logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Komunikacja mobilna w okresie świątecznym

  PR 12.12.2018, przeczytano 457 razy

Wydawać by się mogło, że przedświąteczna gorączka panuje głównie w centrach handlowych, branży e-commerce i firmach kurierskich, jednak tak naprawdę koniec roku mocno daje o sobie znać niemal w każdym, małym czy dużym przedsiębiorstwie. Czy i jak można w tym czasie usprawnić wewnętrzne procesy komunikacyjne, a także kontakt z klientami?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/komunikacja-mobilna-w-okresie-swiatecznym,380507,artykul.html

Podsumowania roczne, raporty, rozliczenia, spotkania, formalizacja umów, weryfikacja budżetów i planów na kolejny rok - to tylko kilka z istotnych spraw, jakie poza realizacją zadań bieżących trzeba zamknąć do końca roku wewnątrz firmy. Jeśli dołożymy do tego działania zewnętrzne, prowadzone względem kontrahentów i klientów, kampanie świąteczne, to grudzień staje się najbardziej zajętym miesiącem w roku. Usprawnieniem zarówno komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej może być niepozorne narzędzie marketingu mobilnego, jakim jest SMS.

Pokonać wewnętrzny chaos przed Świętami

Kiedy zadania się mnożą, czas ucieka, a konieczna jest szybka informacja zwrotna, z pomocą może przyjść wiadomość tekstowa. Wysyłana do pracowników jako powiadomienie, pytanie czy ankieta, doskonale zastąpi czasochłonne spotkania, e-maile czy rozwiąże problem zajętych telefonów. Jak wskazuje doroczne badanie przeprowadzane przez SerwerSMS.pl „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” komunikaty wewnętrzne, takie jak przypomnienia o zebraniach pracowniczych wysyła niemal 1/3 przedsiębiorców. Za pomocą tego narzędzia firmy zapraszają również na świąteczne spotkania czy firmowe eventy. Dodanie do treści SMS-a opcji ankiety pozwoli dodatkowo w krótkim czasie zebrać informację zwrotną na temat obecności.

Prywatne życzenia świąteczne bardzo często składamy poprzez SMS i w biznesie jest podobnie. Nie do każdego partnera czy podwykonawcy wysyłamy świąteczne upominki, a nawet kartki, tymczasem ze wszystkimi chcemy utrzymywać dobre relacje. W tej sytuacji kilka serdecznych słów przesłanych szybko i bezpośrednio wiadomością tekstową, graficzną czy głosową to optymalne rozwiązanie. Z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” wynika, że aż 25% przedsiębiorców w takich sytuacjach sięga właśnie po masową wysyłkę SMS.  

Prezenty również dla klientów

Równie ważnym jak kontrahenci i pracownicy otoczeniem firmy są jej klienci, którym również warto złożyć świąteczno-noworoczne życzenia. Taki personalizowany przekaz odbierany osobiście przez adresata jest zupełnie inaczej postrzegany niż masowe komunikaty emitowane w mediach czy materiałach reklamowych. Zazwyczaj zanim jednak wyślemy klientom życzenia, chcemy ich zaprosić do skorzystania z świątecznej czy noworocznej oferty specjalnej.

SMS pozwoli zakomunikować o gratisach do zakupów, dodatkowych voucherach, limitowanych kolekcjach, konkursach, wyjazdowych ofertach last minute, czy poświątecznych już wyprzedażach. Centa handlowe mogą tą drogą informować o dodatkowych atrakcjach przygotowanych dla odwiedzających – pakowaniu prezentów, spotkaniu z Mikołajem, udostępnieniu przechowalni i wielu innych.

Punkty usługowe, jak fryzjerzy czy kosmetyczki również mogą wykorzystać SMS do komunikowania o swojej ofercie lub ostatnich czy właśnie zwalniających się terminach wizyt, restauracje o świątecznym cateringu oraz ofertach specjalnych na świąteczne spotkania firmowe, teatry i inne podmioty kulturalne o okolicznościowych koncertach i przedstawieniach, a kluby o możliwości wykupienia biletów na zabawę sylwestrową. Taki komunikat wygenerowany zostanie bardzo szybko, szybko również trafi do we właściwe ręce, a przy tym nie będzie wymagał takich nakładów finansowych i czasowych jak inne narzędzia do powiadomień. Prawdopodobnie właśnie dlatego prawie 78%  badanych firm zadeklarowało wykorzystywanie SMS jako narzędzia wspierającego sprzedaż, 91% z nich pozytywnie oceniło jego skuteczność, a ponad 90% jest przynajmniej usatysfakcjonowana z generowanej przez niego konwersji.

Oprócz tego, że jest to wygodne, szybkie, bezpieczne i tanie rozwiązanie dla firm, chwalą je sobie również sami klienci – raport Platformy SerwerSMS.pl wskazuje, że aż 7 na 10 badanych spośród ¾ otrzymujących w ogóle SMS-y handlowe, chce je otrzymywać nadal.

Od wewnętrznych procesów zarządczych przez podtrzymywanie relacji aż po sprzedaż, przed Świętami i po – SMS w swoich różnych formach daje wiele możliwości komunikacyjnych w każdej branży, dla każdego, niezależnie od wielkości i obszaru działalności podmiotu.

Źródło: SerwerSMS.pl

www.serwersms.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wybory 2019: jak wygrać, łącząc materiały drukowane i kreatywność
Materiały drukowane uchodzą za najbardziej prozaiczną część kampanii wyborczej. W rzeczywistości tegorocznej, wyjątkowo krótkiej kampanii wyborczej jest inaczej. Materiały wyborcze muszą być odpowiednio zaprojektowane, potrzebny jest też pomysł ich wykorzystania.
Katy Perry a sprawa polska
Dyskusję w mediach wzbudził niedawno* teledysk Katy Perry, w którym wokalistka wykorzystała wizerunek Stadionu Narodowego w Warszawie. Co prawda, na obiekt nałożono fikcyjną nazwę „Bingo's Bail Bond Stadium”, niemniej jednak ujęcie prezentowane na tle panoramy Warszawy nie budzi wątpliwości, że to właśnie stołeczna arena. Czy wokalistka miała prawo...
Jak marki skracają dystans z klientem?
"Aby połączyć się z konsultantem, naciśnij zero" - niedługo to zdanie będzie budzić równie silny przypływ nostalgii jak walkmany i kasety VHS. Niektórzy już wolą czatować z firmami zamiast wisieć na infolinii. Marki śledzące zmiany na rynku to rozumieją i szykują się na zmiany w komunikacji na linii biznes - klient.
Dynamiczny rynek e-commerce wymaga dużej elastyczności, a pojawiające się nowe zarówno potrzeby jak i problemy klientów wymagają szybkiej reakcji. W dzisiejszych czasach stworzenie dobrego produktu i pozostawienie go samemu sobie nie wystarcza do tego, by  dobrze się sprzedawał. Wraz z upływem czasu wymagania użytkowników wzrastają, dlatego istotnym elementem rozwoju serwisu...
Marketing referencyjny - nowy i tani sposób na zwiększenie sprzedaży
Chip Bell stwierdził kiedyś, że „Lojalni klienci nie tylko wrócą, nie tylko polecą Cię innym, ale ZMUSZĄ swoich przyjaciół do robienia interesów z Tobą”. Środki przymusu nie muszą być jednak drastyczne, a twoja firma może wręcz „bezboleśnie” i w tani sposób zwiększyć sprzedaż. Wystarczy wykorzystać jedno nowe narzędzie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764