logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kolejne prezentacje ploterów Mutoh w Poznaniu i Szczecinie

  PR 11.06.2018, przeczytano 852 razy
ilustracjastrzałka

Plotery MUTOH ruszyły w Polskę, a dokładnie do 10 miast. Po pierwszym etapie w Krakowie, japońskie drukarki zawitają do Poznania i Szczecina.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolejne-prezentacje-ploterow-mutoh-w-poznaniu-i-szczecinie,36841,artykul.html

Pierwszym miastem na trasie ploterowego „tour” był Kraków, gdzie przybyło kilkadziesiąt osób! 13 i 15 czerwca kolejnymi miastami będą Poznań i Szczecin.

Uczestnicy pokazów, będą mogli zobaczyć następujące premierowe urządzenia: Mutoh ValueJet 626 UF z modułem druku obrotowego LED-UV, Mutoh ValueJet 1638 UR oraz Mutoh ValueJet 1638 X, Mutoh ValueJet 628, Mutoh RJ-900 i Summa D60.

Ploterowy „roadshow”

Harmonogram spotkań przedstawia się następująco:

  • 8 czerwca - Kraków
  • 13 czerwca - Poznań
  • 15 czerwca - Szczecin
  • 29 czerwca - Opole
  • 11 lipca - Łódź
  • 13 lipca - Białystok
  • 25 lipca - Warszawa
  • 27 lipca - Lublin
  • 8 sierpnia - Toruń
  • 10 sierpnia - Gdynia

Co nowego?

VJ-626 to flatbed LED-UV w formacie A2+ obecny na rynku od kilku miesięcy. Podczas Fespy zadebiutował dodatkowy moduł, w który można wyposażyć tę drukarkę. Moduł umożliwia bezpośredni druk na obiektach o kształcie cylindrycznym, np.: butelkach, bidonach, walcowatych opakowaniach i pojemnikach, świecach, gadżetach, rurkach, itd. Sprawdzi się w personalizacji, dekoracji pojedynczych wzorów, zadruku prototypów i niskonakładowej produkcji.

Moduł obsługuje przedmioty walcowate o długości do 36 cm, średnicy 3-12 cm i ciężarze do 1 kg. Z modułu obrotowego można korzystać, kiedy jest taka potrzeba, można go ekspresowo zamontować i zdemontować. Gdy go nie używamy, można korzystać z pełni możliwości drukarki tj. zadruku na przedmiotach o rozmiarze do 594 x 483 mm, grubości do 15 cm i ciężarze do 6 km.

Funkcja druku 360° jest intuicyjna i łatwa w realizacji dzięki oprogramowaniu z kreatorami.

Druk bezpośredni w technologii LED-UV daje szerokie możliwości. Dzięki natychmiastowemu utwardzaniu atramentu na strukturze obiektu, możliwy jest bezpośredni zadruk wielu materiałów gotowych produktów. Można zastosować ją w wielu firmach, np. w: agencjach reklamowych, drukarniach opakowaniowych, u producentów trofeów sportowych, u producentów zabawek i gadżetów, u producentów wszelkich sprzętów elektrycznych, czy w szeroko rozumianym przemyśle do znakowania produktów i podzespołów. Sprawdzi się także w firmach produkujących na własne potrzeby np. tabliczki informacyjne. VJ-626UF umożliwia wysoką jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC czy szkło.  

Mutoh posiada na pokładzie autorską technologię Intelligent Interweaving, która odpowiada za dokładny druk w najszybszej możliwej prędkości bez efektu paskowania. Maksymalna rozdzielczość 1440 dyszowej głowicy wynosi 1440 x 1440 dpi, a wielkość kropli atramentu od 3.9 do 26.9 pl (technologia zmiennej wielkości kropli).

Kolor biały umożliwi poddruk kolorowej grafiki na różnych nie białych powierzchniach np. drewnie, kolorowych tworzywach, szkle, itd. Możliwy jest także zadruk warstwy CMYK kolorem białym np. przy grafice na szkle drukowanej od spodu.

Ostatni „kolor” (bezbarwny lakier) oprócz możliwości uszlachetniania wydruku na całej powierzchni lub separacji, umożliwi zastosowanie „efektów specjalnych” jak warstwa 3D. Taka warstwa może np. imitować różne struktury np. drewno, gdzie w połączeniu z nadrukiem tekstury drewna daje spektakularny efekt końcowy.

Inną ciekawą możliwością wykorzystania lakieru w tej drukarce jest pismo Braille'a do zastosowania w tabliczkach informacyjnych, niskonakładowych opakowaniach, prezentach, gadżetach, itd.

Na pokładzie drukarki Mutoh ValueJet 626 znajdziemy także kilka nowoczesnych funkcji, np.: laserowy wskaźnik umiejscowienia zadrukowywanego przedmiotu, automatyczna regulacja wysokości stołu. VJ-626 obsługuje atramenty do bezpośredniego zadruku przedmiotów twardych jak i atramenty do zadruku nośników elastycznych.

Użytkownik otrzymuje w zestawie zaawansowane oprogramowanie dla Windows. Za jego pomocą, można w łatwy sposób sterować drukiem wielowarstwowym i pozycjonować druk.

Mutoh ValueJet 626 UF wyposażony jest w energooszczędne, długowieczne lampy LED-UV (czas pracy to ponad 14 tysięcy roboczogodzin), które mają za zadanie światło-utwardzenie atramentu na powierzchni zadrukowywanego przedmiotu. Efektem zastosowania technologii LED jest zastosowanie niskich temperatur, przez co możliwy jest druk na podłożach wrażliwych na wysoka temperaturę. Technologię LED cechuje dodatkowo niskie zużycie energii.

Proces druku LED na ploterze Mutoh serii „UF” charakteryzuje się brakiem lotnych związków organicznych (0% VOC/LZO), brakiem ozonu, brakiem zanieczyszczeń powietrza. Atrament nie wydziela oparów i zapachów na powierzchni zadrukowanego materiału, a jego skład nie zawiera rtęci i ołowiu.

Seria „UR” to najnowsze dziecko japońskiego producenta drukarek wielkoformatowych. Rozwój drukarek LFP podąża obecnie w dwóch kierunkach: wszechstronności i ekologii. Oba te czynniki spełnia nowy Mutoh serii „UR”.

VJ-1638UR to 2-głowicowa drukarka piezo LED-UV o szerokości roboczej 1.62 m. Oprócz kolorów CMYK, znajdziemy także kolor biały oraz lakier. Pozwala to na druk wielowarstwowy w jednym przebiegu! Daje to wielokrotnie większe możliwości od zwykłych drukarek „eko” i konkurujących rozwiązań.

Nowy ValueJet potrafi zadrukować folie czarne, kolorowe, metaliczne, fluorescencyjne, odblaskowe, przezroczyste. Oczywiście poradzi sobie także z klasycznymi nośnikami jak papiery, banery, płótna, tapety, materiały powlekane i niepowlekane. Niska temperatura utrwalenia atramentu pozwala na stosowani e także mediów wrażliwych na wysoką temperaturę, np. cienkich klisz. Co więcej, wydruku w momencie druku jest suchy i od razu gotowy do dalszej obróbki, montażu lub wysyłki.

Dzięki technologii utwardzania atramentu światłem LED, ploter nie zużywa pokładów energii (co za tym idzie kosztów) na wygrzewanie materiałów. Atramenty nie wydzielają lotnych związków organicznych (0% VOC) przez co urządzenie można stosować w biurze, bez dodatkowej filtracji i wymiany powietrza.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764