logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kolejne protesty w sprawie wysłużenia terminów płatności przez Unilever

  PR 12.11.2013, przeczytano 713 razy

Wobec wydłużenia przez firmę Unilever terminu płatności z 60 do 90 dni, zdecydowana większość branży komunikacji marketingowej postanowiła podjąć działania mające na celu przeciwstawienie się takim standardom traktowania biznes partnerów koncernu. W opinii środowiska to praktyka niezgodna z zasadami współżycia społecznego, prawem oraz ideą biznesu społecznie odpowiedzialnego, która uderza we wszystkich dostawców tej globalnej korporacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolejne-protesty-w-sprawie-wysluzenia-terminow-platnosci-przez-unilever,20175,artykul.html

Unilever wydał w dniu 4 listopada w tej sprawie komentarz. Argumentuje w nim, że takie postępowanie służy „aby być jeszcze bardziej konkurencyjnymi na rynku”. Zdaniem Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, Związku Firm Public Relations i Organizacji Firm Badania Opinii
i Rynku zmiana ta nie może być rozpatrywana jako standard zawierający się w ramach pojęcia wysokiej kultury biznesowej i dobrych praktyk relacjach z otoczeniem firmy.

Jest to karygodna praktyka, która faktycznie oznacza, że mniejsi dostawcy i partnerzy biznesowi kredytują globalnego giganta. Jest to szczególnie istotne w przypadku dostarczania produktów i usług, które wymagają dużego zaangażowania finansowego dostawcy. Czy Unilever chciałby, aby pracownicy agencji wśród których, są również konsumenci produktów Unilevera otrzymywali pensje po 90 dniach pracy dla marek tego koncernu? – komentuje Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Można to nawet odczytywać jako działanie na szkodę firm powiązanych z Unilever. Uważamy że konieczne jest głośne krytykowanie tego typu praktyk, gdyż są one sprzeczne z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu  i pokazują, że rynkowy potentat nie ma żadnych oporów, aby wystawiać swoich dostawców na bardzo wysokie ryzyko – twierdzi Jacek Barankiewicz, Prezes Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy w Polskim Stowarzyszeniu Marketingu SMB.

Narzucanie 90-dniowych terminów płatności wynagrodzenia za zrealizowane usługi może być uznane za wykraczające poza granice dopuszczalnej swobody umów, niezgodne również z zasadami współżycia społecznego. Odnosząc się do przepisów ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych, przewiduje ona, że termin zapłaty określony w umowie może być dłuższy niż 60 dni od dnia doręczenia dłużnikowi (usługodawcy) faktury lub rachunku w zasadzie tylko w szczególnych sytuacjach, kiedy nie jest to sprzeczne ze społeczno-gospodarczym celem umowy i zasadami współżycia społecznego oraz jest obiektywnie uzasadnione – dodaje Norbert Ofmański, Wiceprezes Zarządu w Związku Firm Public Relations.

Zaniepokojone działaniami Unilever organizacje chcą w miarę możliwości jak najszybciej spotkać się w gronie niezależnych ekspertów, z przedstawicielami firmy Unilever, aby o problemie podyskutować i wspólne znaleźć rozwiązanie, które nie będzie krzywdzące dla partnerów biznesowych. W związku z tym SKM SAR planuje zorganizowanie panelu dyskusyjnego z udziałem przedstawicieli branży komunikacji marketingowej, Konfederacji Lewiatan oraz innych organizacji w celu omówienie problemu. Do udziału w panelu zaproszeni zostaną również przedstawiciele Unilevera. Oprócz tego SKM SAR opracuje raport poświęcony podobnym praktykom
w największych firmach działających na terenie Polski, a jego treść będzie upubliczniona podczas konferencji prasowej. 

To bardzo istotna kwestia o zasięgu ogólnokrajowym, bez podziału na jakiekolwiek branże – dotyka relacji pomiędzy dużymi firmami a sektorem MSP – podsumowuje Paweł Tyszkiewicz.

Źródło: Public Dialog

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764