logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Kolory Walentynek na świecie: Nie tylko czerwień

   12.02.2018, przeczytano 6148 razy
ilustracjastrzałka

W Polsce Walentynki, nazywane także dniem zakochanych, kojarzą się przede wszystkim z kolorami czerwonym oraz różowym. Moda, która przybyła do Polski z Zachodu i rozpowszechniła się w latach 90 XX w. sprawiła, że witryny sklepowe przepełniły się pluszowymi serduszkami, misiami oraz innymi gadżetami i podarkami w kolorach czerwonym i różowym. Jednak w Korei Południowej to święto potrafi mieć czarny odcień, a w Japonii brązowy. Poznajcie wszystkie kolory Walentynek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolory-walentynek-na-swiecie%3A-nie-tylko-czerwien,35421,artykul.html

CZERWONE RÓŻE

Jeden z dwóch najpopularniejszych walentynkowych kolorów - czerwony 14 lutego nie tylko w Polsce jest wszechobecny. W święto zakochanych temperamentni Włosi obdarowują swoje partnerki seksowną bielizną w tymże kolorze. Skandynawowie zaś preferują klasykę, przez co zakochani Szwedzi w święto miłości zasypują swoje ukochane czerwonymi różami. Także w Chinach kolor czerwony kojarzony jest z płomiennym uczuciem. Chińczykom do tego stopnia kolor ten kojarzy się z miłością, że panny młode do ślubu zakładają czerwone suknie.

PRZEZ RÓŻOWE OKULARY

Kolejnym kolorem, który dominuje w czasie celebracji walentynek jest dziewczęcy i delikatny róż. W przeciwieństwie do czerwieni, która kojarzy się z erotyzmem i namiętnością, różowy symbolizuje delikatne i łagodne uczucie pełne romantyzmu. Wszędzie można spotkać różowe pluszaki oraz gadżety, którymi są obsypywani zakochani nie tylko w Polsce, ale także w innych zakątkach świata.

CZARNY DZIEŃ

Kolor czarny w większości krajów kojarzony jest ze smutkiem oraz żałobą. Co w takim razie robi w zestawieniu kolorów symbolizujących święto zakochanych? W Korei Południowej walentynki obchodzone są przez 3 miesiące, kolejno 14 dnia lutego, marca oraz kwietnia. W lutym panowie obdarowują panie na znak swojego uczucia, w kolejnym miesiącu panie odwdzięczają się panom także kupując im upominek na znak swojej miłości. Z kolei 14 kwietnia obchodzą swoje święto wszyscy ci, którym nie udało się zdobyć niczyjego serca. Wtedy to jedzą makaron z sosem z czarnej fasoli. To smutne święto nazywane jest Czarnym Dniem.

GIRI CHOKO, CZYLI BRĄZOWE ŚWIĘTO

W Japonii w czasie dnia zakochanych wszystko przybiera odcień brązu, a to za sprawą czekolady, którą są obdarowywani tego dnia Japończycy i która pojawia się w sklepach w całej Japonii. Czekoladowe szaleństwo osiąga tak ogromną skalę, że 14 lutego w Japonii nosi także nazwę giri choko, co można przetłumaczyć jako „dzień czekolady”. Co ciekawe tego dnia to panie dają słodkie prezenty panom. I to nie tylko bliskim swoim sercom ukochanym, co jest praktykowane w Europie, ale także tym często mniej lubianym – szefom lub kolegom z pracy. Pozostaje mieć nadzieję, że w pozostałe dni w roku to Japonki są zasypywane prezentami.

BIAŁE PRZEBIŚNIEGI

Duńczycy swoje wybranki obdarowują białymi kwiatami, na ogół przebiśniegami. Symbolizuje to nie tylko czystość ich uczuć, ale także początek wiosny. Oprócz tego w Danii celebrowany jest zwyczaj pisania przez panów zabawnych, anonimowych wierszy lub liścików i podrzucania ich paniom, które wpadły im w oko. Ta, która zgadnie kto jest autorem wierszyka lub listu zostanie dodatkowo obdarowana słodyczami.

NIE NA WALENTYNKI?

Ostatnio modnym stało się dawanie róż w kolorze… niebieskim. Ten nietypowy kolor symbolizuje rozkwitającą miłość. Istnieją także kolory, które nie symbolizują uczuć pozytywnych, więc nie jest mile widziane wręczanie kwiatów i upominków w tych barwach. Żółty symbolizuje zazdrość oraz zdradę, więc ofiarowanie Ukochanej bukietu żółtych róż może zostać odebrane jako przyznanie się do niecnych uczynków.

- Nie możemy zapomnieć, że kolory mają takie symboliczne znaczenie jakie im nadamy. Nie ma znaczenia czy ukochanej osobie podarujemy czerwoną bieliznę, białe róże czy coś w zupełnie innym kolorze. Można również stworzyć swoje własne tradycje oraz samemu nadać symboliczne znaczenie kolorom, co może zacieśnić więzi. Dodam, że mimo wszystko, najważniejsze to otaczać bliską nam osobę miłością. I to nie tylko w walentynki, ale w ciągu pozostałych dni w roku także – radzi Shop Doctor, czyli Marek Borowiński.

Źródło: Marek Borowiński

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

" a to za sprawą czekolady, którą są obdarowywani tego dnia Japończycy i która pojawia się w sklepach w całej Japonii."
A w pozostałe dni, to nie uświadczysz czekolady w japońskich sklepach?

avatar użytkownika
,

Może jest jej mniej?  

Najnowsze w tym dziale

Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
X DOZ Forum - jak powstawało, jakie były wyzwania i atrakcje dla uczestników?
Jak realizować event, który każdego roku zrzesza partnerów biznesowych, farmaceutów oraz producentów w jednym miejscu? I jak sprawić, by ewaluował wyłącznie z wydarzenia branżowego również w forum towarzyskie? Poznaj case study X DOZ Forum.
Reklamy a postanowienia Polaków wg Google
Właśnie porzuciłeś postanowienia noworoczne, ale wciąż widzisz reklamy siłowni, suplementów diety i fit cateringów? Narzędzie Google pozwala je ograniczyć. 49% Polek i Polaków porzuca postanowienia noworoczne w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku. Mimo to aż 79% z nich nadal zauważa reklamy związane z tymi postanowieniami nawet po ich porzuceniu,...
In-house printing: Canon robi przegląd zalet
W dzisiejszym zdigitalizowanym świecie angażowanie klienta okazuje się coraz trudniejsze. Dlatego, szukając sposobów na przyciągnięcie jego uwagi warto przyjrzeć się zaletom spersonalizowanych materiałów drukowanych. Można je dzisiaj tworzyć samodzielnie wewnątrz organizacji, a ułatwiają to rozwiązania przeznaczone dla druku na potrzeby własne (in-house). Inwestycja we...
Do 2026 r. wyszukiwarkom ma ubyć 1/4 użytkowników
Do 2026 roku wyszukiwarkom internetowym ma ubyć aż 25 proc. użytkowników – wynika z najnowszego raportu analityków Gartnera. Przestaniemy wyszukiwać w tradycyjny sposób? Nie, ale na pewno to AI i nasze z nią rozmowy będą czymś na porządku dziennym. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych, którzy w swoich działaniach wykorzystują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764