logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Komunikacja mobilna w okresie świątecznym

  PR 12.12.2018, przeczytano 382 razy

Wydawać by się mogło, że przedświąteczna gorączka panuje głównie w centrach handlowych, branży e-commerce i firmach kurierskich, jednak tak naprawdę koniec roku mocno daje o sobie znać niemal w każdym, małym czy dużym przedsiębiorstwie. Czy i jak można w tym czasie usprawnić wewnętrzne procesy komunikacyjne, a także kontakt z klientami?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/komunikacja-mobilna-w-okresie-swiatecznym,380507,artykul.html

Podsumowania roczne, raporty, rozliczenia, spotkania, formalizacja umów, weryfikacja budżetów i planów na kolejny rok - to tylko kilka z istotnych spraw, jakie poza realizacją zadań bieżących trzeba zamknąć do końca roku wewnątrz firmy. Jeśli dołożymy do tego działania zewnętrzne, prowadzone względem kontrahentów i klientów, kampanie świąteczne, to grudzień staje się najbardziej zajętym miesiącem w roku. Usprawnieniem zarówno komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej może być niepozorne narzędzie marketingu mobilnego, jakim jest SMS.

Pokonać wewnętrzny chaos przed Świętami

Kiedy zadania się mnożą, czas ucieka, a konieczna jest szybka informacja zwrotna, z pomocą może przyjść wiadomość tekstowa. Wysyłana do pracowników jako powiadomienie, pytanie czy ankieta, doskonale zastąpi czasochłonne spotkania, e-maile czy rozwiąże problem zajętych telefonów. Jak wskazuje doroczne badanie przeprowadzane przez SerwerSMS.pl „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” komunikaty wewnętrzne, takie jak przypomnienia o zebraniach pracowniczych wysyła niemal 1/3 przedsiębiorców. Za pomocą tego narzędzia firmy zapraszają również na świąteczne spotkania czy firmowe eventy. Dodanie do treści SMS-a opcji ankiety pozwoli dodatkowo w krótkim czasie zebrać informację zwrotną na temat obecności.

Prywatne życzenia świąteczne bardzo często składamy poprzez SMS i w biznesie jest podobnie. Nie do każdego partnera czy podwykonawcy wysyłamy świąteczne upominki, a nawet kartki, tymczasem ze wszystkimi chcemy utrzymywać dobre relacje. W tej sytuacji kilka serdecznych słów przesłanych szybko i bezpośrednio wiadomością tekstową, graficzną czy głosową to optymalne rozwiązanie. Z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” wynika, że aż 25% przedsiębiorców w takich sytuacjach sięga właśnie po masową wysyłkę SMS.  

Prezenty również dla klientów

Równie ważnym jak kontrahenci i pracownicy otoczeniem firmy są jej klienci, którym również warto złożyć świąteczno-noworoczne życzenia. Taki personalizowany przekaz odbierany osobiście przez adresata jest zupełnie inaczej postrzegany niż masowe komunikaty emitowane w mediach czy materiałach reklamowych. Zazwyczaj zanim jednak wyślemy klientom życzenia, chcemy ich zaprosić do skorzystania z świątecznej czy noworocznej oferty specjalnej.

SMS pozwoli zakomunikować o gratisach do zakupów, dodatkowych voucherach, limitowanych kolekcjach, konkursach, wyjazdowych ofertach last minute, czy poświątecznych już wyprzedażach. Centa handlowe mogą tą drogą informować o dodatkowych atrakcjach przygotowanych dla odwiedzających – pakowaniu prezentów, spotkaniu z Mikołajem, udostępnieniu przechowalni i wielu innych.

Punkty usługowe, jak fryzjerzy czy kosmetyczki również mogą wykorzystać SMS do komunikowania o swojej ofercie lub ostatnich czy właśnie zwalniających się terminach wizyt, restauracje o świątecznym cateringu oraz ofertach specjalnych na świąteczne spotkania firmowe, teatry i inne podmioty kulturalne o okolicznościowych koncertach i przedstawieniach, a kluby o możliwości wykupienia biletów na zabawę sylwestrową. Taki komunikat wygenerowany zostanie bardzo szybko, szybko również trafi do we właściwe ręce, a przy tym nie będzie wymagał takich nakładów finansowych i czasowych jak inne narzędzia do powiadomień. Prawdopodobnie właśnie dlatego prawie 78%  badanych firm zadeklarowało wykorzystywanie SMS jako narzędzia wspierającego sprzedaż, 91% z nich pozytywnie oceniło jego skuteczność, a ponad 90% jest przynajmniej usatysfakcjonowana z generowanej przez niego konwersji.

Oprócz tego, że jest to wygodne, szybkie, bezpieczne i tanie rozwiązanie dla firm, chwalą je sobie również sami klienci – raport Platformy SerwerSMS.pl wskazuje, że aż 7 na 10 badanych spośród ¾ otrzymujących w ogóle SMS-y handlowe, chce je otrzymywać nadal.

Od wewnętrznych procesów zarządczych przez podtrzymywanie relacji aż po sprzedaż, przed Świętami i po – SMS w swoich różnych formach daje wiele możliwości komunikacyjnych w każdej branży, dla każdego, niezależnie od wielkości i obszaru działalności podmiotu.

Źródło: SerwerSMS.pl

www.serwersms.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Case study: Radosne Święta dzięki Restauracji Wigilijnej „Cicha” na Pizzaportal.pl
Klienci PizzaPortal.pl za pośrednictwem platformy i wyjątkowej Restauracji Wigilijnej „Cicha” wspomogli w te Święta Bożego Narodzenia szczytny cel, dzieląc się posiłkiem z podopiecznymi Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Dzięki ich szczodrości ponad 350 samotnych starszych osób spędziło ten szczególny wieczór w atmosferze radości i spokoju.
Koniec zabezpieczeń Captcha?
Niedawno opublikowane wyniki badań pokazują, że niektóre rodzaje zabezpieczeń captcha stały się przestarzałe. Powód: maszyny nauczyły się, jak je omijać.
Rola blockchain w reklamie cyfrowej w 2019
W ubiegłym roku przyszłość kryptowaluty stanęła pod znakiem zapytania, jednak tego samego nie można powiedzieć o blockchain, czyli technologii która umożliwia jej istnienie. Przewiduje się, że globalne wydatki na te rozwiązanie, do 2022 roku wyniosą nawet 115,7 mld dolarów. Blockchain coraz silniej zaznacza też swoją pozycję w marketingu cyfrowym. Co jest powodem...
Jak stworzyć stronę www, która będzie wysoko w Google? [INFOGRAFIKA]
Miejsca zajmowane przez poszczególne strony w wynikach wyszukiwania Google wyznaczane są przez specjalny algorytm uwzględniający ok. 200 różnego rodzaju czynników.
Prognoza: 5 trendów programmatic o których będzie głośno w 2019 roku
Ze względu na mocne strony, programmatic jest uważany za reklamową technologię przyszłości. Wszystko wskazuje na to, że ten model, który w ostatnich latach stał się bardzo popularny, nie zniknie z reklamowego ekosystemu w ciągu najbliższych kilkunastu lat. Co więcej, z każdym rokiem będzie ewaluować, aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania reklamodawców. Oto pięć...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone