logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Kolor jedzenia ma znaczenie

  PR 15.05.2018, przeczytano 751 razy

Od wielu lat badania dotyczące żywienia podkreślają jego wpływ na jakość naszego życia oraz codzienne funkcjonowanie. Niewiele osób przy wyborze posiłku bierze pod uwagę jego kolor bądź zastanawia się nad wartościami, które korzystnie wpływają na nasz organizm. Zatem czy barwa naszego posiłku ma znaczenie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolor-jedzenia-ma-znaczenie,36507,artykul.html

- Właściwe odżywianie należy do czynników gwarantujących zdrowie. Opierając się na zasadach zdrowego żywienia rzadko przykuwamy uwagę do koloru naszego posiłku oraz jego właściwości. – zwraca uwagę dr Marek Borowiński, autor książki „Doktor Kolor, czyli barwy pieniędzy szczęścia i sejsu”, Shop Doctor.

Najbardziej powszechny podział żywności ze względu na barwę wyróżniamy wśród owoców i warzyw, które tworzą poszczególne grupy. Wyróżniają się one określonymi cechami i właściwościami:

  • niebieskie i fioletowe – takie jak jagody, śliwki, winogrono lub bakłażan - zawierają duże ilości witaminy C oraz błonnika, dodatkowo wspomagają układ trawienny, moczowy oraz oddechowy;
  • zielone – między innymi  sałata, kapusta, brokuły, ogórki lub kiwi - charakteryzują się dużą zawartością kwasu foliowego, ponadto wzmacniają układ odpornościowy i krążenia;
  • czerwone – na przykład pomidory, truskawki, papryka, maliny czy arbuz – są bogatym źródłem potasu i likopenu, chronią przed zawałem oraz wzmacniają naczynia krwionośne;
  • żółte i pomarańczowe – takie jak marchewka, kukurydza, dynia, pomarańcze czy morele – zawierają dużo witaminy A i C, dodatkowo chronią przed szkodliwym promieniowaniem UV oraz wzmacniają naszą odporność;
  • białe – między innymi cebula, czosnek, kalafior lub seler – działają przeciwwirusowo i przeciwbakteryjnie, powszechnie nazywane są naturalnymi antybiotykami. Pełnią szczególnie istotną rolę w okresie jesienno-zimowym, gdy ryzyko infekcji znacznie wzrasta.

- Niewiele osób zwraca uwagę na kolor i właściwości innych produktów spożywczych, które również zawierają wiele cennych składników odżywczych. – podkreśla dr Marek Borowiński.

Produkty takie jak nabiał, czyli mleko, kefir, jogurty, masło czy śmietana, zawierają najłatwiej przyswajalny wapń wzmacniający nasze kości oraz witaminy – A, B2, B12 oraz potas i fosfor. Zgodnie z nazwą, nabiał ma biały kolor, zatem zawiera również inne wartości, związane z tą barwą. Biały sprawia wrażenie chłodu, dlatego też nabiał ma właściwości chłodzące.

Mięso i przetwory mięsne, które dzielimy na białe i czerwone, również pełnią bardzo ważną rolę w zdrowej diecie. Do białego mięsa zaliczamy drób i ryby, natomiast do czerwonego baraninę, wołowinę i wieprzowinę. Przede wszystkim mięso jest bogatym źródłem żelaza, cynku, witaminy B1, B2 i B12 oraz białka i niacyny.

Do produktów zbożowych przede wszystkim zaliczamy pieczywo, kasze i makarony, które stanowią kolejny element zdrowej diety. Zawierają dużą ilość błonnika, fosfor, żelazo oraz witaminy B1 i B3. Są również źródłem łatwo przyswajalnych węglowodanów.

Troska o właściwe żywienie jest kluczem do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Włączenie do naszego codziennego jadłospisu składników z każdej, wymienionej wyżej grupy wpływa na poprawę stanu zdrowia oraz gwarantuje dobre samopoczucie.

Źródło: Shop Doctor

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz częściej działania z zakresu SEM to kluczowa strategia firm, które nie tyle co chcą przetrwać, ale mają w zamiarze rosnąć. W tym artykule opowiemy, czym jest performance...
 Wirtualny klon na scenie: konferencja Horeca 2025 i realizacja HOLO Group
Dynamiczny rozwój technologii opartych na sztucznej inteligencji otwiera przed sektorem HoReCa nowe możliwości w zakresie komunikacji, zarządzania doświadczeniami konsumenckimi oraz optymalizacji procesów operacyjnych. Choć często postrzegana jako narzędzie zarezerwowane dla branż stricte technologicznych, AI coraz śmielej wkracza również do świata gastronomii,...
Nie tylko drewno, szkło i beton. Tworzywa sztuczne we wnętrzach
Płyty z tworzyw sztucznych coraz śmielej wkraczają do świata wnętrz. Są stosunkowo tanie, lekkie, wytrzymałe i łatwe w personalizacji. Eksperci z PłytyPlastikowe.pl zauważają, że popyt na nie rośnie zarówno wśród projektantów, jak i indywidualnych klientów.
Cichy wróg lojalności. Jak uchronić programy lojalnościowe przed fraudami
Na pierwszy rzut oka to niewinny gest – karta podarunkowa, uśmiech klienta, bonus za lojalność. Ale za kulisami tej marketingowej uprzejmości może kryć się kosztowna luka w systemie. W Wielkiej Brytanii sklepy coraz częściej rezygnują z kart podarunkowych nie przez brak zainteresowania, ale przez... pracowników, którzy znaleźli sposób, by zamienić...
Ewolucja reklamy papierowej – od informacji o promocjach do nośnika wartości
Mimo postępującej cyfryzacji drukowane materiały promocyjne wciąż cieszą się dużym zaufaniem społecznym i wysoką skutecznością w dotarciu do odbiorców. Jednak rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów sprawia, że również one muszą podążać ścieżką zrównoważonego rozwoju. Wyniki piątej edycji badania przeprowadzonego dla Polskiego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764