logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Komunikacja marki w branży wnętrzarskiej w 2020 roku

  PR 08.01.2020, przeczytano 964 razy
ilustracjastrzałka

Wyraźnie zaznaczona obecność na targach i wydarzeniach branżowych, docieranie do klientów ostatecznych za pośrednictwem prasy konsumenckiej, rozwijanie komunikacji na Instagramie, angażowanie do akcji promocyjnych influencerów, którzy promują ekologiczny styl życia. Jak będzie wyglądała skuteczna komunikacja producentów wyposażenia wnętrz w 2020 roku? Przeczytamy o tym w raporcie przygotowanym przez agencję Sfera Group.   


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/komunikacja-marki-w-branzy-wnetrzarskiej-w-2020-roku,385263,artykul.html

W badaniu przeprowadzonym przez specjalistów ze Sfery Group wzięli udział marketingowcy z ponad pięćdziesięciu firm produkujących elementy wyposażenia wnętrz. Zdaniem większości respondentów najważniejszymi celami komunikacji z otoczeniem są dla nich: zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów oraz budowanie zaufania względem firmy.

Badani przewidują, że w 2020 roku najważniejszymi będą trzy obszary komunikacji, które umożliwią dotarcie z ofertą firmy do klientów i interesariuszy: media społecznościowe, współpraca z projektantami i architektami wnętrz oraz marketing treści. Nieco mniej istotne okażą się: działania reklamowe, influencer marketing oraz zarządzanie reputacją marki.

ilustracjastrzałka

Instagram zyska na znaczeniu

Marketingowcy przewidują wzrost popularności Instagramu, a tym samym wskazują, że to właśnie on będzie miał największe znaczenie w prowadzeniu komunikacji z odbiorcami przy pomocy mediów społecznościowych w 2020 roku. Zdaniem ponad 1/3 ankietowanych Facebook straci na znaczeniu, a 44% respondentów prognozuje wzrost znaczenia komunikacji marek wnętrzarskich za pośrednictwem LinkedIna. Można przypuszczać, że platforma ta pozwoli marketingowcom dotrzeć do ważnej dla nich grupy interesariuszy – projektantów i architektów wnętrz.

ilustracjastrzałka

Influencer marketing w odsłonie eco

Aż 65% badanych deklaruje chęć podjęcia współpracy z twórcami internetowymi w 2020 roku. Do działań z zakresu influencer marketingu warto będzie zaangażować trendsetterów nie tylko typowo wnętrzarskich (45% odpowiedzi), ale również tych, którzy propagują ekologiczny styl życia – tę tematykę blogów i profili w mediach społecznościowych wskazało aż 41% badanych marketingowców. Wydaje się więc, że firmy z branży wnętrzarskiej będą chciały jeszcze wyraźniej zaznaczyć, jak ważne dla nich jest wykorzystanie naturalnych surowców oraz idee takie, jak choćby zero waste czy biophilic design.  

ilustracjastrzałka

Obecność na targach oraz eventach

Tradeshow marketing do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz do rozwijania relacji z klientami. Nic więc dziwnego, że jest to ważny element działań komunikacyjnych, na które postawią marketingowcy w 2020 roku. Wynika to przypuszczalnie ze stale rosnących potencjału i atrakcyjności wydarzeń branżowych, które organizowane są w Polsce. Co więcej, jak wykazało badanie, respondenci upatrują w nich szansę na dotarcie do  projektantów i architektów wnętrz.

ilustracjastrzałka

Źródło: Sfera Group Sp. z o.o Sp. k.

www.sfera-group.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Według Harvard Business Review pozyskanie nowego klienta kosztuje nawet do 25 razy więcej niż utrzymanie dotychczasowego[1]. Tymczasem raport „The State of Customer Service in 2020” pokazuje, że 93% pracowników obsługi klienta uważa, że konsumenci mają dziś znacznie większe oczekiwania[2]. Jak zatem w aktualnych warunkach rynkowych zatrzymać klientów?
Umowy prawa autorskiego w pracy kreatywnego
Podpisywanie umów prawa autorskiego jest nieodłączną elementem pracy w sektorze kreatywnym. Wcześniej czy później przyjdzie Ci zmierzyć się z umowami prawa autorskiego, dlatego im szybciej dowiesz się czym one są i co powinny zawierać, tym lepiej. Jakie umowy prawa autorskiego powinien znać każdy kreatywny? Czym jest umowa o przeniesienie...
Narodowy Instytut Dziedzictwa z nową identyfikację wizualną
Narodowy Instytut Dziedzictwa odświeża wizerunek – bazująca na dotychczasowym logotypie nowa identyfikacja wizualna zyskała dynamiczny, żywy i współczesny charakter. Odświeżenie brandingu NID miało na celu zachowanie możliwie wielu dobrych elementów z dotychczasowego logo przy jednoczesnym uporządkowaniu elementów samego znaku, języka graficznego marki i materiałów...
Dlaczego public relations jest ważny dla firmy?
Okres związany z pandemią, zmusił wiele firm do szukania optymalizacji kosztów, coraz bardziej na znaczeniu zyskuje PR i unikatowe narzędzia, które za ułamek ceny reklamy pozwalają uzyskać planowany efekt i wyprzedzić konkurencję.  Pracując od kilku dekad w branży PR i marketingowej, coraz bardziej dostrzegam, że w wielu organizacjach mylnie interpretuje się obszary...
Nagrody za rekomendacje klientów - czy program poleceń to dobry pomysł?
Ludzie, którzy są zadowoleni z zakupionych produktów lub usług, chętnie podzielą się swoimi wrażeniami ze znajomymi. Wykorzystaj to, by zaangażować ich jeszcze bardziej! Program polecający pomaga zwiększyć lojalność obecnych klientów oraz pozyskać wielu nowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764