logo
WIEDZA

Kolor jedzenia ma znaczenie

Mateusz Zawiślak  PR 15.05.2018, przeczytano 205 razy

Od wielu lat badania dotyczące żywienia podkreślają jego wpływ na jakość naszego życia oraz codzienne funkcjonowanie. Niewiele osób przy wyborze posiłku bierze pod uwagę jego kolor bądź zastanawia się nad wartościami, które korzystnie wpływają na nasz organizm. Zatem czy barwa naszego posiłku ma znaczenie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolor-jedzenia-ma-znaczenie,36507,artykul.html

- Właściwe odżywianie należy do czynników gwarantujących zdrowie. Opierając się na zasadach zdrowego żywienia rzadko przykuwamy uwagę do koloru naszego posiłku oraz jego właściwości. – zwraca uwagę dr Marek Borowiński, autor książki „Doktor Kolor, czyli barwy pieniędzy szczęścia i sejsu”, Shop Doctor.

Najbardziej powszechny podział żywności ze względu na barwę wyróżniamy wśród owoców i warzyw, które tworzą poszczególne grupy. Wyróżniają się one określonymi cechami i właściwościami:

  • niebieskie i fioletowe – takie jak jagody, śliwki, winogrono lub bakłażan - zawierają duże ilości witaminy C oraz błonnika, dodatkowo wspomagają układ trawienny, moczowy oraz oddechowy;
  • zielone – między innymi  sałata, kapusta, brokuły, ogórki lub kiwi - charakteryzują się dużą zawartością kwasu foliowego, ponadto wzmacniają układ odpornościowy i krążenia;
  • czerwone – na przykład pomidory, truskawki, papryka, maliny czy arbuz – są bogatym źródłem potasu i likopenu, chronią przed zawałem oraz wzmacniają naczynia krwionośne;
  • żółte i pomarańczowe – takie jak marchewka, kukurydza, dynia, pomarańcze czy morele – zawierają dużo witaminy A i C, dodatkowo chronią przed szkodliwym promieniowaniem UV oraz wzmacniają naszą odporność;
  • białe – między innymi cebula, czosnek, kalafior lub seler – działają przeciwwirusowo i przeciwbakteryjnie, powszechnie nazywane są naturalnymi antybiotykami. Pełnią szczególnie istotną rolę w okresie jesienno-zimowym, gdy ryzyko infekcji znacznie wzrasta.

- Niewiele osób zwraca uwagę na kolor i właściwości innych produktów spożywczych, które również zawierają wiele cennych składników odżywczych. – podkreśla dr Marek Borowiński.

Produkty takie jak nabiał, czyli mleko, kefir, jogurty, masło czy śmietana, zawierają najłatwiej przyswajalny wapń wzmacniający nasze kości oraz witaminy – A, B2, B12 oraz potas i fosfor. Zgodnie z nazwą, nabiał ma biały kolor, zatem zawiera również inne wartości, związane z tą barwą. Biały sprawia wrażenie chłodu, dlatego też nabiał ma właściwości chłodzące.

Mięso i przetwory mięsne, które dzielimy na białe i czerwone, również pełnią bardzo ważną rolę w zdrowej diecie. Do białego mięsa zaliczamy drób i ryby, natomiast do czerwonego baraninę, wołowinę i wieprzowinę. Przede wszystkim mięso jest bogatym źródłem żelaza, cynku, witaminy B1, B2 i B12 oraz białka i niacyny.

Do produktów zbożowych przede wszystkim zaliczamy pieczywo, kasze i makarony, które stanowią kolejny element zdrowej diety. Zawierają dużą ilość błonnika, fosfor, żelazo oraz witaminy B1 i B3. Są również źródłem łatwo przyswajalnych węglowodanów.

Troska o właściwe żywienie jest kluczem do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Włączenie do naszego codziennego jadłospisu składników z każdej, wymienionej wyżej grupy wpływa na poprawę stanu zdrowia oraz gwarantuje dobre samopoczucie.

Źródło: Shop Doctor

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Działalność nierejestrowana - na czym polega i z czym się wiąże?
W ramach wprowadzenia Konstytucji biznesu od 30 kwietnia 2018 r. funkcjonuje tzw. działalność nierejestrowana, zwana inaczej działalnością nierejestrową czy działalnością na próbę. Polega na tym, że osoba fizyczna nieprowadząca do tej pory działalności, ma możliwość jej prowadzenia bez większych formalności, do momentu gdy nie przekroczy określonej kwoty przychodów.
Zasady efektywnego samplingu
Degustacje mają być nie tylko ukłonem w stronę konsumenta, ale powinny również zachęcać go do zakupu produktu po spróbowaniu. Aby osiągnąć ten cel trzeba dokładnie określić założenia samplingu i grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. W przeciwnym razie takie działania mogą okazać się bardzo kosztowną i nieefektywną inwestycją.
Jak tworzyć dobry content na mobile?
Kiedy rynek jest przesycony treścią, a odbiorca tonie w różnej jakości contencie, elementem który wyróżni markę jest strategia. Liczy się jej holistyczne ujęcie, a nie jednorazowa kampania i kilka postów w socialu. Kluczem jest odpowiedź na pytanie: czego potrzebuje potencjalny klient?
Poznaj ludzi, którzy tworzą najlepszy duński design
Co łączy najlepszych designerów? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – kreatywność, chęć stworzenia dobrze przemyślanego produktu, który stanie się znakiem czasów, w których żyją oraz poprawienie komfortu życia. Duńskie wzornictwo charakteryzuje się minimalizmem, harmonią, delikatnymi kolorami oraz wysoką użytecznością przedmiotów....
Skuteczna reklama DOOH – od czego zależy jej sukces?
Skuteczna kampania DOOH to taka, która angażuje przechodniów i wywołuje zamierzone reakcje. Jak zatem dotrzeć do adresata i zachęcić go do interakcji z cyfrowym billboardem OOH? Jak wykorzystać potencjał DOOH przy planowaniu strategii marketingowej? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie poniżej.
 
czwartek 16.08.2018, 149 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone