logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Komunikacja sklepów internetowych

  PR 26.11.2020, przeczytano 1068 razy
ilustracjastrzałka
Źródło - “Komunikacja sklepów internetowych | Raport 2020

Ponad ¾ sklepów internetowych promuje swoją ofertę w mediach społecznościowych. Tymczasem, dla kupujących kanałami poznawania zakupowych ofert są kolejno: e-mail, SMS, wyszukiwarka Google, porównywarki cenowe, a dopiero potem media społecznościowe - z wynikiem 38 proc. Nowy raport “Komunikacja sklepów internetowych” od SMSAPI i Shoper przygląda się zakupom w sieci z perspektywy zarówno sprzedawcy jak i konsumenta. Dla właścicieli jest konkretną podpowiedzią, co e-sklepy mogą poprawić w komunikacji z klientami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/komunikacja-sklepow-internetowych,389343,artykul.html

SMSAPI i Shoper wspólnie przygotowały wyjątkowy raport “Komunikacja sklepów internetowych” oparty na dwóch badaniach opinii. W pierwszym - konsumenckim - poproszono 1000 osób, by opowiedziały o swoich doświadczeniach i preferencjach dotyczących zakupów internetowych. Druga część danych pochodzi z ankiety na grupie 216 sprzedawców.

Zarówno kupujących jak i właścicieli e-sklepów pytano o te same zagadnienia. W pewnych kwestiach obie strony były zgodne, w innych się różniły. Rozbieżności odkryte w kilku miejscach mogą podsunąć sprzedawcom sporo pomysłów, jak skuteczniej docierać do klientów.

Czego dowiadujemy się o kupujących w sieci:

  • Na znalezienie i zakup potrzebnego produktu wystarczą im 2 godziny (88 proc. odpowiedzi)
  • Promocyjne oferty wolą dostawać na telefon (59 proc. odpowiedzi)
  • W czasie pandemii zaczęli częściej kupować online; najczęściej kosmetyki (34 proc.), ubrania (34 proc.) książki i multimedia (31 proc.)
  • Chcą być informowani o postępach w realizacji zamówienia; najchętniej e-mailem (52 proc.) lub SMS-em (35 proc.)  
  • Dzielą się danymi osobowymi; najczęściej podają płeć i imię (po 78 proc.) najrzadziej zarobki (13 proc.) i numer telefonu (23 proc.)

- W ostatnich miesiącach zwiększył się ruch online, wzrosła liczba transakcji, a tym samym przychody w e-commerce. Branża nabrała dynamiki. Z naszego badania wynika, że w tej “nowej normalności” sukces będą osiągały te e-commerce, które skutecznie walczą o uwagę klienta i dbają o doświadczenie zakupowe. Nie uda się to jednak, jeżeli sklepy nie będą wiedziały, czego oczekują sami konsumenci. W końcu, to oni odbierają oferty, reagują na promocje, wrzucają produkty do koszyków i często surowo oceniają wszelkie potknięcia. Widzimy m.in., że dużo częściej kupują w sieci produkty codziennego użytku, szybciej się decydują i chętnie przeszliby cały proces zakupowy na telefonie. Na każdy z tych trendów sprzedawcy powinni znaleźć odpowiedź - podpowiada Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI.

Czego dowiadujemy się o internetowych sprzedawcach:

  • Swoje oferty najchętniej promują w mediach społecznościowych (76 proc. bezpłatnie / 48 proc płatnie) i w newsletterach (51 proc.)
  • Tylko 18 proc. personalizuje oferty wysyłane klientom, choć warto zauważyć, że 53 proc. zamierza wkrótce wprowadzić personalizację
  • Do tworzenia bazy kontaktów do klientów wykorzystują moduł na stronie głównej sklepu (72 proc.) lub przy zakupie (62 proc,)
  • Połowa (52 proc.) stosuje powiadomienie o ponownej dostępności produktu, przesyłając je najczęściej e-mailem (78 proc.)
  • 97 proc. stara się zachęcać klientów do powrotu, połowa (48 proc.) stosuje remarketing

ilustracjastrzałka

Źródło: “Komunikacja sklepów internetowych | Raport 2020

- Wszyscy klienci kochają promocje, ale nie każdy sprzedawca działa w branży o dużych marżach, z których łatwo się schodzi udzielając rabatów. Nie oznacza to jednak, że stoją na oni na przegranej pozycji, bo tym, co klienci cenią równie wysoko jak atrakcyjne ceny są pozytywne doświadczenia sprzedażowe i przejrzysta komunikacja. Do tych pierwszych może należeć np. zaoferowanie bezpłatnej dostawy i wygodnych metod płatności. Z kolei personalizacja ofert, do której sprzedawcy coraz bardziej się przekonują, promowanie ich najpierw w newsletterze oraz innych kanałach, które subskrybowali klienci, oraz sprawne przeprowadzanie kupujących przez proces zakupowy - naturalnie buduje bazę zadowolonych klientów i sprzyja otrzymywaniu od nich pozytywnych rekomendacji w sieci. Raport pokazuje, że sprzedawcy mają tu do dyspozycji cały zestaw narzędzi i z wielu z nich już korzystają - zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Obraz branży w ważnym dla niej momencie

Z badania wynika, że po pandemicznych wzrostach jest już kilka sektorów handlu, w których udział kupujących online sięga 65 proc. (np. Hobby i rozrywka, Komputery i multimedia, Zdrowie i uroda), jak również kilka takich (np. sportowa i komputerowa), gdzie już niemal co czwarty konsument kupuje wyłącznie online.

ilustracjastrzałka

Źródło: “Komunikacja sklepów internetowych | Raport 2020

Raport - pełen sugestii dla sprzedawców - ukazuje się tuż przed Black Friday 2020 i na starcie świątecznego sezonu zakupowego. Udział zakupów online w tym okresie będzie zapewne historycznie wysoki.

  • Raport “Komunikacja Sklepów Internetowych” dostępny jest bezpłatnie TUTAJ.

Źródło: SMSAPI, Shoper

www.smsapi.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764