logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Komputronik wchodzi na Reddita i What’s Appa

  PR 29.07.2024, przeczytano 397 razy
ilustracja

What’s App to po Messengerze i Google trzeci najpopularniejszy komunikator w Polsce. W styczniu 2024 r. korzystało z niego 14,18 mln użytkowników, co oznacza dotarcie do 47,73 proc. wszystkich polskich internautów – wynika z ostatniego badania Mediapanel. W naszym kraju rośnie także popularność Reddita. Na początku bieżącego roku korzystało z niego blisko 2,8 mln osób. Widząc ogromny potencjał, Komputronik – jako jedna z pierwszych firm w Polsce – postanowił rozpocząć działania komunikacyjne z konsumentami przy wykorzystaniu tych platform.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/komputronik-wchodzi-na-reddita-i-what%E2%80%99s-appa,405154,artykul.html

What’s App, należący do firmy Meta, może się kojarzyć przede wszystkim z aplikacją służącą do komunikowania się i wykonywania połączeń wideo. Okazuje się jednak, że to nie wszystkiego jego funkcje. Od jakiegoś już czasu daje on możliwość m.in. markom, osobom, mediom, organizacjom, firmom z branży rozrywkowej, a nawet klubom piłkarskim do prowadzenia komunikacji z odbiorcami ich treści. Podmioty te mogą publikować materiały tekstowe, graficzne, wideo czy nawet ankiety. Natomiast użytkownicy obserwujący dany kanał – reagować na content za pomocą emotikon.

Sport, rozrywka i muzyka oraz media – tym tematom poświęcone są największe kanały na What’s App

Nie powinno być zaskoczeniem, że najpopularniejszym kanałem na What’s App jest ten, który dotyczy tytułowej platformy. Zebrał on już wokół siebie ponad 173 mln odbiorców.

Kolejnymi największymi pod względem liczby obserwujących profilami są te prowadzone w imieniu największych hiszpańskich klubów piłkarskich – Realu Madryt (57,6 mln) i FC Barcelony (35,6 mln). Najchętniej obserwowanym kanałem rozrywkowym jest Netflix (34,3 mln). Oprócz innych klubów sportowych – Manchesteru City (29,3 mln), Liverpoolu (20,1 mln) oraz Manchesteru United (17,2 mln), zajmujących kolejne miejsca – mocną pozycję mają też zachodnie media. Kanał The New York Times obserwuje 13,2 mln użytkowników, a CNN – 10,6 mln. Profil bollywoodzkiej aktorki i modelki Katriny Kaif zebrał na What’s App ponad 19 mln obserwujących, co czyni go najpopularniejszym w kategorii „ludzie”. Marca Zuckerberga, czyli twórcę Facebooka i właściciela Mety, obserwuje 16,9 mln osób. Trzecią pozycję zajmuje Shakira z 12,2 mln użytkowników.

Polska raczkuje na What’s App w porównaniu ze światem – jest jednak kilka wyjątków

Największe polskie kanały na What’s App nie osiągnęły jeszcze 100 tys. obserwujących. Jest jednak kilka, które się wyróżniają. Można wśród nich wymienić takie profile, jak Kaufland Polska (74 tys. obserwujących), Zjawiska pogodowe (41 tys.) czy Michał Bober (18 tys.). Jednak to media oraz kanały z grupy Ringier Axel Springer Polska zebrały największą liczbę użytkowników.

Media z grupy RASP wiodą prym, jeśli chodzi o komunikację do swoich czytelników na platformie What’s App. Kanały Fakt.pl, Business Insider Polska, Przeglądu Sportowego, Newsweek Polska, Onet Rano, Forbes.pl czy Plejada.pl mają łącznie blisko 180 tysięcy obserwujących. Dzięki swojej aktywności zwiększają dotarcie do jeszcze większego grona odbiorców swoich materiałów ­­– informuje Karolina Pietz-Drapińska, dyrektor marketingu i PR w Komputronik S.A.

Komputronik śledzi najnowsze trendy, chcąc być jeszcze bardziej dostępny dla swoich konsumentów

Z analiz Mediapanel oraz Digital Poland za 2024 rok wynika, że z platformy What’s App korzysta w naszym kraju już od około 53 do 55 proc. internautów w wieku 16-64 lata. Mediapanel szacuje, że może to być ponad 15,8 mln użytkowników.

- Jako Komputronik, czyli marka kierująca swój przekaz głównie do młodszych osób – z naciskiem na Milenialsów, Pokolenie Z i Alfa – stale śledzimy najnowsze trendy w komunikacji, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom odbiorców naszych treści. Mamy świadomość, że niewiele polskich firm i marek jest obecnych na platformie What’s App i… to nas cechuje. Wyróżnikiem naszej marki jest otwartość na niestandardowe rozwiązania, dynamizm oraz odwaga w działaniu. Z tego względu postawiliśmy na komunikację zarówno na What’s Appie, a także na Reddicie – komentuje Karolina Pietz-Drapińska.

Informowanie o promocjach oraz doradztwo – głównie powody uruchomienia przez Komputronik nowych kanałów komunikacji

- What’s App pozwala nam na prowadzenie bezpośredniej komunikacji z konsumentami oraz informowanie ich na bieżąco o najważniejszych promocjach, w tym np. okazjach dnia. Reddit służy nam natomiast jako narzędzie doradcze. Od lat z powodzeniem prowadzimy na Facebooku grupę Komputronicy, która zebrała już 38,6 tys. fanów. Dzięki Reddit chcemy jeszcze bardziej zwiększyć nasz zasięg w zakresie doradztwa. Użytkownicy już dziś mogą znaleźć na Reddicie bardzo dużo poradnikowych treści – informuje Karolina Pietz-Drapińska z Komputronik S.A.

Z What’s Appa i Reddita korzystają głównie młodzi ludzie. Reddit dominuje wśród tzw. „młodych dorosłych” – od 18 do 29 roku życia1. Natomiast komunikator od Mety wybierają przede wszystkim osoby w wieku 18-34 (31 proc.) oraz 35-44 (27 proc.),2 czyli przede wszystkim Millenialsi i pokolenie Z, co jest zbieżne z grupą docelową Komputronika.

Reddit jest społecznościową stroną internetową, niemal w całości zasilaną treściami dostarczanymi przez użytkowników, czyli tzw. Redditorów. Komputronik – zgodnie ze swoją strategią marketingową – chce się wyróżnić w komunikacji, stąd decyzja o rozpoczęciu działań pod własną marką właśnie na tej platformie.

Według ostatnich dostępnych danych, w styczniu 2024 r. Reddit odwiedziło w Polsce 2,76 mln użytkowników.

Źródło: Komputronik S.A.

Dodatkowe informacje:

1 1 Socialchamp.io, Reddit Demographics: What You Need to Know in 2024, dostęp 25.07.2024 r.

2 Timelines.ai, WhatsApp Revenue and User Statistics Analysis 2024!, dostęp 25.07.2024 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Red is Bad, alkotubki, Palikot: największe kryzysy wizerunkowe 2024
Największy kryzys wizerunkowy 2024 roku w polskiej przestrzeni publicznej to zatrzymanie byłego Prezesa Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych oraz twórcy marki „Rad is Bad”. W kategorii firm i organizacji niechlubne pierwsze miejsce zajął OLV w związku z kontrowersjami wokół obecności saszetek z alkoholem na sklepowych półkach, a...
IAB HowTo: AI in action. Zastosowanie sztucznej inteligencji w marketingu
Digital marketing zdążył już polubić się z AI na dobre – personalizacja, automatyzacja, chatboty, to tylko część narzędzi rewolucjonizujących sposoby prowadzenia kampanii. Sztuczna inteligencja nie przestaje jednak rzucać marketerom wyzwań i budzić wątpliwości, szczególnie w czasie nowych regulacji związanych z postępującą ekspansją AI. Konferencja IAB HowTo...
Cukier Królewski i Fundacja Weź Pomóż łączą siły
Mija już rok od kiedy marka Cukier Królewski i Fundacja Weź Pomóż uruchomiły 5 lodówek społecznych. Charakterystyczne zielono-czerwone jadłodzielnie działają w województwie dolnośląskim i opolskim. Teraz „Królewski” i wrocławska fundacja ponownie łączą siły, aby pomagać. Do 15 grudnia potrwa akcja „Obudź w sobie...
Raport This Year Next Year: GroupM o rynku reklamy 2025
GroupM (część WPP), w swoim cyklicznym raporcie „This Year Next Year”, podsumowującym mijający rok i prognozującym trendy na kolejny, opublikowało najnowsze prognozy dla światowych rynków reklamowych. Szacowana dynamika rynku reklamowego w 2024 roku to aż 9,5%, a dzięki temu jego wartość wzrosła w 2024 r. globalnie do ponad 1 biliona dolarów (i to...
Woda opadła, psy zostały. Jak pomóc?
Nie udało nam się niczego uratować, z wyjątkiem naszych podopiecznych”. To głos schronisk, które ucierpiały najbardziej podczas powodzi. Potrzeby są ogromne, szczególnie w obliczu zimy, która jest najtrudniejszym czasem w roku dla bezdomnych zwierząt. Ruszyła akcja „Woda opadła, psy zostały.”. Pomóc można, wspierając zbiórkę na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764