logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kolekcja Tubądzin x Dorota Koziara z nagrodą must have 2025

  PR 08.05.2025, przeczytano 327 razy
ilustracja

Kolekcja Masovia, zaprojektowana przez Dorotę Koziara dla marki Tubądzin, została właśnie wyróżniona w prestiżowym plebiscycie must have 2025, organizowanym przez Łódź Design Festival.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolekcja-tubadzin-x-dorota-koziara-z-nagroda-must-have-2025,408700,artykul.html

Nagrodzona kolekcja Masovia, powstała we współpracy z Dorotą Koziarą, to hołd złożony regionowi Mazowsza – jego barwom, rytmom, symbolom i emocjom. To właśnie ten projekt został dostrzeżony przez radę ekspertów Łódź Design Festival w kategorii wyposażenie wnętrz.

Ceramika, która opowiada historię

Masovia nie udaje folkloru – ona go reinterpretuję. Kolekcja unika dosłowności, operując zamiast tego paletą nasyconych, szlachetnych kolorów: od głębokich granatów, przez tony leśnej zieleni, po soczyste burgundy i złamane odcienie żółci. Każdy z jedenastu odcieni, dostępnych w poręcznym formacie 8 x 30 cm, to jakby ceramiczny fragment opowieści – o mazowieckim pejzażu, o tkanych pasiakach, o barwnych obrzędach i domach pełnych światła.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

To właśnie światło odgrywa tu rolę głównego bohatera drugiego planu. Delikatna struktura powierzchni płytek subtelnie je rozprasza, nadając ścianom dynamiczną głębię i zmysłowy połysk. Dzięki wysokiej jakości szkliwom kolory zyskują intensywność, a przestrzeń – emocjonalny rezonans. Masovia pozwala tworzyć wnętrza wyraziste, ale nie krzykliwe; osobiste, ale uniwersalne.

Sztuka zapisana w DNA

Tubądzin od lat pokazuje, że ceramika może być czymś więcej niż materiałem wykończeniowym. Dzięki projektowi Tubądzin Meets Art marka staje się mecenasem artystów i promotorem sztuki we wnętrzach. Współprace z twórcami takimi jak Maciej ZieńAnna Rudak czy Dorota Koziara skutkują kolekcjami, które mówią językiem formy, światła i emocji.

Zgodnie z filozofią marki, dobry design to nie tylko forma, ale i jakość. Inwestując w najnowocześniejsze rozwiązania produkcyjne, Tubądzin łączy rzemieślniczą jakość z innowacją, stawiając na trwałość, precyzję i odpowiedzialność.

must have = must know

Nagroda must have, przyznawana od 2011 roku przez Łódź Design Festival, to jedno z najważniejszych wyróżnień w polskim świecie wzornictwa. Jest nie tylko sygnałem uznania ze strony ekspertów, ale i rekomendacją dla konsumentów – wyborem, który warto znać, jeśli design traktujemy jako świadomą część codzienności. Tegoroczna edycja pokazała, że lokalność, kiedy opowiedziana z wrażliwością i klasą, może śmiało konkurować na międzynarodowej scenie.

Masovia to przykład projektowania zakorzenionego – w krajobrazie, w kulturze, w emocjach. To także dowód na to, że ceramika może być medium z duszą. A Tubądzin – jej nowoczesnym narratorem.

Źródło: Grupa Tubądzin

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DesignEuropa Awards 2025: sześciu finalistów, w tym z Polski
Sześć wybitnych europejskich projektów zakwalifikowało się do finału konkursu. Holenderska projektantka Hella Jongerius zdobywa Nagrodę za Całokształt Osiągnięć za swój wizjonerski wkład we współczesne wzornictwo. Jeden z nominowanych projektów pochodzi z Polski. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 23.09
McCANN Poland z głównymi nagrodami festiwalu The One Show
McCANN Polska zdobyła łącznie 11 nagród na prestiżowym festiwalu The One Show 2025 za kampanie „Room for Everyone” i „Where to Settle” zrealizowane dla Mastercard. Wśród wyróżnień znalazły się 2 złote, 3 srebrne i 4 brązowe statuetki Pencil oraz 2 wyróżnienia Merit – to potwierdzenie światowego poziomu kreatywności McCANN...
Bluerank z nagrodami na European Search Awards i Performance Marketing Diamonds
Za nami uroczyste gale European Search Awards oraz Performance Marketing Diamonds, prestiżowych konkursów branżowych, które honorują projekty z obszarów Search, Performance Marketingu, Content Marketingu, innowacyjnych rozwiązań AI oraz kreatywnych kampanii digitalowych. Bluerank, we współpracy ze swoimi Partnerami, został w tym roku uhonorowany łącznie pięcioma statuetkami.
Platige Image z nagrodą Golden Cube
Studio Platige Image zdobyło Gold Cube w prestiżowym konkursie ADC Awards 2025 za zwiastun gry „The Witcher 4 – Cinematic Reveal Trailer”, wyreżyserowany przez Tomka Suwalskiego i zrealizowany we współpracy z CD PROJEKT RED. Produkcja została nagrodzona w kategorii Gaming – Marketing – Trailer podczas 104. edycji wydarzenia organizowanego przez The One Club for Creativity w...
SOFTSWISS laureatem nagrody Eventex Award za Kids Camp
SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, zdobyła nagrodę Eventex Award 2025 w kategorii Corporate Event za projekt Kids Camp. Program został stworzony z myślą o wspieraniu pracowników poprzez zaangażowanie ich dzieci w wyjątkowe, transgraniczne doświadczenie. To prestiżowe wyróżnienie plasuje SOFTSWISS obok takich marek jak Disney, Nike czy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764