logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Komunikat Telewizji Polskiej

  PR 26.02.2021, przeczytano 241 razy

W związku z publikacjami Onetu, Na Temat, Oko.press, Dziennika Bałtyckiego, Polska The Times, wyborcza.pl, Wprost, WP i innych, w których dokonano manipulacji przekazu wypowiedzi Prezesa Jacka Kurskiego, podczas rozprawy w związku z wniesieniem przez TVP prywatnego aktu oskarżenia przeciwko p. Sadurskiemu, Telewizja Polska żąda zaprzestania powielania wyrwanych z kontekstu słów „Gdyby zabójca oglądał TVP Info Paweł Adamowicz by żył” i wokół nich budowania kłamliwej i ohydnej narracji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/komunikat-telewizji-polskiej,390392,artykul.html

Prezes Jacek Kurski podczas rozprawy zaprotestował, jakoby TVP miała jakikolwiek związek z zabójstwem Pawła Adamowicza. Przypomniał, że po tym straszliwym mordzie zabójca ogłosił ze sceny, że to w akcie jego zemsty na PO zginął Adamowicz. Prezes Kurski podkreślił, że gdyby zabójca oglądał TVP to zapewne, wiedziałby, że Platforma Obywatelska Pawła Adamowicza wyrzuciła i być może nie doszłoby do tej tragedii. Tymczasem jego rozeznanie polityczne zatrzymało się na wiedzy sprzed pięciu lat, kiedy zaczął odsiadywać wyrok, a Paweł Adamowicz był członkiem PO.

W okresie, kiedy Stefan W. wyszedł z więzienia 5 grudnia 2018, a mordem 13 stycznia 2019 nie ukazał się w Telewizji Polskiej, ani jeden materiał o Pawle Adamowiczu.

Zmanipulowana przez M. Wawrykiewicza, co do przekazu wypowiedź Jacka Kurskiego naprawdę brzmiała tak:

- Takie informacje mogłem przeczytać z wypowiedzi wiceministra sprawiedliwości odpowiedzialnego za nadzór penitencjarny, że w miejscach przebywania mordercy Pawła Adamowicza nie miał on większego dostępu do telewizji publicznej. Miał natomiast nieograniczony dostęp do informacji telewizji komercyjnej. Wysoki Sądzie, gdyby prześledzić, to co powiedział na scenie WOŚP morderca Pawła Adamowicza i co wykrzykiwał na temat motywów, dla których to zrobił, to twierdzenie wiceministra sprawiedliwości wydaje mi się bardzo prawdopodobne. Mianowicie on powiedział, że on sam był represjonowany, ten Pan W., był prześladowany przez PO i dlatego zginął Paweł Adamowicz. Otóż gdyby, oskarżony oglądał telewizję publiczną, w szczególności INFO to nie wykluczam, że do tej tragedii by nie doszło, bo by wiedział doskonale z przekazów telewizji TVP INFO oraz „Wiadomości”, że Paweł Adamowicz został usunięty, czy zawieszony w PO, a potem skreślony już wiele miesięcy, a nawet półtora roku przed tym tragicznym wydarzeniem i w związku z czym można postawić tezę, dokładnie odwrotną, gdyby oskarżony w tym procesie zabójca Pawła Adamowicza oglądał telewizję publiczną, być może Paweł Adamowicz by żył. Stan świadomości pana W. tak jakby się zatrzymał przed jego skazaniem za poprzednie przestępstwa, czyli on dysponował wiedzą, aparatem pojęciowym z roku 2014, czy 2013, kiedy Paweł Adamowicz był prominentnym działaczem PO. Gdyby oglądał TVP INFO, to by wiedział, że już nie jest działaczem PO. W związku z czym ewentualne swoje żale, czy krzywdy, będące wynikiem myślę, że utraty władz umysłowych, oczywistego szaleństwa, opętania kierowałby nie przeciwko Pawłowi Adamowiczowi. W związku, z czym to, co wygadywał pan W. ze sceny, wykrzykiwał, jest najlepszym dowodem na intencjonalne kłamstwo również tych wszystkich, którzy chcieliby oskarżać Telewizję Polską o jakikolwiek związek z tym zabójstwem. Telewizja Polska w sprawie Pawła Adamowicza stosuje dokładnie taką samą politykę, jak wobec wszystkich innych osób mających problemy z prawem i czynienie nam z tego powodu zarzutu jest po prostu ordynarnym kłamstwem i czymś bardzo, bardzo niskim i podłym.

Publikacje te są przykładem kolejnego opartego na kłamstwie zsynchronizowanego ataku na TVP i na Prezesa Zarządu TVP opozycji i wspierających ją mediów. Są też dowodem braku jakichkolwiek znamion etyki i rzetelności dziennikarskiej.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Żąda?

Proszzzz:
Gdyby zabójca oglądał TVP Info Paweł Adamowicz by żył,
Jacek Kurski

avatar użytkownika
,

Może tym razem dajmy spokój z komentarzami - nie ma czego komentować. Zamieściliśmy to oświadczenie jako pewnego rodzaju świadectwo stanu w jakim znajdują się media rządowe i obowiązujących w tych mediach standardów. I tyle - niech tak zostanie.  

avatar użytkownika
,

Zamieściliście, bez słowa komentarza.
To zasługuje na komentarz.

Choć ja odbierałbym prawo do wydawania czegokolwiek poza papierem toaletowym.
  

avatar użytkownika
,

Czasem milczenie jest głośniejsze niż mowa. Pamiętasz Ojca Chrzestnego? Jest tam scena gdy Michael Corleone umawia się z Virgilem Sollozzo w knajpie i planuje go tam zabić. Zauważ jaki efekt uzyskał Coppola gdy po wyjściu Michaela z kibla, gdy ma już przy sobie rewolwer i czeka na moment by go wyjąć, włoski monolog Sollozza przestaje być tłumaczony. To właśnie ten brak komentarza na tle rozdzierających odgłosów metra doprowadza scenę do apogeum...  

avatar użytkownika
,

Twoje tłumaczenia są żenujące.

Za ten materiał odebrałbym Ci prawo do pełnienia funkcji redakcyjnych gdziekolwiek. Dożywotnio.
  

avatar użytkownika
,

Przysłałbyś w tym celu Clemenzę i Ala Neri?  

avatar użytkownika
,

Chyba pomyliłeś wątki...  

avatar użytkownika
,

Czyżby? Zachowujesz się co najmniej jak Don HaszaNone...  

Najnowsze w tym dziale

TikTok wiodąca platforma krótkich filmów wideo, wprowadza nową funkcję dla reklamodawców chcących budować świadomość marki i zwiększać efektywność prowadzonych kampanii marketingowych. TikTok Reach & Frequency oferuje przejrzyste warunki planowania działań brandingowych, monitorowanie grona odbiorców oraz liczby wyświetleń przekazu reklamowego....
Aż 10 tys. zł mogą wygrać słuchacze Radia Złote Przeboje w nowym konkursie antenowym "Dycha po ósmej". Zabawa, w której można wziąć udział od dziś - środy, 14 kwietnia 2021 r., rozgrywana jest w porannej audycji "Złote Przeboje na dzień dobry". Uczestnicy konkursu w 10 sekund będą musieli odgadnąć nazwiska gwiazd, których głosy...
„People first. Not cookies” - Grupa Wyborcza z nowym hasłem
Grupa Wyborcza, która zajmuje się sprzedażą reklam marki Wyborcza, podkreśla w swoich działaniach nowe hasło - „People first. Not cookies”. Nawiązuje w ten sposób do skoncentrowania działań marki wokół prawdziwych odbiorców – czytelników, użytkowników i subskrybentów Wyborcza.pl, a w wymiarze reklamowym – na...
Nowa strategia rozwoju platformy informacyjnej Newsme.pl
Po trzech latach obecności na rynku mediów newsme.pl ze swoją aktywną i oddaną społecznością budowaną przez cały ten czas decyduje się na intensyfikację oraz dynamizację działań. W tym celu przedstawia nową strategię rozwoju z zachowaniem esencji ducha marki – tak wewnątrz, jak i zewnątrz. To kompleksowy i gruntowny proces rozbudowy, wykorzystujący dotychczasowy...
Awanse i zmiany w zespole komunikacji korporacyjnej Agory
Od kwietnia 2021 r. Agata Staniszewska, rzecznik prasowy Agory jest jednocześnie zastępcą dyrektora ds. komunikacji korporacyjnej spółki. Dyrektorem komunikacji Agory jest od wielu lat Nina Graboś, łącząca od listopada 2020 r. zadania szefowej zespołu ds. PR i relacji inwestorskich z rolą szefa biura zarządu Agory. Oprócz tego od lutego 2021 r. Anna Fidos jako...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764