logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Komunikacja mobilna w okresie świątecznym

  PR 12.12.2018, przeczytano 711 razy

Wydawać by się mogło, że przedświąteczna gorączka panuje głównie w centrach handlowych, branży e-commerce i firmach kurierskich, jednak tak naprawdę koniec roku mocno daje o sobie znać niemal w każdym, małym czy dużym przedsiębiorstwie. Czy i jak można w tym czasie usprawnić wewnętrzne procesy komunikacyjne, a także kontakt z klientami?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/komunikacja-mobilna-w-okresie-swiatecznym,380507,artykul.html

Podsumowania roczne, raporty, rozliczenia, spotkania, formalizacja umów, weryfikacja budżetów i planów na kolejny rok - to tylko kilka z istotnych spraw, jakie poza realizacją zadań bieżących trzeba zamknąć do końca roku wewnątrz firmy. Jeśli dołożymy do tego działania zewnętrzne, prowadzone względem kontrahentów i klientów, kampanie świąteczne, to grudzień staje się najbardziej zajętym miesiącem w roku. Usprawnieniem zarówno komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej może być niepozorne narzędzie marketingu mobilnego, jakim jest SMS.

Pokonać wewnętrzny chaos przed Świętami

Kiedy zadania się mnożą, czas ucieka, a konieczna jest szybka informacja zwrotna, z pomocą może przyjść wiadomość tekstowa. Wysyłana do pracowników jako powiadomienie, pytanie czy ankieta, doskonale zastąpi czasochłonne spotkania, e-maile czy rozwiąże problem zajętych telefonów. Jak wskazuje doroczne badanie przeprowadzane przez SerwerSMS.pl „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” komunikaty wewnętrzne, takie jak przypomnienia o zebraniach pracowniczych wysyła niemal 1/3 przedsiębiorców. Za pomocą tego narzędzia firmy zapraszają również na świąteczne spotkania czy firmowe eventy. Dodanie do treści SMS-a opcji ankiety pozwoli dodatkowo w krótkim czasie zebrać informację zwrotną na temat obecności.

Prywatne życzenia świąteczne bardzo często składamy poprzez SMS i w biznesie jest podobnie. Nie do każdego partnera czy podwykonawcy wysyłamy świąteczne upominki, a nawet kartki, tymczasem ze wszystkimi chcemy utrzymywać dobre relacje. W tej sytuacji kilka serdecznych słów przesłanych szybko i bezpośrednio wiadomością tekstową, graficzną czy głosową to optymalne rozwiązanie. Z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” wynika, że aż 25% przedsiębiorców w takich sytuacjach sięga właśnie po masową wysyłkę SMS.  

Prezenty również dla klientów

Równie ważnym jak kontrahenci i pracownicy otoczeniem firmy są jej klienci, którym również warto złożyć świąteczno-noworoczne życzenia. Taki personalizowany przekaz odbierany osobiście przez adresata jest zupełnie inaczej postrzegany niż masowe komunikaty emitowane w mediach czy materiałach reklamowych. Zazwyczaj zanim jednak wyślemy klientom życzenia, chcemy ich zaprosić do skorzystania z świątecznej czy noworocznej oferty specjalnej.

SMS pozwoli zakomunikować o gratisach do zakupów, dodatkowych voucherach, limitowanych kolekcjach, konkursach, wyjazdowych ofertach last minute, czy poświątecznych już wyprzedażach. Centa handlowe mogą tą drogą informować o dodatkowych atrakcjach przygotowanych dla odwiedzających – pakowaniu prezentów, spotkaniu z Mikołajem, udostępnieniu przechowalni i wielu innych.

Punkty usługowe, jak fryzjerzy czy kosmetyczki również mogą wykorzystać SMS do komunikowania o swojej ofercie lub ostatnich czy właśnie zwalniających się terminach wizyt, restauracje o świątecznym cateringu oraz ofertach specjalnych na świąteczne spotkania firmowe, teatry i inne podmioty kulturalne o okolicznościowych koncertach i przedstawieniach, a kluby o możliwości wykupienia biletów na zabawę sylwestrową. Taki komunikat wygenerowany zostanie bardzo szybko, szybko również trafi do we właściwe ręce, a przy tym nie będzie wymagał takich nakładów finansowych i czasowych jak inne narzędzia do powiadomień. Prawdopodobnie właśnie dlatego prawie 78%  badanych firm zadeklarowało wykorzystywanie SMS jako narzędzia wspierającego sprzedaż, 91% z nich pozytywnie oceniło jego skuteczność, a ponad 90% jest przynajmniej usatysfakcjonowana z generowanej przez niego konwersji.

Oprócz tego, że jest to wygodne, szybkie, bezpieczne i tanie rozwiązanie dla firm, chwalą je sobie również sami klienci – raport Platformy SerwerSMS.pl wskazuje, że aż 7 na 10 badanych spośród ¾ otrzymujących w ogóle SMS-y handlowe, chce je otrzymywać nadal.

Od wewnętrznych procesów zarządczych przez podtrzymywanie relacji aż po sprzedaż, przed Świętami i po – SMS w swoich różnych formach daje wiele możliwości komunikacyjnych w każdej branży, dla każdego, niezależnie od wielkości i obszaru działalności podmiotu.

Źródło: SerwerSMS.pl

www.serwersms.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764