logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konferencja ATypI znowu w Polsce

   03.04.2016, przeczytano 1641 razy

ATypI jest organizacją non-profit, administrowaną przez demokratycznie wybierany Zarząd. Jej celem jest nie tylko zrzeszanie i konsolidacja środowiska typografów, również krzewienie wiedzy i kultury, poszanowanie tradycji oraz historii tej dziedziny projektowej na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konferencja-atypi-znowu-w-polsce-,28028,artykul.html

W czasie dorocznych konferencji spotykają się projektanci pism, projektanci graficzni skupieni na różnych aspektach typografii stosowanej zarówno w klasycznych jak i nowoczesnych formach publikacji, a także badacze, inżynierowie i technolodzy oraz deweloperzy. Dyskutowane są zagadnienia warsztatowe, kreacyjne i użytkowe, uwzględniające wszystkie systemy alfabetyczne i formy pism istniejące na kuli ziemskiej.

Po roku 1975, kiedy dzięki aktywności Romana Tomaszewskiego po raz pierwszy gościliśmy tę konferencję w Polsce, reprezentanci Polski na forum ATypI: Adam Twardoch, Artur Frankowski, a od kilku lat również Ewa Satalecka zabiegali o to, by konferencja powróciła nad Wisłę. Złożona w lutym 2015 propozycja (przygotowali ją studenci i absolwenci PJATK, projekt wykonali Max Lasocki, i Szymon Celej) spotkała się z życzliwym przyjęciem, zyskując aprobatę Zarządu ATypI.
Konferencja odbędzie się pod hasłem Crossroads, symbolizującym wielokulturowość oraz skrzyżowanie kultur pisma i typografii.

Konferencja dzieli się na dwie sekcje – 13 września planowane są warsztaty skierowane do studentów, projektantów i wykładowców – zwykle uczestniczy w nich około 250 osób, kolejne trzy i pół dnia to wykłady, na które przybywa 350–400 słuchaczy z całego świata. W roku 2016 oprócz sesji podstawowej prowadzone będą sesja biznesowa i edukacyjna.

Dodatkowo konferencji towarzyszą wystawy, prezentacje, pokazy mistrzowskie, a także sprzedaż typograficznych wydawnictw i artefaktów antykwarycznych oraz aukcje unikatowych obiektów typograficznych. Swoją obecność zapowiada między innymi szwedzki Antikvariat Morris. Kongres ATypI w Warszawie będzie doskonałą okazją do zaprezentowania na forum międzynarodowym osiągnięć środowiska polskich teoretyków i praktyków typografii, projektantów fontów komputerowych, programistów systemów DTP, a także dorobku szkół technicznych i artystycznych w dziedzinie badania poligraficznych i multimedialnych uwarunkowań projektowania oraz grafiki użytkowej.

Do 11 kwietnia 2016 można zgłaszać także swoje propozycje wystąpień na konferencji. Wystąpienie można prowadzić w języku polskim lub angielskim, na konferencji będzie dostępne tłumaczenie symultaniczne.

ATypI'16
13–17 września 2016, Warszawa
PJATK i nowy budynek ASP na Wybrzeżu

Więcej informacji: http://atypi2016.dryfta.com/

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Plakaty na konferencję ATypI 2016 w Warszawie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764