logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Komornik w Kotanyi

   12.12.2001, przeczytano 1592 razy

W dniu dzisiejszym komornik zajął produkty Kotanyi Polonia Sp. z o. o. - przyprawy dostępne na rynku w opakowaniach szklanych. Jest to rezultat pozwu złożonego przez Kamis - Przyprawy S.A. o stosowanie zasad nieuczciwej konkurencji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/komornik-w-kotanyi,678,artykul.html

Spór dotyczy nowego opakowania szklanego przypraw Kotanyi, które firma wprowadziła na początku 2001 roku.

Jest ono zbliżone kształtem i kolorystyką do słoików stosowanych już na rynku przez firmę Kamis. Pozew o naruszanie prawa z rejestracji znaku towarowego i o zakazanie czynu nieuczciwej konkurencji wpłynął do Sądu Okręgowego w Warszawie w październiku br.

W swoim powództwie Kamis żądał zaprzestania sprzedaży, dystrybucji i reklamy produktów Kotanyi w opakowaniach szklanych.

Sąd Okręgowy w Warszawie 23 listopada br. wydał decyzję o zabezpieczeniu produktów Kotanyi poprzez ich zajęcie w siedzibie i magazynach spółki, a także zakazanie spółce reklamy tych produktów w jakiejkolwiek formie i za pośrednictwem jakichkolwiek środków przekazu.

W uzasadnieniu sąd stwierdził m.in. że wprowadzenie przez Kotanyi do obrotu towarów w opakowaniach, których wielkość, kształt oraz kolor nawiązują do opakowań Kamis może stanowić naruszenie prawa ochronnego na znak towarowy i wprowadzać w błąd nabywców co do pochodzenia towarów.

Jest to wyrok sądu pierwszej instancji. W efekcie wyrok ten wiąże się z zaprzestaniem dystrybucji oraz zakazem reklamy przypraw Kotanyi w szklanych słoiczkach na terenie całej Polski.

Dnia 11 grudnia br. po uprzednim uzyskaniu klauzuli wykonalności, komornik dokonał w imieniu poszkodowanej spółki Kamis - Przyprawy S.A. zabezpieczenia spornych produktów na terenie magazynu centralnego Kotanyi w Warszawie.

Ze względu na pozycję lidera na rynku przypraw, firma Kamis coraz częściej pada ofiarą naśladownictwa oraz kradzieży własności intelektualnej. Postanowiliśmy z tym walczyć i mam nadzieję, że te działania będą ostrzeżeniem dla innych firm, które chcą nieuczciwie z nami konkurować i wprowadzają naszych klientów w błąd - powiedział Prezes Kamis - Przyprawy S.A., Robert Kamiński.

Firma Kamis działa na rynku od początku lat 90-tych i jest liderem w branży przypraw - 42% udziałów w rynku. Przyprawy w szklanych opakowaniach w postaci charakterystycznego słoiczka z zieloną nakrętką, które jest podstawą sporu firma wprowadziła na rynek w 1995 roku.

Opakowanie to zostało zarejestrowane przez Kamis w Urzędzie Patentowym RP jako znak towarowy przestrzenny i od 1995 roku objęte jest świadectwem ochronnym.

Podobny pozew został złożony przez spółkę Kamis - Przyprawy S.A. pod koniec października br. – przeciwko firmie Prymat z Jastrzębia Zdroju, która wprowadziła na rynek „Przyprawę Warzywną do Potraw” w opakowaniu naśladującym dobrze znaną na rynku przyprawę "Warzywko". Obecnie pozew ten zostanie rozszerzony o kolejne serie produktów Prymat, które wyglądem naśladują produkty Kamis.

Tego typu sprawy są niełatwe dla Sądów ze względu na trudności z określeniem praw do własności przedmiotu sporu. Niejednokrotnie firmy posługują się opakowaniami zbliżonymi do swoich konkurentów, tylko po to aby zmylić klienta, który myśląc że kupuje produkt określonej, sprawdzonej jakości nie czyta napisów na opakowaniach, a kieruje się kształtem, kolorem czy grafiką paczki. Takie działania narażają działające zgodnie z prawem firmy na ogromne straty.


KAMIS

Opr: L. Biedecki
Żródło: MediaRun.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764