logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Kolory Walentynek na świecie: Nie tylko czerwień

   12.02.2018, przeczytano 7192 razy
ilustracjastrzałka

W Polsce Walentynki, nazywane także dniem zakochanych, kojarzą się przede wszystkim z kolorami czerwonym oraz różowym. Moda, która przybyła do Polski z Zachodu i rozpowszechniła się w latach 90 XX w. sprawiła, że witryny sklepowe przepełniły się pluszowymi serduszkami, misiami oraz innymi gadżetami i podarkami w kolorach czerwonym i różowym. Jednak w Korei Południowej to święto potrafi mieć czarny odcień, a w Japonii brązowy. Poznajcie wszystkie kolory Walentynek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolory-walentynek-na-swiecie%3A-nie-tylko-czerwien,35421,artykul.html

CZERWONE RÓŻE

Jeden z dwóch najpopularniejszych walentynkowych kolorów - czerwony 14 lutego nie tylko w Polsce jest wszechobecny. W święto zakochanych temperamentni Włosi obdarowują swoje partnerki seksowną bielizną w tymże kolorze. Skandynawowie zaś preferują klasykę, przez co zakochani Szwedzi w święto miłości zasypują swoje ukochane czerwonymi różami. Także w Chinach kolor czerwony kojarzony jest z płomiennym uczuciem. Chińczykom do tego stopnia kolor ten kojarzy się z miłością, że panny młode do ślubu zakładają czerwone suknie.

PRZEZ RÓŻOWE OKULARY

Kolejnym kolorem, który dominuje w czasie celebracji walentynek jest dziewczęcy i delikatny róż. W przeciwieństwie do czerwieni, która kojarzy się z erotyzmem i namiętnością, różowy symbolizuje delikatne i łagodne uczucie pełne romantyzmu. Wszędzie można spotkać różowe pluszaki oraz gadżety, którymi są obsypywani zakochani nie tylko w Polsce, ale także w innych zakątkach świata.

CZARNY DZIEŃ

Kolor czarny w większości krajów kojarzony jest ze smutkiem oraz żałobą. Co w takim razie robi w zestawieniu kolorów symbolizujących święto zakochanych? W Korei Południowej walentynki obchodzone są przez 3 miesiące, kolejno 14 dnia lutego, marca oraz kwietnia. W lutym panowie obdarowują panie na znak swojego uczucia, w kolejnym miesiącu panie odwdzięczają się panom także kupując im upominek na znak swojej miłości. Z kolei 14 kwietnia obchodzą swoje święto wszyscy ci, którym nie udało się zdobyć niczyjego serca. Wtedy to jedzą makaron z sosem z czarnej fasoli. To smutne święto nazywane jest Czarnym Dniem.

GIRI CHOKO, CZYLI BRĄZOWE ŚWIĘTO

W Japonii w czasie dnia zakochanych wszystko przybiera odcień brązu, a to za sprawą czekolady, którą są obdarowywani tego dnia Japończycy i która pojawia się w sklepach w całej Japonii. Czekoladowe szaleństwo osiąga tak ogromną skalę, że 14 lutego w Japonii nosi także nazwę giri choko, co można przetłumaczyć jako „dzień czekolady”. Co ciekawe tego dnia to panie dają słodkie prezenty panom. I to nie tylko bliskim swoim sercom ukochanym, co jest praktykowane w Europie, ale także tym często mniej lubianym – szefom lub kolegom z pracy. Pozostaje mieć nadzieję, że w pozostałe dni w roku to Japonki są zasypywane prezentami.

BIAŁE PRZEBIŚNIEGI

Duńczycy swoje wybranki obdarowują białymi kwiatami, na ogół przebiśniegami. Symbolizuje to nie tylko czystość ich uczuć, ale także początek wiosny. Oprócz tego w Danii celebrowany jest zwyczaj pisania przez panów zabawnych, anonimowych wierszy lub liścików i podrzucania ich paniom, które wpadły im w oko. Ta, która zgadnie kto jest autorem wierszyka lub listu zostanie dodatkowo obdarowana słodyczami.

NIE NA WALENTYNKI?

Ostatnio modnym stało się dawanie róż w kolorze… niebieskim. Ten nietypowy kolor symbolizuje rozkwitającą miłość. Istnieją także kolory, które nie symbolizują uczuć pozytywnych, więc nie jest mile widziane wręczanie kwiatów i upominków w tych barwach. Żółty symbolizuje zazdrość oraz zdradę, więc ofiarowanie Ukochanej bukietu żółtych róż może zostać odebrane jako przyznanie się do niecnych uczynków.

- Nie możemy zapomnieć, że kolory mają takie symboliczne znaczenie jakie im nadamy. Nie ma znaczenia czy ukochanej osobie podarujemy czerwoną bieliznę, białe róże czy coś w zupełnie innym kolorze. Można również stworzyć swoje własne tradycje oraz samemu nadać symboliczne znaczenie kolorom, co może zacieśnić więzi. Dodam, że mimo wszystko, najważniejsze to otaczać bliską nam osobę miłością. I to nie tylko w walentynki, ale w ciągu pozostałych dni w roku także – radzi Shop Doctor, czyli Marek Borowiński.

Źródło: Marek Borowiński

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

" a to za sprawą czekolady, którą są obdarowywani tego dnia Japończycy i która pojawia się w sklepach w całej Japonii."
A w pozostałe dni, to nie uświadczysz czekolady w japońskich sklepach?

avatar użytkownika
,

Może jest jej mniej?  

Najnowsze w tym dziale

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz częściej działania z zakresu SEM to kluczowa strategia firm, które nie tyle co chcą przetrwać, ale mają w zamiarze rosnąć. W tym artykule opowiemy, czym jest performance...
 Wirtualny klon na scenie: konferencja Horeca 2025 i realizacja HOLO Group
Dynamiczny rozwój technologii opartych na sztucznej inteligencji otwiera przed sektorem HoReCa nowe możliwości w zakresie komunikacji, zarządzania doświadczeniami konsumenckimi oraz optymalizacji procesów operacyjnych. Choć często postrzegana jako narzędzie zarezerwowane dla branż stricte technologicznych, AI coraz śmielej wkracza również do świata gastronomii,...
Nie tylko drewno, szkło i beton. Tworzywa sztuczne we wnętrzach
Płyty z tworzyw sztucznych coraz śmielej wkraczają do świata wnętrz. Są stosunkowo tanie, lekkie, wytrzymałe i łatwe w personalizacji. Eksperci z PłytyPlastikowe.pl zauważają, że popyt na nie rośnie zarówno wśród projektantów, jak i indywidualnych klientów.
Cichy wróg lojalności. Jak uchronić programy lojalnościowe przed fraudami
Na pierwszy rzut oka to niewinny gest – karta podarunkowa, uśmiech klienta, bonus za lojalność. Ale za kulisami tej marketingowej uprzejmości może kryć się kosztowna luka w systemie. W Wielkiej Brytanii sklepy coraz częściej rezygnują z kart podarunkowych nie przez brak zainteresowania, ale przez... pracowników, którzy znaleźli sposób, by zamienić...
Ewolucja reklamy papierowej – od informacji o promocjach do nośnika wartości
Mimo postępującej cyfryzacji drukowane materiały promocyjne wciąż cieszą się dużym zaufaniem społecznym i wysoką skutecznością w dotarciu do odbiorców. Jednak rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów sprawia, że również one muszą podążać ścieżką zrównoważonego rozwoju. Wyniki piątej edycji badania przeprowadzonego dla Polskiego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764