logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Komunikacja marki w branży wnętrzarskiej w 2020 roku

  PR 08.01.2020, przeczytano 2804 razy
ilustracjastrzałka

Wyraźnie zaznaczona obecność na targach i wydarzeniach branżowych, docieranie do klientów ostatecznych za pośrednictwem prasy konsumenckiej, rozwijanie komunikacji na Instagramie, angażowanie do akcji promocyjnych influencerów, którzy promują ekologiczny styl życia. Jak będzie wyglądała skuteczna komunikacja producentów wyposażenia wnętrz w 2020 roku? Przeczytamy o tym w raporcie przygotowanym przez agencję Sfera Group.   


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/komunikacja-marki-w-branzy-wnetrzarskiej-w-2020-roku,385263,artykul.html

W badaniu przeprowadzonym przez specjalistów ze Sfery Group wzięli udział marketingowcy z ponad pięćdziesięciu firm produkujących elementy wyposażenia wnętrz. Zdaniem większości respondentów najważniejszymi celami komunikacji z otoczeniem są dla nich: zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów oraz budowanie zaufania względem firmy.

Badani przewidują, że w 2020 roku najważniejszymi będą trzy obszary komunikacji, które umożliwią dotarcie z ofertą firmy do klientów i interesariuszy: media społecznościowe, współpraca z projektantami i architektami wnętrz oraz marketing treści. Nieco mniej istotne okażą się: działania reklamowe, influencer marketing oraz zarządzanie reputacją marki.

ilustracjastrzałka

Instagram zyska na znaczeniu

Marketingowcy przewidują wzrost popularności Instagramu, a tym samym wskazują, że to właśnie on będzie miał największe znaczenie w prowadzeniu komunikacji z odbiorcami przy pomocy mediów społecznościowych w 2020 roku. Zdaniem ponad 1/3 ankietowanych Facebook straci na znaczeniu, a 44% respondentów prognozuje wzrost znaczenia komunikacji marek wnętrzarskich za pośrednictwem LinkedIna. Można przypuszczać, że platforma ta pozwoli marketingowcom dotrzeć do ważnej dla nich grupy interesariuszy – projektantów i architektów wnętrz.

ilustracjastrzałka

Influencer marketing w odsłonie eco

Aż 65% badanych deklaruje chęć podjęcia współpracy z twórcami internetowymi w 2020 roku. Do działań z zakresu influencer marketingu warto będzie zaangażować trendsetterów nie tylko typowo wnętrzarskich (45% odpowiedzi), ale również tych, którzy propagują ekologiczny styl życia – tę tematykę blogów i profili w mediach społecznościowych wskazało aż 41% badanych marketingowców. Wydaje się więc, że firmy z branży wnętrzarskiej będą chciały jeszcze wyraźniej zaznaczyć, jak ważne dla nich jest wykorzystanie naturalnych surowców oraz idee takie, jak choćby zero waste czy biophilic design.  

ilustracjastrzałka

Obecność na targach oraz eventach

Tradeshow marketing do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz do rozwijania relacji z klientami. Nic więc dziwnego, że jest to ważny element działań komunikacyjnych, na które postawią marketingowcy w 2020 roku. Wynika to przypuszczalnie ze stale rosnących potencjału i atrakcyjności wydarzeń branżowych, które organizowane są w Polsce. Co więcej, jak wykazało badanie, respondenci upatrują w nich szansę na dotarcie do  projektantów i architektów wnętrz.

ilustracjastrzałka

Źródło: Sfera Group Sp. z o.o Sp. k.

www.sfera-group.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764