logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Komentarz: Karol Gajewski o spocie MSZ promującym Polskę

   03.11.2014, przeczytano 1757 razy

Od kilku dni możemy w mediach śledzić burzliwą dyskusję na temat najnowszego spotu promującego Polskę na świecie. Zamieszczamy komentarz, który przygotował Karol Gajewski, managing & advertising ace w ACEpm:


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/komentarz%3A-karol-gajewski-o-spocie-msz-promujacym-polske,23108,artykul.html

Wreszcie w Polsce powstał spot, który spełnia wymogi promocji regionu bądź kraju. Jest oparty o wrażenia, emocje i doświadczenia – a nie suche fakty, dotyczące historii, inwestycji czy liczby turystów odwiedzających rocznie nasz kraj.

W spocie przygotowanym na zlecenie MSZ mamy ciekawą historię, wrażeniowo opowiedzianą przez małego chłopca. Widzimy Polskę pokazaną w sposób bajkowy od morza po góry. To jedynie ułamek wszystkiego, co mamy do zaoferowania – ale taką właśnie perspektywę przyjmują dzieci. Po całym dniu wrażeń zapada im w pamięć jedno, góra dwa wydarzenia, do których dziecięce emocje i wyobraźnia dobudowują opowieść. Wykorzystanie tego motywu w spocie jest nie tylko dobre, ale też autentyczne.

Efektowna realizacja wspiera dobre założenie koncepcyjne, całość spotu jest spójna i naprawdę przyjemna dla oka. Nie ma, co prawda, krzyża... ale jakoś ciężko mi sobie wyobrazić opowieść o skalnym olbrzymie z krzyżem na nosie :) Usunięcie go (co potwierdzają twórcy) nie miało nic wspólnego z deklaracją wiary czy niewiary, a jest jedynie zabiegiem utrzymującym autentyczność i spójność całej opowieści.

Oby powstawało więcej takich produkcji, bo aż się prosi o opowieści kolegów chłopca i kolejne bajeczne wrażenia z Polski.

Źródło: ACEpm

www.ace.pm

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Reklamy wyborcze: amatorszczyzna czy oszczędności z profesjonalistami?
Partie ogólnopolskie i lokalne komitety wyborcze szykują się do ostatecznego boju o miejsca w radach. Kandydaci na prezydentów, wójtów i burmistrzów już pokazują się na pierwszych billboardach i plakatach. Jednak znaczna część batalii będzie miała miejsce w internecie. Niemal pewne jest to, że żadnemu z internautów – choćby bardzo się starał – nie uda się uniknąć...
W branży marketingowej czuć powiew optymizmu
Niedawne badanie przeprowadzone już po raz piąty przez Chartered Institute of Marketing Officers (CIMO) uwidoczniło kluczowe tendencje w branży marketingowej, rzucając światło na zmieniające się dynamiki rynkowe. W ramach najnowszej edycji raportu, wykazano, że wskaźnik Optymizmu Rynkowego CIMO wzrósł do najwyższego poziomu od początku 2022 roku, osiągając wartość 53,62, co...
Rynek badań mystery shopping po pandemii wraca do gry
Jak wynika z szacunków, w 2022 r. rynek badań mystery shopping w Polsce warty był 27 mln zł. Natomiast jeszcze w 2020 r. było to 36 mln zł. Spadek oczywiście nastąpił z powodu pandemii. Gdyby nie ona, obecnie rynek byłby większy. Natomiast teraz widać, że ten segment wraca do gry. Co więcej, w ciągu najbliższych 5 lat ww. wartość może wzrosnąć nawet do 50-60 mln zł...
Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż laikowi kojarzą się przede wszystkim z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach. Mądre wykorzystanie tej wiedzy przekłada się na wzrost lojalności klientów i wzmocnienie wizerunku firmy. To nie zmieni się w...
Problemy z AI. Czy prawo powstrzyma „bunt maszyn”?
Prawne problemy ze sztuczną inteligencją narastają wraz z dynamicznym rozwojem technologii AI. System regulacyjny nie nadąża nie tylko za tworzeniem prawa wyznaczającego granice dla nowej technologii, ale też złożonością procesu tworzenia algorytmów, które często są utajnione. Obecne regulacje nie są adekwatne, co prowadzi do skrajnie różnych rozstrzygnięć...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764