logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Komunikacja miejska w dobie pandemii – raport „Gazety Wyborczej”

  PR 25.02.2021, przeczytano 459 razy

„Zawsze po drodze - w przyszłość z transportem publicznym” to projekt „Gazety Wyborczej”, która wraz z partnerami inicjatywy stania sobie za cel odbudowanie nadszarpniętego nieprawdziwymi i niepotwierdzonymi informacjami wizerunku transportu publicznego w trakcie trwania pandemii. Zwłaszcza, że badanie przeprowadzone w ramach projektu wskazało, że Polacy w dobie COVID-19 boją się podróżować komunikacją miejską i nie chcą wracać do tej formy przemieszczania się nawet po jej zakończeniu. Od grudnia ub.r do marca br., na łamach „Gazety Wyborczej” oraz w serwisie Wyborcza.biz ukazują się artykuły poświęcone temu tematowi.  19 lutego br. ruszyła druga, lokalna część projektu w ramach której odbędą się debaty w największych polskich miastach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/komunikacja-miejska-w-dobie-pandemii-%E2%80%93-raport-_gazety-wyborczej_,390360,artykul.html

Pandemia koronawirusa wywarła ogromny wpływ na sposób poruszania się w miastach. Obawa przed zamkniętymi przestrzeniami sprawiła, że dramatycznie spadła liczba użytkowników komunikacji publicznej, mimo iż dostępne badania naukowe wskazują niskie ryzyko zakażenia w autobusach, tramwajach, pociągach czy samolotach przy przestrzeganiu podstawowych zasad bezpieczeństwa.  

Aby zrozumieć, dlaczego tak się dzieje w ramach projektu „Zawsze po drodze - w przyszłość z transportem publicznym” „Gazeta Wyborcza” zapytała mieszkańców największych polskich miast, jak zmieniły się ich nawyki związane z komunikacją.

Badanie to zostało przeprowadzone przez Otawa Group w pierwszej połowie lutego br. poprzez realizację wywiadów z 350 dorosłymi deklarującymi, że przed okresem pandemii korzystały z transportu publicznego parę razy w tygodniu lub częściej. Z badania wynika, że choć Polacy lubią podróżować transportem publicznym, uważają go za niezbyt bezpieczny środek przemieszczania w trakcie pandemii. Wielu z nich deklaruje nawet, iż nie powróci do tego sposobu przemieszczania się nawet po zakończeniu epidemii COVID-19.

Projekt „Zawsze po drodze - w przyszłość z transportem publicznym” ma za zadanie pomoc w odbudowaniu nadszarpniętego nieprawdziwymi i niepotwierdzonymi informacjami wizerunku transportu publicznego, by po pandemii każdy mógł swobodnie podróżować oraz budować miasta przyjazne środowisku. Od początku cyklu – w grudniu ub.r. na stronie Wyborcza.biz oraz w papierowym wydaniu „Gazety Wyborczej” ukazało się na ten temat 10 artykułów. Dziś, 19 lutego br. rozpoczyna się druga, lokalna odsłona inicjatywy – cykl wirtualnych debat o transporcie publicznym w takich miastach jak m.in. Kraków, Katowice, Warszawa, Trójmiasto, Wrocław czy Gdańsk.

Więcej o wynikach badania w poszczególnych miastach, debatach oraz o samej inicjatywie „Zawsze po drodze” znajduje się na stronie www.wyborcza.pl/zawszepodrodze . Teksty ukazujące się w ramach cyklu można czytać na łamach lokalnych dodatków dziennika oraz na stronie akcji – w serwisie Wyborcza.biz – link. Projekt potrwa do końca marca br.

Głównym partnerem projektu jest Solaris. Lokalnymi partnerami inicjatywy w największych miastach w Polsce są natomiast: InnoBaltica,  PKM, Trako , Miasto Wrocław, Koleje dolnośląskie, Miasto Kraków, Zarząd Dróg Miejskich i ZTP w Krakowie, Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia oraz ZTM, Metro Warszawskie, Tramwaje Warszawskie i SKM.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764