzyskanych w podcastach w swojej pracy.

Słuchacze podcastów to świadomi konsumenci, którzy chcą się rozwijać i aktywnie szukają wiedzy na interesujące ich tematy. Z analizy naszego badania płyną istotne informacje dotyczące stylu życia i zainteresowań tej grupy, które są szczególnie ważne z punktu widzenia reklamodawców – dodaje Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet.

74% słuchaczy podcastów określa się jako osoby, które lubią zdobywać nowe doświadczenia, a 67% lubi podróżować i poznawać nowe kultury. Interesują się zdrowym stylem życia – 70% chciałoby zdrowiej się odżywiać, 60% stosuje witaminy, minerały lub suplementy, a połowa ćwiczy przynajmniej raz w tygodniu. Wśród zainteresowań słuchaczy podcastów są również najnowsze technologie – wskazuje je aż 56% z nich, a dla 37% ważne jest wyposażenie domu w sprzęty najnowszej technologii. Słuchacze podcastów chcą poszerzać swoją wiedzę na temat inwestowania i oszczędzania, a ponad połowa deklaruje, że posiada oszczędności.

Więcej informacji o tym, jak i dlaczego Polacy słuchają podcastów – w kolejnej informacji na temat badania już wkrótce.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

Dodatkowe informacje:

Autorem i właścicielem badania „Słuchacz podcastów w Polsce” jest Grupa Eurozet; realizacja: Publicis Groupe, listopad 2022 r. Respondenci to internauci w wieku powyżej 15 lat, N=8305; CAWI.

* poprzednie edycje raportu „Słuchacz podcastów w Polsce” były przygotowywane przez Tandem Audio Broker, dziś należący do Grupy Eurozet

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„5. rewolucja” wkracza do Radia Nowy Świat
amian Kwiek, były dziennikarz Trójki, rozpoczyna współpracę z Radiem Nowy Świat. Będzie autorem nowego podcastu „5. rewolucja”, którego punkt wyjścia to idea nawiązująca do rewolucji przemysłowych.
Atrakcyjne produkcje z katalogu BBC Studios stały się teraz dostępne na żądanie dla Abonentów usług telewizyjnych UPC.
Seriale TVN Warner Bros. Discovery debiutują za granicą
Po sukcesie na rynku lokalnym seriale fabularne pod marką Player Original ruszają w dalszą podróż! Wybrane tytuły z bogatej biblioteki fabularnej TVN Warner Bros. Discovery wkrótce zadebiutują na platformie MAX w USA i 29 krajach Europy. Pierwszy – miniserial „Kontrola” Nataszy Parzymies – będzie dostępny dla widzów za granicą już od 8...
Czterokrotny laureat Pulitzera publikuje na Goniec.pl
Wraz z początkiem grudnia funckję redaktora naczelnego Gońca objał Janusz Schwertner. Do zespołu dołączyli również dziennikarze Mateusz Baczyński oraz Jakub Wątor. Pod nowym kierownictwem redakcja wystartowała ze specjalną akcją #ŁącząNasMedia, w ramach której współpracować będzie z najsłynniejszymi i najlepszymi dziennikarzami z całego świata. W...
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” ze świąteczną akcją dla subskrybentów
„Wyborcza” i „Wysokie Obcasy” zaprosiły do świątecznej współpracy znakomite autorki i autora, którzy napiszą wyjątkowe opowieści specjalnie dla subskrybentów Wyborcza.pl. W głosowaniu, które potrwa do 13 grudnia br., czytelnicy i czytelniczki będą mogli sami zdecydować o tematach podejmowanych w świątecznych historiach. Akcji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764