logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Koncerny tytoniowe walczą z ograniczeniami na reklamy

   18.11.2010, przeczytano 2778 razy

New York Times zamieścił na swoich stronach internetowych artykuł o międzynarodowej walce koncernów tytoniowych z państwowymi regulacjami ograniczającymi możliwość reklamowania papierosów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/koncerny-tytoniowe-walcza-z-ograniczeniami-na-reklamy,11594,artykul.html

Jak czytamy w artykule, firmy takie, jak Philip Morris International czy British American Tobacco protestują przeciw limitom na reklamy produktów tytoniowych w Wielkiej Brytanii, większym ostrzeżeniom zdrowodnym w RPA oraz wzrostom akcyzy na papierosy w Meksyku i na Filipinach. Miliardy wydawane są na lobbing i kampanie w krajach rozwijających się, głównie w Afryce i Azji, czy choćby na utajone finansowanie (w wysokości 5 mln. dolarów) kampanii przeprowadzonej rzekomo "z inicjatywy drobnych sprzedawców" w Australii, w odpowiedzi na propozycję regulacji, która ujednolicałaby opakowania wszystkich marek do postaci wyłącznie białych lub brązowych pudełek z nazwą. Miałoby to zmniejszyć atrakcyjność papierosów dla konsumentów.

Wzmożono też wysiłki przed nadchodzącym spotkaniem przedstawicieli 171 krajów w Urugwaju, którzy mają podpisać globalny traktat antynikotynowy - Philip Morris International między innymi wytoczył sprawę sądową rządowi tego kraju, twierdząc, że stosuje on nadmierne ograniczenia wobec przemysłu tytoniowego. WHO stwierdza, że jest to zwykła próba zastraszenia, także krajów, które rozważają wprowadzenie ścisłych regulacji.

Wprowadzone w Urugwaju prawo wprowadziło wymóg, aby ostrzeżenia o szkodliwości papierosów zajmowały 80% powierzchni opakowania, zaś każda marka ograniczona jest do jednego designu paczki, żeby "nie wprowadzać klientów w błąd odnośnie do rzekomo zmniejszonej szkodliwości". Dlatego PMI złożył pozew za pośrednictwem Banku Światowego, w którym domaga się nieokreślonej wysokości odszkodowań za utracone zyski. Tymczasem PKB Urugwaju - plasujące się na poziomie 33 mld. USD - jest o połowę niższe od rocznych zysków korporacji.

Jednocześnie koncerny tytoniowe intensywnie reklamują się w krajach rozwijających się, tam upatrując szansy na nadrobienie strat wywołanych falą rzucania palenia, a także śmierci dotychczasowych klientów w Europie i USA.

Czytaj więcej na www.nytimes.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764