logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kompleksowe rozwiązania Océ w drukarni Prografix

  PR 02.11.2008, przeczytano 4881 razy
ilustracjastrzałka

W ostatnim czasie park sprzętowy firmy Prografix z Dębicy, wykorzystywany m.in. przy wysokonakładowej produkcji materiałów typu direct mailing, został wzbogacony o kolejne rozwiązania Océ.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kompleksowe-rozwiazania-oc%C3%A9-w-drukarni-prografix,8082,artykul.html

Dostarczona przez Océ Poland bogata konfiguracja obejmuje m.in. czarno-białą maszynę VarioPrint 5160 z modułem Custom Tone oraz falcerką podłączoną on-line do urządzenia marki GUK, kolorowe urządzenie CS 650 z odbiornikiem wysokiego składowania HCS i dodatkowymi podajnikami papieru, oprogramowanie Document Designer oraz obsługujący całość Optimus Serwer VE 220 SE. Dzięki tej inwestycji firma Prografix w znacznym stopniu zmodernizowała i usprawniła część działalności związaną z produkcją dokumentów wymagających personalizacji, wykorzystywanych w marketingu bezpośrednim.

Prografix specjalizuje się w produkcji i obsłudze szeroko rozumianych materiałów z zakresu marketingu bezpośredniego i personalizacji. Druk jest tylko jednym z procesów, a firma oferuje swoim klientom zintegrowane rozwiązania: od etapu kreacji i budowy całych kampanii reklamowych, poprzez produkcję poligraficzną realizowaną w technologii cyfrowej i konwencjonalnej, na obsłudze druków typu direct marketing skończywszy. Ta ostatnia zakłada: tworzenie i opiekę nad bazami danych, usługi typu lettershop (obsługa korespondencji masowej, także personalizowanej, np. faktur, wyciągów bankowych) oraz fulfillment, czyli prowadzenie w imieniu klienta programów lojalnościowych, akcji promocyjnych i sprzedaży bezpośredniej – od polecenia wysyłki do obsługi zwrotów. Zintegrowanie wszystkich tych procesów w jednym miejscu przyniosło firmie Prografix szeroki portfel klientów, wśród których znajdują się zarówno agencje reklamowe, jak i klienci bezpośredni; ok. 60% zleceń jest realizowanych dla firm z zagranicy, tak ze Wschodu jak i z Zachodu.

W związku z coraz większym znaczeniem personalizacji oraz rosnącymi potrzebami rynkowymi w zakresie produktów typu TransPromo (łączących w sobie funkcję informacyjną z częścią reklamową), w firmie Prografix zdecydowano o modernizacji parku maszynowego opartego na technologii cyfrowej. Mówi prezes Bartosz Mateja: Technologie cyfrową i offsetową z powodzeniem łączymy w naszej produkcji od połowy lat 90., kiedy to – jako jedna z pierwszych drukarń w Polsce – zainwestowaliśmy w zwojowe urządzenia Océ. Przed dwoma laty dołączyły do nich dwa urządzenia arkuszowe VarioPrint 2100. Nasze ostatnie inwestycje to efekt zmian, jakie zachodzą na rynku druków typu direct marketing oraz zacierających się różnic cenowych i technologicznych między maszynami na papier cięty i z roli. Dodatkowym czynnikiem był fakt, że do tej pory część personalizowanej produkcji arkuszowej musieliśmy podzlecać na zewnątrz. Dziś, mając do dyspozycji aż cztery maszyny na papier cięty oraz bogato wyposażoną introligatornię, jesteśmy w stanie wykonać we własnym zakresie niemal każde zlecenie w obszarze materiałów promocyjnych, wykorzystywanych w marketingu bezpośrednim.

Proces wyboru dostawcy urządzeń i finalnej konfiguracji sprzętu trwał kilkanaście miesięcy. Jak informuje Bartosz Mateja, pod uwagę byli brani wszyscy producenci wysokowydajnych rozwiązań w zakresie druku cyfrowego. Ostateczny zestaw urządzeń i towarzyszącego im software’u był także modyfikowany wraz z dynamicznie zmieniającymi się potrzebami firmy Prografix. W rezultacie w zakresie druku czarno-białego do Dębicy została dostarczona skonfigurowana z myślą o personalizacji maszyna VarioPrint 5160 oferująca prędkość 162 str. A4/min. w trybie jednostronnym. Jest ona wyposażona w moduł Custom Tone, pozwalający na zastosowanie dodatkowego koloru specjalnego, oraz interfejs umożliwiający jej zintegrowanie ze złamywarką. Dodatkowo w firmie pojawiło się urządzenie Océ 3165 Evo, zaś dostarczona przed dwoma laty maszyna VarioPrint 2100 pełni rolę zabezpieczenia. W zakresie druku kolorowego przy wyborze sprzętu zwracano szczególną uwagę na właściwą konfigurację elektroniczną urządzenia, możliwość przetwarzania strumieniowego oraz wydajnej personalizacji. Ostatecznie Prografix zakupił produkcyjny system Océ CS 650, pracujący z prędkością 65 str. A4/min., wyposażony w stacker HCS (pozwalający na wydłużony czas pracy bez konieczności wymiany stosu przez operatora), dodatkowe moduły podające papier oraz spektrofotometr ES 1000. Całość, wzbogacona o oprogramowanie Document Designer, jest sterowana wydajnym 4-rdzeniowym serwerem Optimus Serwer VE 220 SE opartym na platformie Windows.

Mówi Bartosz Mateja: Kompleksowość rozwiązania w zakresie sprzętowym i software’owym, wsparcie zaoferowane przez Océ Poland przy konfiguracji systemu, dotychczasowe pozytywne doświadczenia z serwisem tej firmy oraz atrakcyjne warunki cenowe i serwisowe to najważniejsze elementy, jakie zdecydowały o finalnym wyborze dostawcy nowych maszyn cyfrowych do naszej drukarni. Mamy nadzieję, że pomogą one w dalszym rozwoju naszej firmy na dynamicznie rozwijającym się rynku marketingu bezpośredniego.

Warto dodać, że firma Prografix jest jednym z polskich pionierów nie tylko w zakresie wykorzystania druku cyfrowego w produkcji poligraficznej. Jako jeden z pierwszych zakładów poligraficznych w naszym kraju, bazujących na produkcji arkuszowej, zakupiliśmy system CtP firmy Creo – mówi Bartosz Mateja. – Jesteśmy też pierwszą firmą w Europie, która zdecydowała się na instalację 8-kolorowej maszyny Shinohara wyposażonej w system odwracania arkusza. Duch pioniera towarzyszy nam nie tylko w zakresie wyposażenia sprzętowego, ale przede wszystkim pomysłów na działalność i wzbogacanie oferty dla naszych klientów. Mamy m.in. opatentowanych kilka własnych wzorów produktów wykorzystywanych w działaniach marketingowych, które powstały w naszym dziale kreacji.

Za aktywność i kreatywność firma Prografix została trzykrotnie uhonorowana nagrodą „Boomerang”, najważniejszym krajowym wyróżnieniem w dziedzinie marketingu bezpośredniego. Przed czterema laty otrzymała tytuł „Gazeli Biznesu” przyznawany przez redakcję Pulsu Biznesu. Warto również dodać, że Prografix jest aktywnym członkiem amerykańskich, europejskich oraz polskich stowarzyszeń reklamy i marketingu bezpośredniego. Od kilku lat firma posiada certyfikat ISO 9001, obejmujący przygotowalnię cyfrową, dział druku i introligatornię. W roku 2002 został on rozszerzony o usługi direct marketing w zakresie budowania i ochrony baz danych, personalizacji, konfekcjonowania oraz wysyłki druków.

Źródło: Océ Poland

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
Packaging Innovations 2024: Produkty kształtujące przyszłość
Produkty kształtujące przyszłość - znamy datę Targów Packaging Innovations Już za niecały rok, 09-10 października 2024 r. w EXPO Kraków, odbędą się 16. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations. To wydarzenie o ugruntowanej pozycji na rynku, które każdego roku odwiedzają tysiące gości z Polski i zagranicy. W ciągu dwóch dni będzie można poznać ofertę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764