logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konferencja PIAP: 6 największych barier dla rozwoju biznesu

  PR 07.09.2015, przeczytano 953 razy
ilustracjastrzałka

Głównym celem konferencji PIAP w Krajowej Izbie Gospodarczej jest pokazanie barier, jakie napotykają przedsiębiorcy w swojej codziennej działalności z naciskiem na branżę reklamową. Jest to kolejna okazja, żeby uświadomić wielkość problemu wprowadzenia ograniczeń dla branży artykułów promocyjnych w postaci limitów na nieodpłatne przekazanie prezentów o małej wartości osobom trzecim.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konferencja-piap%3A-6-najwiekszych-barier-dla-rozwoju-biznesu,25887,artykul.html

PIAP już nie pierwszy raz próbuje wpłynąć na zmianę prawa dotyczącego limitów. Konferencja ma także na celu promocję branży artykułów reklamowych oraz Izby. Z tego też względu na spotkanie zostaną zaproszeni dziennikarze oraz przedstawiciele poszczególnych Ministerstw a także osoby działające w branży. Termin konferencji został ustalony na 22 września br.

Na temat konferencji rozmawiamy z Edytą Lisowską, Członkiem Zarządu PIAP, dyrektor zarządzającą Eblis B&L- kierująca grupą roboczą zajmującą się konferencją.

Co PIAP chce osiągnąć przez organizację konferencji?

Chcemy zwrócić uwagę na bariery i problemy, z którymi borykają się przedsiębiorcy w rozwoju swojego biznesu. Szczególnie z uwzględnieniem działań związanych z podniesieniem limitów na zakup upominków reklamowych.

Jakie bariery i ograniczenia rozwoju firm z branży artykułów promocyjnych będą poruszane podczas konferencji?

Program konferencji skupia się wokół 6 głównych barier. Pierwsza to skomplikowane ustawodawstwo. Ustawa o podatku VAT była nowelizowana kilkaset razy. Wprowadzona w kwietniu 2011 r. zmiana dotycząca nieodpłatnie przekazywanych towarów utrudniła realizację wcześniej zaplanowanych zleceń. Codziennie wielu przedsiębiorców popełnia przestępstwa, bo nie jest w stanie nadążyć nad zmianami. Tylko te największe lub najbardziej medialne są podawane do publicznej wiadomości.

Kolejna kwestia to różnorodna interpretacja przepisów podatkowych. Urzędy skarbowe z dwóch miast przylegających obok siebie posługują się różną interpretacją tego samego przepisu a uzyskanie interpretacji trwa 3 miesiące pod warunkiem, że prawidłowo sformułuje się zapytanie.

Poruszymy także problem ograniczeń w kosztach, braku możliwości zaliczenia kosztów np. delegacji czy hoteli, limitów wydatków na prezenty i materiały służące do reprezentacji firmy, które są w wielu przypadkach codziennym narzędziem pracy.

Kolejne bariery to: biurokracja - w kontekście np. skomplikowanych wniosków unijnych oraz brak wsparcia polskich eksporterów - polskie firmy nie mają w zasadzie żadnego wsparcia od rządu.  I w końcu temat przetargów. Kryterium cenowe zabija rozwój firm. Dotyczy to każdej firmy. Ponadto czas jaki poświęcają urzędnicy na sformułowanie nie zawsze logicznych specyfikacji często jest czasem marnowanym przez dwie strony przetargu : czas na tworzenie i potem dopytywania.

Dlaczego zmiana limitów na nieodpłatne przekazanie prezentów o małej wartości osobom trzecim jest taka ważna dla całej branży?

Nie od dziś wiadomo jaka jest nasza reakcja w momencie, gdy otrzymujemy prezent. Odczuwamy radość, zadowolenie, zdziwienie, zaskoczenie. Podarunki niosą za sobą również rodzaj zobowiązania. Obdarowywany czuje się zobowiązany i częściej sięga po produkty czy usługi darczyńcy, pamięta o nim, staje się bardziej lojalny. Nie zapominajmy o zaszczepianiu w świadomości odbiorców naszej marki, którą obrendowane są upominki reklamowe zwłaszcza te, po które sięgamy codziennie. Czar czmycha gdy to coś to gadżet bardzo niskiej jakości lub kompletnie nie dopasowany targetowo bądź gdy wręczaniu towarzyszy wypełnianie dokumentów, formularzy i innych związanych opodatkowaniem prezentu. Nie zapominajmy również, że podniesienie limitów to realne wpływy do budżetu Państwa i większe obroty całej branży reklamowej a co za tym idzie większe podatki.

Jak firmy z grona PIAP mogą włączyć się w konferencję?

Firmy z grona PIAP mogą nie tylko uczestniczyć w dyskusji ale również przedstawić  swoje codzienne przykłady z życia wzięte w postaci barier jakie napotykają w trakcie prowadzenia działalności.

Program Konferencji:

10:30-11.00 - Rejestracja uczestników
11:00 -11.15 - Powitanie uczestników i rozpoczęcie konferencji
11:15-11.30 - Wręczenie Medali 25-lecia KIG dla przedstawicieli branży artykułów promocyjnych
11:30 -12.00 - Debata PIAP „6 największych barier dla rozwoju biznesu”
12:00 -12.40 - Pytania do uczestników debaty
12:45 - Poczęstunek
13:30 - Zakończenie konferencji i pożegnanie gości

ZAPROSZENIE NA KONFERENCJĘ - WERSJA ONLINE

Źródło: PIAP

www.piap-org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jarosław Łuczka Product Ownerem w Adquery
Do zespołu platformy technologicznej adQuery, oferującej kompleksowe rozwiązania z zakresu kampanii digital, dołączył Jarosław Łuczka. Jako Product Owner odpowiada za rozwój technologii w zakresie nowych funkcjonalności, komunikację oraz rozbudowę oferty produktowej firmy.
Nikon: uniwersalny superzoom Nikkor Z 28-400mm f/4-8 VR
Nikon wprowadza do sprzedaży nowy obiektyw zmiennoogniskowy z serii Z – NIKKOR Z 28-400mm f/4-8 VR. Dzięki kompaktowym wymiarom, małej masie i aż 14,2-krotności zooma jest on niezwykle uniwersalny i wygodny do w codziennym użytkowaniu z korpusem Nikon Z. Obiektyw sprawdzi się różnorodnych warunkach, zależnych od inspiracji: od rozległych krajobrazów, poprzez klimatyczną...
Przyszłość druku już tu jest - podsumowanie DTF Trendy 2024
W dniach 19-21 marca br. w API.PL odbyły się 3 dniowe spotkania DTF TRENDY 2024. Zorganizowano je, aby pokazać, jak technologia DTF się rozwija i jakie nowe rozwiązania pojawiają się na rynku. 
Zmiany w zarządzie ECCO Network
Globalna sieć agencji public relations Ecco Network, reprezentowana w Polsce przez - On Board Think Kong (OBTK) powiększa zarząd.
Uwagę w sklepach przyciągają dziś cyfrowe kioski
W dobie rosnącej cyfryzacji zakupów, najnowszy raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind rzuca światło na znaczące różnice w percepcji konsumentów na temat technologii sklepowych. Wzbudzające niegdyś zdumienie kasy samoobsługowe stały się naturalnym elementem polskiego retailu, a konsumenci nie postrzegają ich już jako innowacji czy nowinki. Obecnie niewiadomą dla wielu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764