logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konferencja ATypI znowu w Polsce

   03.04.2016, przeczytano 1309 razy
strzałkistrzałka
Konferencja ATypI znowu w Polsce ZOBACZ ILUSTRACJE

ATypI jest organizacją non-profit, administrowaną przez demokratycznie wybierany Zarząd. Jej celem jest nie tylko zrzeszanie i konsolidacja środowiska typografów, również krzewienie wiedzy i kultury, poszanowanie tradycji oraz historii tej dziedziny projektowej na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konferencja-atypi-znowu-w-polsce-,28028,artykul.html

W czasie dorocznych konferencji spotykają się projektanci pism, projektanci graficzni skupieni na różnych aspektach typografii stosowanej zarówno w klasycznych jak i nowoczesnych formach publikacji, a także badacze, inżynierowie i technolodzy oraz deweloperzy. Dyskutowane są zagadnienia warsztatowe, kreacyjne i użytkowe, uwzględniające wszystkie systemy alfabetyczne i formy pism istniejące na kuli ziemskiej.

Po roku 1975, kiedy dzięki aktywności Romana Tomaszewskiego po raz pierwszy gościliśmy tę konferencję w Polsce, reprezentanci Polski na forum ATypI: Adam Twardoch, Artur Frankowski, a od kilku lat również Ewa Satalecka zabiegali o to, by konferencja powróciła nad Wisłę. Złożona w lutym 2015 propozycja (przygotowali ją studenci i absolwenci PJATK, projekt wykonali Max Lasocki, i Szymon Celej) spotkała się z życzliwym przyjęciem, zyskując aprobatę Zarządu ATypI.
Konferencja odbędzie się pod hasłem Crossroads, symbolizującym wielokulturowość oraz skrzyżowanie kultur pisma i typografii.

Konferencja dzieli się na dwie sekcje – 13 września planowane są warsztaty skierowane do studentów, projektantów i wykładowców – zwykle uczestniczy w nich około 250 osób, kolejne trzy i pół dnia to wykłady, na które przybywa 350–400 słuchaczy z całego świata. W roku 2016 oprócz sesji podstawowej prowadzone będą sesja biznesowa i edukacyjna.

Dodatkowo konferencji towarzyszą wystawy, prezentacje, pokazy mistrzowskie, a także sprzedaż typograficznych wydawnictw i artefaktów antykwarycznych oraz aukcje unikatowych obiektów typograficznych. Swoją obecność zapowiada między innymi szwedzki Antikvariat Morris. Kongres ATypI w Warszawie będzie doskonałą okazją do zaprezentowania na forum międzynarodowym osiągnięć środowiska polskich teoretyków i praktyków typografii, projektantów fontów komputerowych, programistów systemów DTP, a także dorobku szkół technicznych i artystycznych w dziedzinie badania poligraficznych i multimedialnych uwarunkowań projektowania oraz grafiki użytkowej.

Do 11 kwietnia 2016 można zgłaszać także swoje propozycje wystąpień na konferencji. Wystąpienie można prowadzić w języku polskim lub angielskim, na konferencji będzie dostępne tłumaczenie symultaniczne.

ATypI'16
13–17 września 2016, Warszawa
PJATK i nowy budynek ASP na Wybrzeżu

Więcej informacji: http://atypi2016.dryfta.com/

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Plakaty na konferencję ATypI 2016 w Warszawie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ostatni dzień targów RemaDays Warsaw 2019
Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku RemaDays Warsaw 2019 dobiegły końca. Jest to jednak nie tylko czas pożegnań, ale i początek bardzo owocnej współpracy oraz nowych kontaktów biznesowych, które udało się nawiązać podczas obfitujących w wydarzenia 3 targowych dni. 15. edycja RemaDays Warsaw okazała się wyjątkowa, co potwierdziła nie tylko znakomita...
M.Zuiko Digital ED 12-200mm F3.5-6.3: Nowy obiektyw Olympus
M.Zuiko Digital ED 12-200mm F3.5-6.3 o 16,6-krotnym powiększeniu oferuje wysoką jakość obrazu w całym zakresie ogniskowych – od szerokiego kąta do tele. Szybki i precyzyjny system AF obiektywu oraz jego uszczelniona, lekka i kompaktowa obudowa gwarantują doskonałe efekty zarówno podczas wykonywania zdjęć krajobrazowych, jak i fotografowania ludzi. Wszechstronność ED 12-200mm...
Nowa reklama TV Pożyczki Gotówkowej
8 lutego rozpoczęła się emisja nowej reklamy Pożyczki Gotówkowej Banku Millennium. Tym razem przenosimy się na wrocławski Most Tumski i poznajemy pochodzenie zwyczaju przypinania przez zakochanych na moście kłódek, symbolizujących nieprzemijalność uczucia. Podobnie jak w poprzednich spotach Banku Millennium, w reklamie wystąpił Radek Kotarski, twórca...
Eventy 180heartbeats + Jung v Matt pracują dla Fulbright Polska
Eventy 180heartbeats + Jung v Matt pozyskały nowego klienta - Polsko-Amerykańską Komisję Fulbrighta. To kolejne wydarzenie agencji zorganizowane w stylu TEDx.
Isobar Polska wspiera wyprzedaż modeli Škody
Należąca do grupy Dentsu Aegis Network Polska agencja Isobar odpowiada za przygotowanie kampanii 360 wspierającej wyprzedaż modeli 2018 marki ŠKODA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764