W ramach kampanii promującej kolekcję rozwiązań premium Kartell by Laufen do wyposażenia łazienki powstał wyjątkowy projekt z pogranicza sztuki i designu. Elementy kolekcji zostały pokazane oczami dwóch wybitnych fotografów – Oliviera Helbiga i Hugo Comte’a. Pierwszy z nich prezentuje produkt i przestrzeń statycznie ze świetnym światłem i techniką fotograficzną, drugi – związany ze światem mody – tworzy zaś dynamiczną scenerię z udziałem modeli. Inspirująca sesja pozwoliła w oryginalny sposób zinterpretować kompozycję i stworzyć z różnorodnych jej produktów zaskakujące obrazy, na których rozwiązania do przestrzeni łazienkowej zyskują zupełnie nowe znaczenie.
Kolekcja Kartell by Laufen, która oferuje innowacyjne podejście do koloru, opiera się na współpracy dwóch firm, ekspertów w swojej branży – marek: Kartell i Laufen. Kooperacja zaowocowała kolorową kolekcją ceramiki łazienkowej, baterii i dodatków łazienkowych, idealnie wpisujących się w najnowsze trendy.
W ramach specjalnego projektu, z inicjatywy obu firm, kolekcja Kartell by Laufen została uwieczniona przez dwóch fotografów: belgijskiego – Hugo Comte`a, znanego ze świata mody oraz niemieckiego – Oliwera Helbiga, twórcy fotografii życia i przyrody w ujęciu statycznym. W efekcie, na zdjęciach widoczne są zatem dwie zupełnie odmienne historie, choć główną rolę odgrywa w nich wyposażenie łazienkowe premium. Te odważne i różnorodne koncepcje analizuje zaś i komentuje dziennikarka z dziedziny wzornictwa, krytyczka i kuratorka wystaw – Cristina Morozzi.
Fot. Oliver Helbig
Nieożywione przedmioty nabierają życia w „procesie patrzenia”, jak pisze John Berger - który nigdy nie jest jednostronny i statyczny, a raczej zmienny, reinterpretowany i relacyjny (John Berger, Ways of Seeing, 1972). Obaj fotografowie posłużyli się zatem formułą dialogu i niejako ożywili portretowane produkty – pozwoli przemówić im poprzez kontekst, w którym występują. Historia wyłaniająca się ze zdjęć autorstwa Compte`a jest filmowa, podczas gdy Helbig posługuje się estetyką symboliczno-oniryczną. W efekcie narracja pierwszego artysty jest realistyczna i oparta na ruchu, a drugiego – zabarwiona patosem i skupiająca się na grze świateł.
Fot. Hugo Comte
Laufen i Kartell dokonali więc oryginalnego wyboru. Zaufali dwóm wielkim fotografom, którzy mieli śmiałość wyjść poza standardy obrazu. Jak mówi Susan Sontag, - Fotografować znaczy nadać wagę i znaczenie. Prawdopodobnie nie ma przedmiotu, który nie może być upiększony, co więcej nie wolno tłumić nieodłącznej skłonności fotografii, jaką jest nadanie wartości przedmiotom (Susan Sontag, On Photography, 1977). Compte i Helbig zaprezentowali kolekcję w oryginalny sposób, wykorzystując dwa rożne podejścia do sztuki wizualnej, odmienny kontekst, który warunkuje z kolei inne grupy odbiorców.
Fot. Hugo Comte
Źródło: Kartell by Laufen