logo
WIEDZA

Kolory Walentynek na świecie: Nie tylko czerwień

redakcja   12.02.2018, przeczytano 1185 razy
ilustracjastrzałka

W Polsce Walentynki, nazywane także dniem zakochanych, kojarzą się przede wszystkim z kolorami czerwonym oraz różowym. Moda, która przybyła do Polski z Zachodu i rozpowszechniła się w latach 90 XX w. sprawiła, że witryny sklepowe przepełniły się pluszowymi serduszkami, misiami oraz innymi gadżetami i podarkami w kolorach czerwonym i różowym. Jednak w Korei Południowej to święto potrafi mieć czarny odcień, a w Japonii brązowy. Poznajcie wszystkie kolory Walentynek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolory-walentynek-na-swiecie:-nie-tylko-czerwien,35421,artykul.html

CZERWONE RÓŻE

Jeden z dwóch najpopularniejszych walentynkowych kolorów - czerwony 14 lutego nie tylko w Polsce jest wszechobecny. W święto zakochanych temperamentni Włosi obdarowują swoje partnerki seksowną bielizną w tymże kolorze. Skandynawowie zaś preferują klasykę, przez co zakochani Szwedzi w święto miłości zasypują swoje ukochane czerwonymi różami. Także w Chinach kolor czerwony kojarzony jest z płomiennym uczuciem. Chińczykom do tego stopnia kolor ten kojarzy się z miłością, że panny młode do ślubu zakładają czerwone suknie.

PRZEZ RÓŻOWE OKULARY

Kolejnym kolorem, który dominuje w czasie celebracji walentynek jest dziewczęcy i delikatny róż. W przeciwieństwie do czerwieni, która kojarzy się z erotyzmem i namiętnością, różowy symbolizuje delikatne i łagodne uczucie pełne romantyzmu. Wszędzie można spotkać różowe pluszaki oraz gadżety, którymi są obsypywani zakochani nie tylko w Polsce, ale także w innych zakątkach świata.

CZARNY DZIEŃ

Kolor czarny w większości krajów kojarzony jest ze smutkiem oraz żałobą. Co w takim razie robi w zestawieniu kolorów symbolizujących święto zakochanych? W Korei Południowej walentynki obchodzone są przez 3 miesiące, kolejno 14 dnia lutego, marca oraz kwietnia. W lutym panowie obdarowują panie na znak swojego uczucia, w kolejnym miesiącu panie odwdzięczają się panom także kupując im upominek na znak swojej miłości. Z kolei 14 kwietnia obchodzą swoje święto wszyscy ci, którym nie udało się zdobyć niczyjego serca. Wtedy to jedzą makaron z sosem z czarnej fasoli. To smutne święto nazywane jest Czarnym Dniem.

GIRI CHOKO, CZYLI BRĄZOWE ŚWIĘTO

W Japonii w czasie dnia zakochanych wszystko przybiera odcień brązu, a to za sprawą czekolady, którą są obdarowywani tego dnia Japończycy i która pojawia się w sklepach w całej Japonii. Czekoladowe szaleństwo osiąga tak ogromną skalę, że 14 lutego w Japonii nosi także nazwę giri choko, co można przetłumaczyć jako „dzień czekolady”. Co ciekawe tego dnia to panie dają słodkie prezenty panom. I to nie tylko bliskim swoim sercom ukochanym, co jest praktykowane w Europie, ale także tym często mniej lubianym – szefom lub kolegom z pracy. Pozostaje mieć nadzieję, że w pozostałe dni w roku to Japonki są zasypywane prezentami.

BIAŁE PRZEBIŚNIEGI

Duńczycy swoje wybranki obdarowują białymi kwiatami, na ogół przebiśniegami. Symbolizuje to nie tylko czystość ich uczuć, ale także początek wiosny. Oprócz tego w Danii celebrowany jest zwyczaj pisania przez panów zabawnych, anonimowych wierszy lub liścików i podrzucania ich paniom, które wpadły im w oko. Ta, która zgadnie kto jest autorem wierszyka lub listu zostanie dodatkowo obdarowana słodyczami.

NIE NA WALENTYNKI?

Ostatnio modnym stało się dawanie róż w kolorze… niebieskim. Ten nietypowy kolor symbolizuje rozkwitającą miłość. Istnieją także kolory, które nie symbolizują uczuć pozytywnych, więc nie jest mile widziane wręczanie kwiatów i upominków w tych barwach. Żółty symbolizuje zazdrość oraz zdradę, więc ofiarowanie Ukochanej bukietu żółtych róż może zostać odebrane jako przyznanie się do niecnych uczynków.

- Nie możemy zapomnieć, że kolory mają takie symboliczne znaczenie jakie im nadamy. Nie ma znaczenia czy ukochanej osobie podarujemy czerwoną bieliznę, białe róże czy coś w zupełnie innym kolorze. Można również stworzyć swoje własne tradycje oraz samemu nadać symboliczne znaczenie kolorom, co może zacieśnić więzi. Dodam, że mimo wszystko, najważniejsze to otaczać bliską nam osobę miłością. I to nie tylko w walentynki, ale w ciągu pozostałych dni w roku także – radzi Shop Doctor, czyli Marek Borowiński.

Źródło: Marek Borowiński

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
herrero, 14.02.2018

Brązowe Święto?

Really?

avatar użytkownika
michalem, 14.02.2018

" a to za sprawą czekolady, którą są obdarowywani tego dnia Japończycy i która pojawia się w sklepach w całej Japonii."
A w pozostałe dni, to nie uświadczysz czekolady w japońskich sklepach?

avatar użytkownika
redakcja, 14.02.2018

Może jest jej mniej?  

Najnowsze w tym dziale:

Sztuczna inteligencja i obsługa klienta
Według badań przeprowadzonych przez firmę analityczno-doradczą Gartner do 2020 roku 85% kontaktów między konsumentem, a przedsiębiorstwem będzie przeprowadzane maszynowo, bez konieczności interakcji z fizycznym doradcą klienta. Co więcej, Gartner prognozuje, że między 2017 a 2021 r. obsługa klienta dokonywana wyłącznie przez mechanizmy oparte na sztucznej inteligencji (AI) wzrośnie pięci...
RODO szansą na rozwój biznesu – raport Konica Minolta
Według badania opublikowanego przez Konica Minolta w pierwszym kwartale 2018 roku, aż 43% małych firm przyznaje, że nie ma wystarczającej wiedzy o RODO i sposobach przygotowania się do obowiązujących zmian. Podobnie jest w przypadku co trzeciej średniej i co piątej dużej firmy. Nowe przepisy stanowią dla przedsiębiorców wyzwanie już na etapie odpowiedniego ich zrozumienia, ale mogą być r&oa...
Już w piątek wchodzi RODO
Aby pomóc przygotować się na wejście RODO, Fundacja internetPR.pl przez ponad miesiąc publikowała rozmowy z ekspertami dotyczące jego tematyki. Przegapiłeś? Zapoznaj się z odpowiedziami na ciekawsze pytania.
Sytuacje kryzysowe w branży high fashion
Bojkot w social mediach, publiczne oskarżenia o zniesławienie, obrazę uczuć i kradzież kultury, a do tego straty finansowe opiewające na setki tysięcy dolarów. Co takiego zrobili i jakie konsekwencje musieli ponieśli zbyt odważni projektanci mody, wypuszczając na rynek swoje kontrowersyjne kolekcje?
Dobrze przemyślana strategia content marketingowa to długoterminowy proces, w którego skład wchodzi wiele różnych elementów. Jednym z nich jest oczywiście tworzenie wysokiej jakości treści, opartej na zasadach webwritingu i SEO. Jednak sama treść nie przyniesie nam żadnych korzyści, jeśli nikt jej nie zobaczy. Musi ona dotrzeć do odbiorców, a najlepiej do jak najwięks...
 
sobota 26.05.2018, 116 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone