logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konferencja ATypI znowu w Polsce

   03.04.2016, przeczytano 1324 razy
strzałkistrzałka
Konferencja ATypI znowu w Polsce ZOBACZ ILUSTRACJE

ATypI jest organizacją non-profit, administrowaną przez demokratycznie wybierany Zarząd. Jej celem jest nie tylko zrzeszanie i konsolidacja środowiska typografów, również krzewienie wiedzy i kultury, poszanowanie tradycji oraz historii tej dziedziny projektowej na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konferencja-atypi-znowu-w-polsce-,28028,artykul.html

W czasie dorocznych konferencji spotykają się projektanci pism, projektanci graficzni skupieni na różnych aspektach typografii stosowanej zarówno w klasycznych jak i nowoczesnych formach publikacji, a także badacze, inżynierowie i technolodzy oraz deweloperzy. Dyskutowane są zagadnienia warsztatowe, kreacyjne i użytkowe, uwzględniające wszystkie systemy alfabetyczne i formy pism istniejące na kuli ziemskiej.

Po roku 1975, kiedy dzięki aktywności Romana Tomaszewskiego po raz pierwszy gościliśmy tę konferencję w Polsce, reprezentanci Polski na forum ATypI: Adam Twardoch, Artur Frankowski, a od kilku lat również Ewa Satalecka zabiegali o to, by konferencja powróciła nad Wisłę. Złożona w lutym 2015 propozycja (przygotowali ją studenci i absolwenci PJATK, projekt wykonali Max Lasocki, i Szymon Celej) spotkała się z życzliwym przyjęciem, zyskując aprobatę Zarządu ATypI.
Konferencja odbędzie się pod hasłem Crossroads, symbolizującym wielokulturowość oraz skrzyżowanie kultur pisma i typografii.

Konferencja dzieli się na dwie sekcje – 13 września planowane są warsztaty skierowane do studentów, projektantów i wykładowców – zwykle uczestniczy w nich około 250 osób, kolejne trzy i pół dnia to wykłady, na które przybywa 350–400 słuchaczy z całego świata. W roku 2016 oprócz sesji podstawowej prowadzone będą sesja biznesowa i edukacyjna.

Dodatkowo konferencji towarzyszą wystawy, prezentacje, pokazy mistrzowskie, a także sprzedaż typograficznych wydawnictw i artefaktów antykwarycznych oraz aukcje unikatowych obiektów typograficznych. Swoją obecność zapowiada między innymi szwedzki Antikvariat Morris. Kongres ATypI w Warszawie będzie doskonałą okazją do zaprezentowania na forum międzynarodowym osiągnięć środowiska polskich teoretyków i praktyków typografii, projektantów fontów komputerowych, programistów systemów DTP, a także dorobku szkół technicznych i artystycznych w dziedzinie badania poligraficznych i multimedialnych uwarunkowań projektowania oraz grafiki użytkowej.

Do 11 kwietnia 2016 można zgłaszać także swoje propozycje wystąpień na konferencji. Wystąpienie można prowadzić w języku polskim lub angielskim, na konferencji będzie dostępne tłumaczenie symultaniczne.

ATypI'16
13–17 września 2016, Warszawa
PJATK i nowy budynek ASP na Wybrzeżu

Więcej informacji: http://atypi2016.dryfta.com/

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Plakaty na konferencję ATypI 2016 w Warszawie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jacek Kłosiński tworzy branded content dla serwisu Chroma Stock
Drukarnia internetowa Chroma.pl nawiązała współpracę z Jackiem Kłosińskim, znanym blogerem branżowym skupiającym się na promowaniu produktywności i kreatywności. Kłosiński przygotował materiały promujące serwis ze zdjęciami Chroma Stock.
Niestandardowa kampania Volkswagen T-Cross w Cinema City
Pod hasłem „T-Cross. Wszechstronny jak Ty” w kinach Cinema City w całej Polsce rusza niestandardowa kampania nowego crossovera Volkswagen T-Cross. Kampania obejmuje zarówno emisję spotów na ekranach, jak i rozbudowaną komunikację „off-screen”. Spot do kampanii został zrealizowany również w formacie 4DX®. Po raz pierwszy w Polsce marka...
Rusza Madogz - nowa agencja digital & PR
MADOGZ tworzy zespół czterech doświadczonych marketingowców odpowiedzialnych za kluczowe obszary funkcjonowania agencji: kreacja - Tomasz Pastuszka (wcześniej m.in. VMLY&R i Lubię to), strategia i new business - Paweł Ostrowski (współtwórca agencji social media Lubię to), PR - Janusz Wróblewski (wcześniej m.in. United PR), komunikacja wizualna i...
Lexmark, światowy lider w dziedzinie przetwarzania obrazu, zdobył prestiżową nagrodę  Printer/MFP Line of the Year 2019 przyznawaną przez Keypoint Intelligence - Buyers Lab (BLI). Przetestowane w sezonie zimowym 2019 drukarki i urządzenia wielofunkcyjne Lexmark uzyskały ocenę „Wysoce rekomendowane” oraz zdobyły wyróżnienie „Najlepszy...
Jaka jest przyszłość VR i AR w reklamie i handlu? Za nami Augmented Advertising
Badacze, marketingowcy, sprzedawcy oraz praktycy wdrożeń technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości spotkali się w Warszawie, podczas pierwszej w Europie Środkowo-Wschodniej konferencji na temat rozwoju AR i VR w handlu i reklamie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764