logo
WIADOMOŚCI

Konferencja ATypI znowu w Polsce

   03.04.2016, przeczytano 1293 razy
strzałkistrzałka
Konferencja ATypI znowu w Polsce ZOBACZ ILUSTRACJE

ATypI jest organizacją non-profit, administrowaną przez demokratycznie wybierany Zarząd. Jej celem jest nie tylko zrzeszanie i konsolidacja środowiska typografów, również krzewienie wiedzy i kultury, poszanowanie tradycji oraz historii tej dziedziny projektowej na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konferencja-atypi-znowu-w-polsce-,28028,artykul.html

W czasie dorocznych konferencji spotykają się projektanci pism, projektanci graficzni skupieni na różnych aspektach typografii stosowanej zarówno w klasycznych jak i nowoczesnych formach publikacji, a także badacze, inżynierowie i technolodzy oraz deweloperzy. Dyskutowane są zagadnienia warsztatowe, kreacyjne i użytkowe, uwzględniające wszystkie systemy alfabetyczne i formy pism istniejące na kuli ziemskiej.

Po roku 1975, kiedy dzięki aktywności Romana Tomaszewskiego po raz pierwszy gościliśmy tę konferencję w Polsce, reprezentanci Polski na forum ATypI: Adam Twardoch, Artur Frankowski, a od kilku lat również Ewa Satalecka zabiegali o to, by konferencja powróciła nad Wisłę. Złożona w lutym 2015 propozycja (przygotowali ją studenci i absolwenci PJATK, projekt wykonali Max Lasocki, i Szymon Celej) spotkała się z życzliwym przyjęciem, zyskując aprobatę Zarządu ATypI.
Konferencja odbędzie się pod hasłem Crossroads, symbolizującym wielokulturowość oraz skrzyżowanie kultur pisma i typografii.

Konferencja dzieli się na dwie sekcje – 13 września planowane są warsztaty skierowane do studentów, projektantów i wykładowców – zwykle uczestniczy w nich około 250 osób, kolejne trzy i pół dnia to wykłady, na które przybywa 350–400 słuchaczy z całego świata. W roku 2016 oprócz sesji podstawowej prowadzone będą sesja biznesowa i edukacyjna.

Dodatkowo konferencji towarzyszą wystawy, prezentacje, pokazy mistrzowskie, a także sprzedaż typograficznych wydawnictw i artefaktów antykwarycznych oraz aukcje unikatowych obiektów typograficznych. Swoją obecność zapowiada między innymi szwedzki Antikvariat Morris. Kongres ATypI w Warszawie będzie doskonałą okazją do zaprezentowania na forum międzynarodowym osiągnięć środowiska polskich teoretyków i praktyków typografii, projektantów fontów komputerowych, programistów systemów DTP, a także dorobku szkół technicznych i artystycznych w dziedzinie badania poligraficznych i multimedialnych uwarunkowań projektowania oraz grafiki użytkowej.

Do 11 kwietnia 2016 można zgłaszać także swoje propozycje wystąpień na konferencji. Wystąpienie można prowadzić w języku polskim lub angielskim, na konferencji będzie dostępne tłumaczenie symultaniczne.

ATypI'16
13–17 września 2016, Warszawa
PJATK i nowy budynek ASP na Wybrzeżu

Więcej informacji: http://atypi2016.dryfta.com/

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Plakaty na konferencję ATypI 2016 w Warszawie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Badanie: E- Święta Polaków [INFOGRAFIKA]
Firma Selectivv, specjalizująca się w realizacji kampanii mobile marketingowych i analizach zachowań użytkowników na podstawie danych z kanału mobile zbadała przedświąteczne zwyczaje zakupowe Polaków. W badaniu wykorzystano sprofilowane dane Selectivv obejmujące 14 mln użytkowników urządzeń przenośnych w kraju. Analizie poddano użytkowników 4 aplikacji...
Galeria Krakowska z rozszerzoną rzeczywistością
Rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality) to technologia, która pozwala łączyć świat rzeczywisty z generowanym komputerowo. Elementy obu tych światów przenikają się, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie efektów znanych z filmów science-fiction. Z tego typu technologii korzysta Galeria Krakowska  i – jako jedna z nielicznych galerii handlowych – oferuje klientom...
Lubelska ze świąteczną aktywacją konsumencką
Działania prowadzone są na Facebooku z wykorzystaniem bota i potrwają do 18 grudnia. Za komunikację Lubelskiej w internecie i obsługę konkursu odpowiada agencja Schulz brand friendly.
Kirill Umrikhin, ambasador marki Nikon, odkrywa zapomniany świat Wysp Komandorskich
Niesamowita fotograficzna wyprawa odkrywa przed nami nieznane krajobrazy, dziką przyrodę i nowe miejsca do surfowania.
„NADAJEMY KULTURĘ” pod takim hasłem realizowana jest pierwsza wspólna, wizerunkowa kampania Domów Kultury z Warszawy. Już 16 grudnia br. na kilkudziesięciu nośnikach outdoorowych w Warszawie oraz w środkach komunikacji miejskiej będzie można zobaczyć layout stworzony wraz z Antonim Wajdą, promujący nowy wizerunek Domów Kultury.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone