logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kolejny kwartał Gremi Media ze wzrostem rentowności

  PR 18.05.2021, przeczytano 398 razy
ilustracja
Tomasz Jażdżyński - prezes zarządu Gremi Media S.A.

Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” kończy pierwsze trzy miesiące 2021 r., z EBITDA skorygowaną na poziomie nieznacznie wyższym od notowanego w pierwszym kwartale 2020 roku. Niekorzystne warunki gospodarcze nie przeszkodziły Gremi Media w kolejnym poprawieniu wskaźników rentowności, pomimo spadku przychodów ze sprzedaży związanego z pandemią COVID-19.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolejny-kwartal-gremi-media-ze-wzrostem-rentownosci,391501,artykul.html

Przychody ze sprzedaży Grupy Gremi wyniosły w pierwszym kwartale 2021 r. 21,8 mln złotych, przy 23,5 mln złotych rok wcześniej (spadek o 7,3 proc.). W dużej mierze wynikało to jednak z dalszego ograniczenia wymiany barterowej świadczeń marketingowych, co było związane z wpływem pandemii na gospodarkę. Przychody gotówkowe grupy zmniejszyły się o 6,1%. To wszystko nie przeszkodziło w ponownej poprawie rentowności. EBITDA skorygowana wzrosła i pozostaje na poziomie 4,2 mln złotych, co jest równoznaczne ze wzrostem wskaźników rentowności EBITDA do 19,4% z 18,0% rok wcześniej.

- Pierwszy kwartał bieżącego roku jest ostatnim z wysoką pre-pandemiczną bazą, z której wynikają spadki przychodów. Począwszy od drugiego kwartału pojawia się szansa powrotu na ścieżkę wzrostową - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.  – Wzrost rentowności pomimo bardzo mocnego ograniczenia części z naszych linii biznesowych, uzyskaliśmy dzięki realizacji mniejszych, ale równie wartościowych i bardziej zyskownych projektów cyfrowych - dodaje.

Spadki przychodów gotówkowych wynikają przede wszystkim z braku możliwości prowadzenia części aktywności grupy kapitałowej polegających na organizacji wydarzeń, gal, konferencji i szkoleń. Zastępujące je produkty cyfrowe charakteryzują się mniejszą skalą.

- Produkty cyfrowe są bardziej rentowne, co pozwala realizować cele finansowe spółki pomimo spowodowanych COVID-19 spadków przychodów - mówi Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media S.A. ds. sprzedaży - Mamy jednak nadzieję, że łagodzenie obostrzeń już wkrótce pozwoli nam powrócić do działania również w sferze realnej, a dzięki temu wejść ponownie na ścieżkę wzrostową również w zakresie przychodów ze sprzedaży - dodaje.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gremi Media S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764