2 listopada opublikowane zostały ankiety badające wzajemne relacje PR-owców i digital influencerów. Celem badania jest poznanie oczekiwań obu grup zawodowych i zdefiniowanie dobrych praktyk, które powinny rządzić ich współpracą. To kolejne badanie przygotowane w ramach projektu Komu Komunikacja.
- Internet oraz rozwój blogów i vlogów sprawiły, że obok dziennikarzy powstała duża i ważna grupa tworząca opiniotwórcze treści – digital influencerzy. Nic dziwnego, że PR-owcy coraz częściej swoje komunikaty i działania kierują właśnie do nich. Choć współpraca PR-owców i digital influencerów jest faktem, wciąż wielu przedstawicieli jednej i drugiej grupy nie jest pewnych, jakie reguły powinny rządzić ich wzajemnymi kontaktami. Postanowiliśmy to zbadać – tłumaczy Magdalena Grochala, współtwórczyni projektu Komu Komunikacja, współautorka badania.
W ramach badania przygotowane zostały dwie ankiety – jedna dla PR-owców, druga dla digital influencerów. Ankiety – dostępne pod adresami http://bit.ly/Pytamy_PR-owca, http://bit.ly/Pytamy_Digital_Influencera – będą aktywne do końca listopada.
- Badamy, jakie formy współpracy preferują digital influencerzy, a jakie PR-owcy, i co zrobić, aby obie strony były zadowolone z wyników wspólnych działań – wyjaśnia Łukasz Majewski, współtwórca projektu Komu Komunikacja, współautor badania. – Badanie przygotowaliśmy we współpracy z socjologami z Between the Signs i liczymy na to, że wyniki ankiet pozwolą nam ustalić, jak działać, aby kontakty na linii PR-owiec – digital influencer były efektywne.
Do wypełnienia ankiet zaproszeni są PR-owcy i digital influencerzy, którzy choć raz w swojej praktyce zawodowej współpracowali z przedstawicielami drugiej badanej grupy. Ankiety zawierają po kilkanaście pytań. Osoby, które wypełnią ankietę, mogą jako pierwsze poznać wyniki badania – wystarczy pozostawić adres mailowy w odpowiednim polu formularza.
Komu Komunikacja w marcu tego roku przeprowadziła badanie relacji między PR-owcami i dziennikarzami. Ankiety wypełniło ponad 300 osób. Zapraszamy do zapoznania się z jego wynikami: https://www.facebook.com/KomuKomunikacja/?sk=app_115462065200508
- Marcowe badanie doprowadziło nas do bardzo interesujących wniosków, które zawarliśmy w obszernym raporcie opatrzonym opiniami ekspertów. Mamy nadzieję, że nowe ankiety również pozwolą nam na zdefiniowanie dobrych praktyk, które każdy będzie mógł wykorzystać w swojej codziennej pracy – dodaje Łukasz Majewski.
Źródło: Komu Komunikacja