logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konferencja: projektowanie graficzne materiałów edukacyjnych

   02.04.2012, przeczytano 933 razy
ilustracjastrzałka

Instytucje zrzeszone w EUNIC (European Union National Institutes for Culture) Warszawa, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, Narodowy Instytut Audiowizualny oraz Biblioteka Analiz zapraszają na międzynarodową konferencję poświęconą projektowaniu graficznemu materiałów edukacyjnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konferencja%3A-projektowanie-graficzne-materialow-edukacyjnych,15149,artykul.html


Konferencja „Od ‘Ala ma kota’ do e-matury” odbędzie się 18 kwietnia 2012 w gmachu Biblioteki Narodowej.

Organizatorzy zapraszają ludzi zaangażowanych i twórczych: autorów podręczników, grafików, wydawców, nauczycieli, uczniów i studentów!

Międzynarodowi eksperci w dziedzinach designu, typografii, edytorstwa i wydawnictw edukacyjnych, będą dyskutować na temat zależności pomiędzy wizualną formą materiałów dydaktycznych, a ich efektywnością w procesie nauczania. Jednym z głównych celów konferencji będzie dowiedzenie tego, że dobrze zaprojektowane podręczniki mogą zwiększyć skuteczność przyswajania informacji, podnieść jakość nauczania i zwiększyć atrakcyjność procesu nauki.

Dwa zasadnicze tematy, które zostaną poruszone na konferencji, to sposób projektowania materiałów edukacyjnych oraz ich forma, która w dobie powszechnej cyfryzacji przestaje być oczywista. Postępujący proces digitalizacji materiałów drukowanych zmusza nas do zastanowienia się, czy wciąż potrzebujemy podręczników w tradycyjnej, papierowej formie. Codzienne korzystanie z Internetu sprawia, że dzisiejsi uczniowie przyzwyczajeni są do takiej formy informacji, jaką zapewniają im wyszukiwarki internetowe. W wyniku tego tracą oni umiejętność efektywnego korzystania z danych zawartych w książkach.

To rodzi szereg pytań.

  • Czy układ graficzny podręczników powinien być projektowany tak jak materiały używane w nowych mediach? Czy projekty podręczników powinny czerpać z popularnej i lubianej estetyki komiksowej?
  • Czy narzędzia interaktywne (tablety, e-booki, e-czytniki) przejmą rolę papierowych podręczników,
  • czy będą tylko ich nieodzownym uzupełnieniem?


Te zagadnienia oraz wiele innych będą tematem panelu dyskusyjnego i wystąpień międzynarodowych ekspertów, bazujących na dynamicznej i skoncentrowanej formule TED – ideas worth spreading.

Wśród 19 prelegentów znajdą się uznani i doświadczeni badacze, nauczyciele, wydawcy, przedsiębiorcy i designerzy tacy jak:

  • Ademar Aguiar (Portugalia)
  • Alexandra Totter (Szwajcaria)
  • Bulent Akman (Kanada)
  • Elisabeth Partmann (Austria)
  • Gerry Leonidas (Wlk. Brytania)
  • Janusz Górski (Polska)
  • Jens Erik Rasmussen (Dania)
  • Johannes Henseler (Niemcy)
  • Keimpe de Heer (Holandia)
  • Patricia Suliman (Rumunia)
  • Roman Deeken (Niemcy)
  • Tomasz Kuczborski (Polska)
  • Veselin Pramatarov (Bułgaria)


Nazwiska wszystkich uczestników, inne szczegółowe informacje oraz rejestracja:
www.eunic-alamakota.pl

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764