logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Kolory Walentynek na świecie: Nie tylko czerwień

   12.02.2018, przeczytano 1708 razy
ilustracjastrzałka

W Polsce Walentynki, nazywane także dniem zakochanych, kojarzą się przede wszystkim z kolorami czerwonym oraz różowym. Moda, która przybyła do Polski z Zachodu i rozpowszechniła się w latach 90 XX w. sprawiła, że witryny sklepowe przepełniły się pluszowymi serduszkami, misiami oraz innymi gadżetami i podarkami w kolorach czerwonym i różowym. Jednak w Korei Południowej to święto potrafi mieć czarny odcień, a w Japonii brązowy. Poznajcie wszystkie kolory Walentynek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolory-walentynek-na-swiecie%3A-nie-tylko-czerwien,35421,artykul.html

CZERWONE RÓŻE

Jeden z dwóch najpopularniejszych walentynkowych kolorów - czerwony 14 lutego nie tylko w Polsce jest wszechobecny. W święto zakochanych temperamentni Włosi obdarowują swoje partnerki seksowną bielizną w tymże kolorze. Skandynawowie zaś preferują klasykę, przez co zakochani Szwedzi w święto miłości zasypują swoje ukochane czerwonymi różami. Także w Chinach kolor czerwony kojarzony jest z płomiennym uczuciem. Chińczykom do tego stopnia kolor ten kojarzy się z miłością, że panny młode do ślubu zakładają czerwone suknie.

PRZEZ RÓŻOWE OKULARY

Kolejnym kolorem, który dominuje w czasie celebracji walentynek jest dziewczęcy i delikatny róż. W przeciwieństwie do czerwieni, która kojarzy się z erotyzmem i namiętnością, różowy symbolizuje delikatne i łagodne uczucie pełne romantyzmu. Wszędzie można spotkać różowe pluszaki oraz gadżety, którymi są obsypywani zakochani nie tylko w Polsce, ale także w innych zakątkach świata.

CZARNY DZIEŃ

Kolor czarny w większości krajów kojarzony jest ze smutkiem oraz żałobą. Co w takim razie robi w zestawieniu kolorów symbolizujących święto zakochanych? W Korei Południowej walentynki obchodzone są przez 3 miesiące, kolejno 14 dnia lutego, marca oraz kwietnia. W lutym panowie obdarowują panie na znak swojego uczucia, w kolejnym miesiącu panie odwdzięczają się panom także kupując im upominek na znak swojej miłości. Z kolei 14 kwietnia obchodzą swoje święto wszyscy ci, którym nie udało się zdobyć niczyjego serca. Wtedy to jedzą makaron z sosem z czarnej fasoli. To smutne święto nazywane jest Czarnym Dniem.

GIRI CHOKO, CZYLI BRĄZOWE ŚWIĘTO

W Japonii w czasie dnia zakochanych wszystko przybiera odcień brązu, a to za sprawą czekolady, którą są obdarowywani tego dnia Japończycy i która pojawia się w sklepach w całej Japonii. Czekoladowe szaleństwo osiąga tak ogromną skalę, że 14 lutego w Japonii nosi także nazwę giri choko, co można przetłumaczyć jako „dzień czekolady”. Co ciekawe tego dnia to panie dają słodkie prezenty panom. I to nie tylko bliskim swoim sercom ukochanym, co jest praktykowane w Europie, ale także tym często mniej lubianym – szefom lub kolegom z pracy. Pozostaje mieć nadzieję, że w pozostałe dni w roku to Japonki są zasypywane prezentami.

BIAŁE PRZEBIŚNIEGI

Duńczycy swoje wybranki obdarowują białymi kwiatami, na ogół przebiśniegami. Symbolizuje to nie tylko czystość ich uczuć, ale także początek wiosny. Oprócz tego w Danii celebrowany jest zwyczaj pisania przez panów zabawnych, anonimowych wierszy lub liścików i podrzucania ich paniom, które wpadły im w oko. Ta, która zgadnie kto jest autorem wierszyka lub listu zostanie dodatkowo obdarowana słodyczami.

NIE NA WALENTYNKI?

Ostatnio modnym stało się dawanie róż w kolorze… niebieskim. Ten nietypowy kolor symbolizuje rozkwitającą miłość. Istnieją także kolory, które nie symbolizują uczuć pozytywnych, więc nie jest mile widziane wręczanie kwiatów i upominków w tych barwach. Żółty symbolizuje zazdrość oraz zdradę, więc ofiarowanie Ukochanej bukietu żółtych róż może zostać odebrane jako przyznanie się do niecnych uczynków.

- Nie możemy zapomnieć, że kolory mają takie symboliczne znaczenie jakie im nadamy. Nie ma znaczenia czy ukochanej osobie podarujemy czerwoną bieliznę, białe róże czy coś w zupełnie innym kolorze. Można również stworzyć swoje własne tradycje oraz samemu nadać symboliczne znaczenie kolorom, co może zacieśnić więzi. Dodam, że mimo wszystko, najważniejsze to otaczać bliską nam osobę miłością. I to nie tylko w walentynki, ale w ciągu pozostałych dni w roku także – radzi Shop Doctor, czyli Marek Borowiński.

Źródło: Marek Borowiński

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Brązowe Święto?

Really?

avatar użytkownika
,

" a to za sprawą czekolady, którą są obdarowywani tego dnia Japończycy i która pojawia się w sklepach w całej Japonii."
A w pozostałe dni, to nie uświadczysz czekolady w japońskich sklepach?

avatar użytkownika
,

Może jest jej mniej?  

Najnowsze w tym dziale

Koniec zabezpieczeń Captcha?
Niedawno opublikowane wyniki badań pokazują, że niektóre rodzaje zabezpieczeń captcha stały się przestarzałe. Powód: maszyny nauczyły się, jak je omijać.
Rola blockchain w reklamie cyfrowej w 2019
W ubiegłym roku przyszłość kryptowaluty stanęła pod znakiem zapytania, jednak tego samego nie można powiedzieć o blockchain, czyli technologii która umożliwia jej istnienie. Przewiduje się, że globalne wydatki na te rozwiązanie, do 2022 roku wyniosą nawet 115,7 mld dolarów. Blockchain coraz silniej zaznacza też swoją pozycję w marketingu cyfrowym. Co jest powodem...
Jak stworzyć stronę www, która będzie wysoko w Google? [INFOGRAFIKA]
Miejsca zajmowane przez poszczególne strony w wynikach wyszukiwania Google wyznaczane są przez specjalny algorytm uwzględniający ok. 200 różnego rodzaju czynników.
Prognoza: 5 trendów programmatic o których będzie głośno w 2019 roku
Ze względu na mocne strony, programmatic jest uważany za reklamową technologię przyszłości. Wszystko wskazuje na to, że ten model, który w ostatnich latach stał się bardzo popularny, nie zniknie z reklamowego ekosystemu w ciągu najbliższych kilkunastu lat. Co więcej, z każdym rokiem będzie ewaluować, aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania reklamodawców. Oto pięć...
Prognoza: Wyzwania w komunikacji marek w social media na 2019 rok
Wszystko, co czeka nas w social media w tym roku jest konsekwencją tego, co zdarzyło się w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Wydarzenia, które miały miejsce w 2018 sprawiły, że zaufanie internautów do marek w mediach społecznościowych znacząco zmalało. Zatem, jakich wyzwań marketerzy mogą spodziewać się w komunikacji w social media w nadchodzących miesiącach?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone