logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Kolor jedzenia ma znaczenie

  PR 15.05.2018, przeczytano 681 razy

Od wielu lat badania dotyczące żywienia podkreślają jego wpływ na jakość naszego życia oraz codzienne funkcjonowanie. Niewiele osób przy wyborze posiłku bierze pod uwagę jego kolor bądź zastanawia się nad wartościami, które korzystnie wpływają na nasz organizm. Zatem czy barwa naszego posiłku ma znaczenie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolor-jedzenia-ma-znaczenie,36507,artykul.html

- Właściwe odżywianie należy do czynników gwarantujących zdrowie. Opierając się na zasadach zdrowego żywienia rzadko przykuwamy uwagę do koloru naszego posiłku oraz jego właściwości. – zwraca uwagę dr Marek Borowiński, autor książki „Doktor Kolor, czyli barwy pieniędzy szczęścia i sejsu”, Shop Doctor.

Najbardziej powszechny podział żywności ze względu na barwę wyróżniamy wśród owoców i warzyw, które tworzą poszczególne grupy. Wyróżniają się one określonymi cechami i właściwościami:

  • niebieskie i fioletowe – takie jak jagody, śliwki, winogrono lub bakłażan - zawierają duże ilości witaminy C oraz błonnika, dodatkowo wspomagają układ trawienny, moczowy oraz oddechowy;
  • zielone – między innymi  sałata, kapusta, brokuły, ogórki lub kiwi - charakteryzują się dużą zawartością kwasu foliowego, ponadto wzmacniają układ odpornościowy i krążenia;
  • czerwone – na przykład pomidory, truskawki, papryka, maliny czy arbuz – są bogatym źródłem potasu i likopenu, chronią przed zawałem oraz wzmacniają naczynia krwionośne;
  • żółte i pomarańczowe – takie jak marchewka, kukurydza, dynia, pomarańcze czy morele – zawierają dużo witaminy A i C, dodatkowo chronią przed szkodliwym promieniowaniem UV oraz wzmacniają naszą odporność;
  • białe – między innymi cebula, czosnek, kalafior lub seler – działają przeciwwirusowo i przeciwbakteryjnie, powszechnie nazywane są naturalnymi antybiotykami. Pełnią szczególnie istotną rolę w okresie jesienno-zimowym, gdy ryzyko infekcji znacznie wzrasta.

- Niewiele osób zwraca uwagę na kolor i właściwości innych produktów spożywczych, które również zawierają wiele cennych składników odżywczych. – podkreśla dr Marek Borowiński.

Produkty takie jak nabiał, czyli mleko, kefir, jogurty, masło czy śmietana, zawierają najłatwiej przyswajalny wapń wzmacniający nasze kości oraz witaminy – A, B2, B12 oraz potas i fosfor. Zgodnie z nazwą, nabiał ma biały kolor, zatem zawiera również inne wartości, związane z tą barwą. Biały sprawia wrażenie chłodu, dlatego też nabiał ma właściwości chłodzące.

Mięso i przetwory mięsne, które dzielimy na białe i czerwone, również pełnią bardzo ważną rolę w zdrowej diecie. Do białego mięsa zaliczamy drób i ryby, natomiast do czerwonego baraninę, wołowinę i wieprzowinę. Przede wszystkim mięso jest bogatym źródłem żelaza, cynku, witaminy B1, B2 i B12 oraz białka i niacyny.

Do produktów zbożowych przede wszystkim zaliczamy pieczywo, kasze i makarony, które stanowią kolejny element zdrowej diety. Zawierają dużą ilość błonnika, fosfor, żelazo oraz witaminy B1 i B3. Są również źródłem łatwo przyswajalnych węglowodanów.

Troska o właściwe żywienie jest kluczem do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Włączenie do naszego codziennego jadłospisu składników z każdej, wymienionej wyżej grupy wpływa na poprawę stanu zdrowia oraz gwarantuje dobre samopoczucie.

Źródło: Shop Doctor

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764