logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Komunikacja za pośrednictwem LinkedIn Badanie jakościowe

  PR 20.06.2022, przeczytano 217 razy
ilustracjastrzałka

Jednak kluczowym jest, aby wybrać odpowiednie medium. Mówiąc o sferze biznesowym liderem na rynku jest LinkedIn. To właśnie on jest najczęściej wybieranym społecznościowo-biznesowym serwisem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/komunikacja-za-posrednictwem-linkedin-badanie-jakosciowe,396296,artykul.html

LinkedIn to jeden z najważniejszych na rynku serwisów biznesowych. Obecnie posiada 810 mln użytkowników w 200 państwach (w Polsce pod koniec 2021 roku - 4,7 mln). Zarejestrowanym na nim jest 57 mln kont firmowych. To tylko jedne z wielu dostępnych statystyk o serwisie. Według badań ponad 40% kandydatów do pracy śledzi i ocenia CEO danej firmy na Facebooku, Instagramie i LinkedInie. Jest to faktor, o którym wielu menedżerów zapomina lub nie zdaje sobie sprawy, jakie możliwości dać im może obecność oraz aktywność w przestrzeni internetowej

Analizując serwis i jego rolę, można dojść do wniosku, że brakuje danych jakościowych, które odpowiadałyby na subiektywne opinie na temat znaczenia serwisu, których w przestrzeni publicznej można wyróżnić bardzo dużo. Ujęcie statystyczne daje możliwość oszacowania możliwości i potencjału, jaki może dostarczyć nam korzystanie z serwisu, jednakże o prawdziwej wartości i efektach wizerunkowych, mogą dać nam wyniki jakościowe, które uwzględniać będą styl oraz formę konstruowania komunikatów.

Temu zagadnieniu przyjrzeli się autorzy badania. Jako jedni z pierwszych, postanowili zbadać jakościowy aspekt komunikacji biznesowej, za pośrednictwem LinkedIn. Ich obiektem badawczym zostało 116 przedstawicieli kadry C-Level (CEO, CFO, COO). „W debacie publicznej, dotykającej aspektów kreowania wizerunku i komunikacji w social mediach, zdecydowanie brakuje spojrzenia jakościowego. Statystyki i liczby to jedno, natomiast przedstawicielom biznesu potrzebne są wyraźne wskazówki, w jaki sposób powinni budować swoją komunikację za pośrednictwem serwisu – mówi dr Bartłomiej Machnik, autor badania.

Wyniki badań wskazują:

  • jaką świadomością wykazuje się kadra C-Level przy budowaniu marki osobistej za pośrednictwem serwisu,
  • jakie formy komunikacji tekstowej przyjmuje,
  • jakie wykorzystują elementy do budowania komunikatów.

Preferowana aktywność na LinkedIn

Z badania wynika, że ponad połowa respondentów jako najczęściej wybieraną aktywność w serwisie wybiera tworzenie i publikowanie postów. Zatem kadra C-Level w większości stawia na aktywny udział w życiu serwisu. Zabiera zdanie w ważnych i bieżących sprawach. Dzieli się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami oraz fachową wiedzą ze swojej dziedziny.

Częstotliwość korzystania z serwisu

Według zebranych danych, aż 85% przedstawicieli kadry C-Level przynajmniej raz w tygodniu zamieszcza posty lub bierze udział w dyskusjach na LinkedIn. 36% z nich, wskazuje, że robi to codziennie. Można stwierdzić, że kadra C-Level traktuje LinkedIn jako codzienną część swojej pracy. Aktywność w serwisie jest dla nich jednym z kluczowych elementów działania poza ich organizacją.

Główna wartość LinkedIn

Networking, zwiększanie swojej rozpoznawalności oraz budowanie wizerunku biznesowego - to 3 najczęściej wybierane przez uczestników badania wartości zauważalne w ramach serwisu.

- Z badania można wywnioskować, że kadra C-Level wykorzystuje serwis do budowania relacji biznesowej oraz przede wszystkim budowania swojej marki osobistej. Wśród kadry zarządzającej coraz mocniej przedziera się stwierdzenie, że ludzie ufają ludziom, a nie bezosobowym markom. Marka osobista i przeświadczenie, że jej wartość buduje się latami, staje się ważnym argumentem za tym, aby LinkedIn wykorzystywać świadomie i profesjonalnie – zaznacza dr Bartłomiej Machnik.

Źródło: dr Bartłomiej Machnik

Dodatkowe informacje:

O badaniu

Badanie na 116 przedstawicielach kadry C-Level zostało przeprowadzone w okresie 12.2021- 02. 2022.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Najważniejsze zmiany w centrum Warszawy, miejskie i prywatne inwestycje w tym rejonie oraz problemy mieszkańców tej części miasta – to niektóre z tematów, które będą ukazywały się przez cały lipiec na łamach „Gazety Stołecznej” oraz w serwisie Warszawa.wyborcza.pl. Materiały z nowego cyklu redakcyjnego pt. „Centrum Warszawy....
Rafał Madajczak redaktorem naczelnym Gazeta.pl
Od 1 lipca br. Rafał Madajczak będzie redaktorem naczelnym Gazeta.pl. To całkowicie nowe stanowisko w strukturach portalu, który ma ambicję wyróżniać się w internecie oraz tworzyć innowacyjne i społecznie zaangażowane medium na nowe czasy. Rafał Madajczak jako dyrektor kreatywny Gazeta.pl był współtwórcą m.in. „Alarmu dla klimatu” –...
Dla TikToka nadrzędnym celem jest dbanie o bezpieczeństwo swojej ponad miliardowej społeczności. By tworzyć przyjazną i otwartą dla każdego cyfrową przestrzeń, platforma na bieżąco reaguje na treści, które naruszają jej Zasady Społeczności oraz Warunki Świadczenia Usług. Najnowszy Raport Egzekwowania Zasad Społeczności przedstawia działania podjęte w pierwszym...
Wieloletnia współpraca obu firm poszerzyła się dzięki wykorzystaniu voicebotów w badaniach opinii i satysfakcji Klientów PZU. Należąca do Grupy OEX spółka Voice Contact Center stworzyła dla PZU dedykowane rozwiązanie w swojej autorskiej technologii. Klienci po kontakcie z infolinią firmy ubezpieczeniowej mogą spodziewać się telefonu od Primebota –...
Piotr Karczmarczyk w zespole Moto.pl
Moto.pl, jeden z najpopularniejszych polskich serwisów motoryzacyjnych wzmacnia swój zespół redakcyjny. W czerwcu br. do grona jego dziennikarzy dołączył Piotr Karczmarczyk, związany wcześniej z serwisem Auto-swiat.pl.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764