logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kolejny startup inwestuje w ploter Mutoh Valuejet 1624 X

  PR 20.09.2018, przeczytano 2602 razy
ilustracjastrzałka

Druk Komplex to firma z Kościana w fazie startupu. Po analizie dostępnych na rynku technologii druku wielkoformatowego, wybór padł na technologię żywiczną i ploter Mutoh ValueJet 1624 X.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolejny-startup-inwestuje-w-ploter-mutoh-valuejet-1624-x,379419,artykul.html

Mutoh ValueJet 1624 X to najczęściej wybierany ploter w najpopularniejszym na rynku rozmiarze 1.6 metra. O jego wysokiej popularności decyduje bardzo dobry współczynnik ceny do japońskich możliwości i produkcyjnej prędkości (50 m2/h).

Właściciel firmy ostateczną decyzję podjął podczas letniego Roadshow Mutoh w poznańskim oddziale Atrium Centrum Ploterowe. Cieszymy się, że ploter nie tylko jest lubiany i ceniony w dużych drukarniach wielkoformatowych oraz agencjach reklamowych, ale także wśród firm w fazie startupu.

ValueJet X to seria żywicznych (ang. Resin) ploterów (drukarek) wielkoformatowych marki Mutoh. Technologia żywiczna oznacza, że plotery tej serii drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie atramentami Mutoh UMS. To, co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje w głównej mierze właśnie na żywicach.

Żywiczny Mutoh ValueJet 1624 X od kilku lat jest jednym z najczęściej wybieranych ploterów z naszej oferty. Za jego sukcesem stoją japońska stabilność i solidność wykonania. A także finalna jakość końcowego wydruku przy zachowaniu wysokiej produktywności sięgającej prawie 50 metrów kwadratowych na godzinę. Co więcej, wszechstronna szerokość robocza 162 cm, pozwoli realizować większość zleceń, z fototapetami, rollup’ami i grafikami samochodowymi włącznie. Mówi Paweł Stania z firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Żywiczne plotery ValueJet serii X różnią się szerokością roboczą i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, do wyboru są dwie szerokości: 1.37 i 1.62 m, a prędkość maksymalna sięga w zależności od modelu od 15 do prawie 100 m2/h.

Szeroki gamut kolorystyczny atramentów UMS pozwala drukować „korporacyjne” kolory, gdyż pokrycie palety Pantone C wynosi aż 83% (z 4 kolorów CMYK). To najwięcej w branży produkcyjnych drukarek wielkoformatowych.

Wszystkie plotery Mutoh ValueJet serii X posiadają cechę wspólną - japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving i Mutoh DropMaster.

Intelligent Interweaving, czyli tak zwany druk „falą” czy też „chmurką” pozwala wyeliminować paskowanie poprzez nakładanie rozmytego rastra. Kolejne warstwy atramenty nachodzą na siebie i się przeplatają, przez co nie występuje tzw. efekt paskowania nawet w trybach wysokiej prędkości.

Drugą technologią jest Mutoh DropMaster. Jest to opatentowana przez firmę Mutoh technologia druku, która ma na celu automatyczną kalibrację głowicy do wysokości i grubości materiału. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym banerze, czego efektem może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. DropMaster gwarantuje, że kropla atramenty zawsze trafia w przewidziane miejsce.

Warto też wspomnieć, że wszystkie plotery Mutoh ValueJet posiadają stałą, długowieczną głowicę piezo (nie termiczną). Głowica ta umożliwia druk zmienną kroplą (Vardot). Dzięki oprogramowaniu mamy możliwość niezależnej regulacji wielkości kropel wychodzących z poszczególnych dysz. Wielkość kropli jest dostosowywana w zależności od drukowanej grafiki. Przykładowo inna jest kombinacja rozmiarów kropel dla jednolitych obszarów, inna dla detali i przejść tonalnych.

Cechą wyróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. „eko-rozwiązań” na rynku, jest niski (nawet kilkukrotnie niższy) pobór prądu.

Oprócz wspomnianych technologii warto wspomnieć, że w ploterach ValueJet serii X zastosowano rozwiązania unikalne jak np.: stalowy pasek posuwu karetki, pozłacana płytka głowicy, rolki dociskowe na całej szerokości stołu roboczego, zmienna wielkość kropli atramentu, światowej klasy oprogramowanie Onyx, szczelny, hermetyczny i bezpieczny dla użytkownika i plotera system atramentów w workach.

Mutoh ValueJet 1624X obsługuje materiały o szerokości do 1625 mm. Szerokość robocza (zadruku) wynosi przy druku 2-kierunkowym 1615 mm. Jeśli chodzi o wydajność to ValueJet 1624X osiąga maksymalną prędkość zadruku do prawie 50 m2/h. Urządzenie drukuje z maksymalną rozdzielczością 1440 x 1440 dpi, jednakże rozdzielczość 540 x 720 dpi daje już bardzo zadowalające efekty i wyśmienitą jakość. Nowością jest rozdzielczość 1080 dpi. W trybie Quality ploter drukuje z prędkością 10 m2/h. Natomiast w najczęściej wybieranych trybach produkcyjnych łączących jakość i wydajność osiągamy 20 m2/h. Prędkość w trybie Billboard wynosi 29 m2/h. Takie wyniki plasują ten ploter w czołówce w tym segmencie urządzeń!

Ploter Mutoh ValueJet 1624X daje szerokie możliwości produkcji. Za jego pomocą można drukować grafiki samochodowe, banery reklamowe i wyborcze, plakaty, etykiety, rollupy, backlity, fototapety, obrazy, reprodukcje i fotografie.

Mutoh ValueJet 1624X to łatwość użytkowania przez początkujących użytkowników i zaawansowanych drukarzy. Cechuje się także brakiem potrzeby stałej konserwacji oraz niskim zużyciem atramentu (8 ml/m2 na niepowlekanym PVC). W połączeniu z najnowocześniejszymi technologiami na rynku, ploter daje gwarancję szybkiego zwrotu inwestycji.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

Dodatkowe informacje:

Polskim, wyłącznym dystrybutorem ploterów Mutoh jest Atrium Centrum Ploterowe.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Coś widzę mocne kopiuj wklej było. 1324 i 1624 w tekście się pomieszały no chyba że startup kupił dwie drukarki.

avatar użytkownika
,

Panie Aikon, dziękujemy za wychwycenie literówek. Oczywiście chodziło o ploter 1624X, tak jak na zdjęciu. Kto jak kto, ale Pan to by nawet po zapachu odróżnił te dwa modele :)  

avatar użytkownika
,

Poprawiamy ten błąd oraz korygujemy informację o szerokości druku.  

Najnowsze w tym dziale

Marka Duda rusza z kampanią reklamową po rebrandingu
Marka Duda, lider w kategorii wędlin drobiowych w plasterkach w Polsce, wchodzi w nowy etap komunikacji. Wraz z rebrandingiem oraz odświeżeniem wizerunku marki startuje szeroko zakrojona kampania reklamowa, która udowadnia, że kanapka może być królową nie tylko śniadania, ale również lunchu i kolacji.
We współpracy z naturą – Herbapol promuje owocowe syropy
Wystartowała nowa odsłona kampanii „Herbapol. We współpracy z naturą”. Promowane są w niej syropy owocowe Herbapol, które w duecie z wodą pomagają zadbać o odpowiednie nawodnienie, a jednocześnie pozwalają cieszyć się pysznym smakiem. Nowoczesny, inspirujący spot został stworzony z myślą o młodych konsumentach, którzy szukają prostych,...
VerdeAgency przygotuje nową komunikację dla marki Bonduelle
VerdeAgency wygrała przetarg na opracowanie strategii komunikacji i koncepcji kreatywnej nowej kampanii marki Bonduelle w Polsce. To kolejna znana marka, która powierza obsługę agencji założonej Piotra Potorskiego, Jerzego Przeździeckiego i Jarosława Króla w połowie ubiegłego roku.
DubleVerify: narzędzia Brand Safety & Suitability oparte na AI dla TikTok
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital ogłosiła uruchomienie list wykluczeń wideo pre-bid dla TikTok - rozszerzając zakres zaufanych, niezależnych narzędzi z obszarów brand suitability i media performance na tej platformie. Pozwoli to reklamodawcom proaktywnie unikać treści, które uznają za budzące...
Performance Group dla Medistore na TikToku
Po wygranym przetargu agencja Performance Group rozpoczyna obsługę działań na TikToku dla Medistore, platformy e-commerce należącej do Medicover. Agencja odpowiada całościowo za strategię i realizację komunikacji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764