logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

kolportaż ulotek - skuteczność?

Strona 3/4  1 2 3 4

| 24.08.2014 15:08

Temat już trochę przycichł, ale pozwolę się wtrącić. Trochę jednak przesadzacie jeżeli chodzi o brak skuteczności ulotek, bo jest to ciekawa alternatywa jeżeli chodzi o reklamę, ale... tylko pod pewnymi warunkami!

Jasne, sporo działań reklamowych przeniosło się do internetu, ale firmy działające lokalnie jak najbardziej powinny taką formę reklamy rozważyć. Oczywiście, nie może być tak, że tylko ulotki i nic więcej.

- należy pamiętać, że w ulotkach skuteczność bierze się także z ilości. Jeżeli puszcza się 1000 sztuk (często źle stargetowanych) ulotek to ciężko o dobre wyniki
- firma, która rozdaje koniecznie powinna mieć dobre rozeznanie w strukturze miasta. Które osiedla są bogatsze, w których dominują sektory rodzinne, gdzie sprzątaczki "wymiatają ulotki" itp. Wtedy nic się nie zmarnuje.
- treść warto też profilować. Ogólna oferta to najczęściej niezbyt przyciągająca oferta.

Jak w przypadku każdej reklamy outdoorowej, tak i w przypadku ulotek pojawia się problem mierzalności. Dlatego ulotkę warto wyposażyć coś w stylu "z tą ulotką 5% taniej" albo inne działanie zaczepne.

A grafika? Owszem jest ważna, ale jak ulotka nie trafi "tam gdzie trzeba" to nawet wybitny grafik nie pomoże

-----------------
http://resmarketer.pl

avatar użytkownika
+ +

Podkarpackie
wiadomości: 6
w Signs.pl od 24.08.2014
IP: 94.42.244.XXX

| 28.08.2014 16:08

litości....

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + +

wiadomości: 2424
w Signs.pl od 27.08.2002
IP: 192.168.147.XXX

| 29.08.2014 00:08

Tzn. co "litości"? Jeżeli masz inne spostrzeżenia to jak najbardziej zapraszam do dyskusji. Starałem się jakoś przekazać swoje doświadczenia odnośnie kolportażu - mam nadzieję, że się komuś przydadzą.

Kolportaż często jest lekceważony jako "niemodna" forma reklamy, ale to wciąż dobry sposób na promocję, jeżeli (jak wszystko...) jest dobrze przemyślany. Oczywiście, pozostaje kwestia nachalności - bo chyba każdy spotkał się z zapchanymi skrzynkami... - ale to też da się zrobić z głową.

-----------------
http://resmarketer.pl

avatar użytkownika
+ +

Podkarpackie
wiadomości: 6
w Signs.pl od 24.08.2014
IP: 94.42.244.XXX

ImpresonPL ImpresonPL | 29.08.2014 14:08

Nie do końca Panowie, chociaż w wielu kwestiach macie absolutną rację! Według różnych badań np. IAB Polska wynika, że tradycyjna reklama ma spory wpływ na kwestie zakupowe w internecie i na odwrót, wiele osób szuka coś w internecie, a później kupuje to offline np. ubrania czy sprzęt AGD.

Przykład: szukałem informacji o programie w internecie, ale kupiłem go w tradycyjnym sklepie.

Dlatego trzeba i warto reklamować się na wielu płaszczyznach.

-----------------

ImpresonPL

| 30.08.2014 18:08

ResMarko i ImpresonPL

Prawda jest taka, że ulotka umarła śmiercią XXI wieku.
Od ponad 2 lat monitorujemy skuteczność tego medium i niestety ale muszę powiedzieć, że jest bardzo kiepska. Już lepiej wychodzi mailing bez targetu.

Odzew na ulotki wynosi 1-3,8% nakładu. CO jest wynikiem bardzo kiepskim.

-----------------
Projekty graficzne oraz druk offsetowy i cyfrowy na mediach: papier oraz PP i PVC.
Drukujemy także banery i wielki format.

brak ikonki
+

Projekt_i_Druk
wiadomości: 3
w Signs.pl od 09.08.2014
IP: 185.29.84.XXX

ImpresonPL ImpresonPL | 31.08.2014 12:08

Skoro umarła to dlaczego drukowana jest nadal i to w ilością pewnie grubo przekraczających setki mln szt. rocznie?

Czyżby klienci nadal wierzyli w jej skuteczność, a wykonawcy ich w tej wierze utwierdzali?

Zależy też od branży, w takiej gastronomii zapewne zdaje egzamin, zwłaszcza jak są na niej kupony rabatowe. Duże sieciówki z tego korzystają.

Dzisiaj nawet takie coś otrzymałem i o dziwo nie wylądowało w koszu

Jeżeli ktoś opiera się tylko na ulotkach to wiadomo, że nie zda to egzaminu. Tak samo będzie z radio czy TV.

Dlatego potrzeba szerszych działań promocyjnych. Na wielu płaszczyznach (o ile nam budżet na to pozwala).

-----------------



(Wiadomość zmodyfikowana przez: ImpresonPL dnia 31.08.2014 12:44)

ImpresonPL

Cynik Cynik | 31.08.2014 15:08

DrukarniaMedia, 2014-08-30 18:07
Odzew na ulotki wynosi 1-3,8% nakładu. CO jest wynikiem bardzo kiepskim.


Co Ty chrzanisz? 1-3,8% nakładu to kiepski odzew w przypadku ulotek?
Powiedz to zaprzyjaznionej firmie "sprzedaz i montaż okien", która miesięcznie kolportuje 800k ulotek. Przy 1% to jest ponad 300 telefonów dziennie... Myślimy, liczymy, a nie wypisujemy bzdury.

Cynik

| 31.08.2014 23:08

ImpresonPL, 2014-08-29 14:38
Nie do końca Panowie, chociaż w wielu kwestiach macie absolutną rację! Według różnych badań np. IAB Polska wynika, że tradycyjna reklama ma spory wpływ na kwestie zakupowe w internecie i na odwrót, wiele osób szuka coś w internecie, a później kupuje to offline np. ubrania czy sprzęt AGD.

Przykład: szukałem informacji o programie w internecie, ale kupiłem go w tradycyjnym sklepie.

Dlatego trzeba i warto reklamować się na wielu płaszczyznach.


Ma to nawet swoją nazwę - ROPO (Research online, purchase offline – poszukiwanie towaru w Internecie i zakup w zwykłym sklepie)

Tak czy siak, wszystko sprowadza się do tego, że ulotka powinna także gdzieś kierować. Najlepiej na stronę internetową, gdzie klient powinien się upewnić, że ma do czynienia z dobrą firmą. Nie może być tak, że mamy ulotkę i wydaje nam się, iż to już wszystko. Jeżeli myślimy kompleksowo to także działamy kompleksowo - ot, i cała tajemnica.

Co do skuteczności to oczywiście wesprę kolegów powyżej - jest zaskakująco dobra w obliczu tego jak często wypisuje się o "śmierci" tej formy reklamy. Dużo zależy od branży, a także jaką akcję ma wykonać potencjalny klient. Dlatego, przy ulotkach oferta musi być bardzo konkretna - w końcu, walczymy o bezpośredni kontakt z klientem. Tu jest największa szansa!

-----------------
http://resmarketer.pl

avatar użytkownika
+ +

Podkarpackie
wiadomości: 6
w Signs.pl od 24.08.2014
IP: 94.42.244.XXX

| 03.01.2015 18:01

Skuteczność roznoszenia ulotek jest uznawana za jedną z najbardziej nieokreślonych. W internecie łatwo jest o targetowanie - z ulotkami - o tyle gorzej, iż trzeba dobrać odpowiednie lokalizacje kolportażu, co nie jest łatwe!

Przykładowo: rozdawanie ulotek o korepetycjach z matematyki na kilka miesięcy przed maturą - pod szkołami - jest skuteczne! Przyznam, że mamy też klienta, który z siedzibą w Gdańsku, zleca kolportaż ulotek w Szczecinie, bo tam ma najmniejszą konkurencję, a ludziom udziela korepetycji przez Skype - grupowo. Dystrybucja tania, jeśli trafimy z ulotkami do właściwych odbiorców!

-----------------
Katarzyna Wrocławska

specjalista do spraw marketingu:
Wrocław, Łódź, Szczecin, Gdańsk

http://www.brocool.eu
Kolportaż, Plakatowanie, Hostessy



(Wiadomość zmodyfikowana przez: brocool dnia 03.01.2015 18:32)

brak ikonki
?

Gdańsk
wiadomości: 1
w Signs.pl od 03.01.2015
IP: 81.190.59.XXX

| 03.01.2015 18:01

Matematyka na maturze czasami jest, a czasami jej nie ma, więc chyba to należałoby wziąć pod uwagę
Wątek schodzi na psy.
Katarzyno, tutaj nie znajdziesz żadnego klienta - nie macie na stronie www ani jednego zdjęcia hostessy.

-----------------
Dziwadła...

avatar użytkownika
+ + + + + + + + +

Częstochowa
wiadomości: 1865
w Signs.pl od 02.02.2012
IP: 212.244.80.XXX
Strona 3/4  1 2 3 4
REKLAMA:
Nowy wątek Ten wątek został zamknięty przez moderatora

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764