logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Koncerny tytoniowe walczą z ograniczeniami na reklamy

   18.11.2010, przeczytano 2535 razy

New York Times zamieścił na swoich stronach internetowych artykuł o międzynarodowej walce koncernów tytoniowych z państwowymi regulacjami ograniczającymi możliwość reklamowania papierosów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/koncerny-tytoniowe-walcza-z-ograniczeniami-na-reklamy,11594,artykul.html

Jak czytamy w artykule, firmy takie, jak Philip Morris International czy British American Tobacco protestują przeciw limitom na reklamy produktów tytoniowych w Wielkiej Brytanii, większym ostrzeżeniom zdrowodnym w RPA oraz wzrostom akcyzy na papierosy w Meksyku i na Filipinach. Miliardy wydawane są na lobbing i kampanie w krajach rozwijających się, głównie w Afryce i Azji, czy choćby na utajone finansowanie (w wysokości 5 mln. dolarów) kampanii przeprowadzonej rzekomo "z inicjatywy drobnych sprzedawców" w Australii, w odpowiedzi na propozycję regulacji, która ujednolicałaby opakowania wszystkich marek do postaci wyłącznie białych lub brązowych pudełek z nazwą. Miałoby to zmniejszyć atrakcyjność papierosów dla konsumentów.

Wzmożono też wysiłki przed nadchodzącym spotkaniem przedstawicieli 171 krajów w Urugwaju, którzy mają podpisać globalny traktat antynikotynowy - Philip Morris International między innymi wytoczył sprawę sądową rządowi tego kraju, twierdząc, że stosuje on nadmierne ograniczenia wobec przemysłu tytoniowego. WHO stwierdza, że jest to zwykła próba zastraszenia, także krajów, które rozważają wprowadzenie ścisłych regulacji.

Wprowadzone w Urugwaju prawo wprowadziło wymóg, aby ostrzeżenia o szkodliwości papierosów zajmowały 80% powierzchni opakowania, zaś każda marka ograniczona jest do jednego designu paczki, żeby "nie wprowadzać klientów w błąd odnośnie do rzekomo zmniejszonej szkodliwości". Dlatego PMI złożył pozew za pośrednictwem Banku Światowego, w którym domaga się nieokreślonej wysokości odszkodowań za utracone zyski. Tymczasem PKB Urugwaju - plasujące się na poziomie 33 mld. USD - jest o połowę niższe od rocznych zysków korporacji.

Jednocześnie koncerny tytoniowe intensywnie reklamują się w krajach rozwijających się, tam upatrując szansy na nadrobienie strat wywołanych falą rzucania palenia, a także śmierci dotychczasowych klientów w Europie i USA.

Czytaj więcej na www.nytimes.com

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) uruchomił 1 czerwca nabór wniosków o premię technologiczną na korzystniejszych zasadach, wprowadzonych w ramach funduszowego pakietu antywirusowego i tarczy antykryzysowej. Premia technologiczna to dotacja, która spłaca do 70 proc. kredytu technologicznego zaciągniętego przez firmę w banku komercyjnym. Innowacyjni przedsiębiorcy...
BGK dopłaci firmom do oprocentowania kredytów
W BGK powstanie specjalny Fundusz Dopłat do Oprocentowania. Do przedsiębiorców dotkniętych skutkami pandemii ma trafić w sumie 565 mln zł. Pieniądze z budżetu państwa spłacą część odsetek do kredytów zaciąganych przez firmy w bankach komercyjnych. Sejm właśnie zajął się projektem ustawy w tej sprawie.
Poznań 2020

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Poznań 2020

Uchwałę intencyjną Poznań podpisał najpóźniej ze wszystkich miast G8: w marcu 2017 roku. Jednak prace nad projektem trwały od początku 2017 roku. Dosyć długo miasto przedstawiało jedynie założenia projektowe. Od maja 2019 roku można zapoznać się z projektem uchwały.
W czerwcu wygasa pomoc dla firm w ramach tarczy antykryzysowej
Mimo tradycyjnego rozdźwięku między związkowcami a pracodawcami w obliczu pandemii obie strony starają się zgodnie działać w celu uratowania firm, a co za tym idzie, miejsc pracy. – Nalegamy na to, aby już dzisiaj, zanim wejdziemy w III kwartał, jak najszybciej zbudować przepisy, które umożliwią pracownikom i pracodawcom przetrwanie tego najcięższego okresu –...
Przedsiębiorcy negatywnie oceniają kondycję gospodarki i swojego biznesu
Nastroje przedsiębiorców są nieco lepsze niż w połowie kwietnia – wynika z badania Pracodawców RP. Wciąż jednak dominuje pesymizm. Firmy gorzej oceniają przy tym perspektywy gospodarki niż własne położenie. Swoją przyszłość czarno widzą szczególnie najmniejsze przedsiębiorstwa: prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą oraz mikrofirmy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764