logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kolejny raz Octopus Film Festival z profesjonalnymi projektorami Epson

  PR 01.08.2022, przeczytano 620 razy
ilustracjastrzałka

W ciągu pięciu dni, od 2 do 7 sierpnia, odbędzie się w Gdańsku Octopus Film Festival, czyli jeden z najbardziej nietypowych festiwali filmowych w Polsce. To festiwal poświęcony ambitnemu kinu gatunkowemu, dla organizatorów którego kino jest przede wszystkim ekstremalnym doświadczeniem i nieszablonową przygodą. Specjalnością Octopusa są pokazy w niecodziennych miejscach korespondujących z fabułą czy miejscem akcji danego filmu (jak „Top Gun” w hangarze lotniczym czy „The Witch” w lesie). W ramach Konkursu Głównegozaprezentowane zostaną najciekawsze, najlepsze i najbardziej zaskakujące filmy gatunkowe z całego świata, które nie były wcześniej pokazywane w polskich kinach. Po seansach widzowie będą mogli natomiast ocenić obejrzane tytuły i przyznać – po raz trzeci w historii Octopusa – Nagrodę Publiczności festiwalu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolejny-raz-octopus-film-festival-z-profesjonalnymi-projektorami-epson,396772,artykul.html

Podczas tegorocznej edycji Octopusa po raz pierwszy przyznana zostanie nagroda za całokształt twórczości w kinie gatunkowym – Atramentowa Macka. Jej laureatem będzie główny gość festiwalu, twórca z sześćdziesięcioletnim stażem we włoskim przemyśle filmowym i ulubieniec samego Quentina Tarantina – Enzo G. Castellari. Enzo G. Castellari to absolutna legenda włoskiego kina. Reżyser spaghetti westernów („Keoma” z Franco Nero), poliziotteschi („High Crime”, „Street Law”), macaroni combat („Bohaterowie z piekła”) i filmów postapokaliptycznych („Wojownicy Bronksu) znany z zamiłowania do slow motion i eksperymentalnego montażu. Jego filmy przez całe lata siedemdziesiąte okupowały szczyt włoskiego box office’u. Enzo G. Castellari przyjedzie na Octopusa, by odebrać Atramentową Mackę i spotkać się z polskimi widzami.

Już od pierwszej edycji Octopus Film Festival stara się przybliżać widzom najciekawsze polskie filmy wpisujące się w ramy kina gatunkowego. W tym roku rozpoczyna się współpraca z największym świętem polskiego kina, czyli Festiwalem Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. W jej ramach Tomasz Kolankiewicz, Dyrektor artystyczny FPFF, przedstawi autorską selekcję nieoczywistych polskich horrorów z lat osiemdziesiątych, których pokazy wzbogacone zostaną o rozbudowane prelekcje.

Od strony technicznej wydarzenie wspierać będziefirma Epson dostarczając po raz kolejny projektory w technologii 3LCD do wyświetlania pokazów filmowych. Za obsługę sprzętu odpowiedzialna będzie natomiast zajmująca się profesjonalnymi systemami audiowizualnymi firma Eurotrend.

Wśród urządzeń, które używane będą w trakcie festiwalu, znalazły się najwyższej klasy instalacyjne projektory firmy Epson: lampowy EB-PU2010 oraz laserowe EB-L735U i EB-L720U. Ich olbrzymia moc w połączeniu z najwyższą rozdzielczością gwarantuje realizm wyświetlanych kadrów i uzyskanie jakości znanej z sal kinowych,także w plenerze.Wszystkie modele łączy obecność technologii 3LCD, która sprawia, że natężenie światła białego raz barwnego jest jednakowe — w efekcie obraz jest wyjątkowo jasny, jednocześnie gwarantując nasycone kolory. Z kolei dzięki swoim kompaktowym rozmiarom oraz możliwości łatwej instalacji projektory pozwalają na organizację pokazów w najbardziej nietypowych miejscach, także bez zadaszenia.

Organizatorem Octopus FilmFestival jest dystrybutor kina gatunkowego i artystycznego Velvet Spoon. Wydarzenie jest objęte mecenatem Miasta Gdańsk, Samorządu Województwa Pomorskiego oraz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

Źródło: Epson Europe B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce

www.epson.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764