logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kolekcja Kartell by Laufen w obiektywach mistrzów sztuki wizualnej

  PR 13.07.2021, przeczytano 653 razy
ilustracjastrzałka
Fot. Oliver Helbig

W ramach kampanii promującej kolekcję rozwiązań premium Kartell by Laufen do wyposażenia łazienki powstał wyjątkowy projekt z pogranicza sztuki i designu. Elementy kolekcji zostały pokazane oczami dwóch wybitnych fotografów – Oliviera Helbiga i Hugo Comte’a. Pierwszy z nich prezentuje produkt i przestrzeń statycznie ze świetnym światłem i techniką fotograficzną, drugi – związany ze światem mody – tworzy zaś dynamiczną scenerię z udziałem modeli.  Inspirująca sesja pozwoliła w oryginalny sposób zinterpretować kompozycję i stworzyć z różnorodnych jej produktów zaskakujące obrazy, na których rozwiązania do przestrzeni łazienkowej zyskują zupełnie nowe znaczenie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolekcja-kartell-by-laufen-w-obiektywach-mistrzow-sztuki-wizualnej,392261,artykul.html

Kolekcja Kartell by Laufen, która oferuje innowacyjne podejście do koloru, opiera się na współpracy dwóch firm, ekspertów w swojej branży – marek: Kartell i Laufen. Kooperacja zaowocowała kolorową kolekcją ceramiki łazienkowej, baterii i dodatków łazienkowych, idealnie wpisujących się w najnowsze trendy.

W ramach specjalnego projektu, z inicjatywy obu firm, kolekcja Kartell by Laufen została uwieczniona przez dwóch fotografów: belgijskiego – Hugo Comte`a, znanego ze świata mody oraz niemieckiego – Oliwera Helbiga, twórcy fotografii życia i przyrody w ujęciu statycznym. W efekcie, na zdjęciach widoczne są zatem dwie zupełnie odmienne historie, choć główną rolę odgrywa w nich wyposażenie łazienkowe premium. Te odważne i różnorodne koncepcje analizuje zaś i komentuje dziennikarka z dziedziny wzornictwa, krytyczka i kuratorka wystaw – Cristina Morozzi.

ilustracjastrzałka

Fot. Oliver Helbig

Nieożywione przedmioty nabierają życia w „procesie patrzenia”, jak pisze John Berger - który nigdy nie jest jednostronny i statyczny, a raczej zmienny, reinterpretowany i relacyjny (John Berger, Ways of Seeing, 1972). Obaj fotografowie posłużyli się zatem formułą dialogu i niejako ożywili portretowane produkty – pozwoli przemówić im poprzez kontekst, w którym występują. Historia wyłaniająca się ze zdjęć autorstwa Compte`a jest filmowa, podczas gdy Helbig posługuje się estetyką symboliczno-oniryczną. W efekcie narracja pierwszego artysty jest realistyczna i oparta na ruchu, a drugiego – zabarwiona patosem i skupiająca się na grze świateł.

ilustracjastrzałka

Fot. Hugo Comte

Laufen i Kartell dokonali więc oryginalnego wyboru. Zaufali dwóm wielkim fotografom, którzy mieli śmiałość wyjść poza standardy obrazu. Jak mówi Susan Sontag, - Fotografować znaczy nadać wagę i znaczenie. Prawdopodobnie nie ma przedmiotu, który nie może być upiększony, co więcej nie wolno tłumić nieodłącznej skłonności fotografii, jaką jest nadanie wartości przedmiotom (Susan Sontag, On Photography, 1977). Compte i Helbig zaprezentowali kolekcję w oryginalny sposób, wykorzystując dwa rożne podejścia do sztuki wizualnej, odmienny kontekst, który warunkuje z kolei inne grupy odbiorców.

ilustracjastrzałka

Fot. Hugo Comte

Źródło: Kartell by Laufen

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764