logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konferencja Poligraficzna w Wilkasach pod znakiem targów Drupa

   26.09.2008, przeczytano 2276 razy
ilustracjastrzałka

Tematyka związana z tegorocznymi targami drupa 2008 zdominowała część merytoryczną 25. Letniej Konferencji Poligraficznej, zorganizowanej w dniach 7-10 września w Wilkasach k. Giżycka przez Szczecińską Agencję Edukacyjną. Jej uczestnicy wzięli też udział w czwartych już regatach żeglarskich Ferag Sailing Cup o puchar firmy Ferag Polska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konferencja-poligraficzna-w-wilkasach-pod-znakiem-targow-drupa,7897,artykul.html

Patronem konferencji była Polska Izba Druku, partnerem – portal PrintinPoland.com, zaś patronat prasowy nad spotkaniem objął miesięcznik „Świat Druku”.

25. Letnia Konferencja Poligraficzna (znana przez wiele lat pod nazwą Kołobrzeskie Dni Poligrafii) już drugi rok z rzędu odbywała się w Ośrodku AZS w Wilkasach k. Giżycka. Wzięło w niej udział ponad 40 przedstawicieli polskiej branży drukarskiej, reprezentujących drukarnie, firmy handlowe, przedsiębiorstwa leasingowe i media branżowe. Poza niezwykle rozbudowaną częścią merytoryczną najważniejszym wydarzeniem konferencji były regaty żeglarskie Ferag Sailing Cup 2008. W tym roku najlepszą okazała się załoga firmy SG Equipment Leasing Polska w składzie: Katarzyna Goraj, Katarzyna Trenkner i Łukasz Długokiński (sternik). Wręczenie nagrody głównej przez Jacka Bucholca, prezesa Ferag Polska, odbyło się podczas kolacji wieńczącej mazurskie spotkanie.

Z uwagi na odbywające się na przełomie maja i czerwca targi drupa 2008, tegoroczna Letnia Konferencja Poligraficzna została wyjątkowo przesunięta na początek września. I właśnie tematyka związana z zaprezentowanymi w Düsseldorfie rozwiązaniami zdominowała tegoroczne obrady. Po powitaniu przez Waldemara Światłego, szefa Szczecińskiej Agencji Edukacyjnej, jako pierwszy wystąpił Przemysław Kida, właściciel firmy Profikolor. Jego prelekcja była w całości poświęcona pokazanym na drupa 2008 nowościom w dziedzinie druku inkjetowego. Technologia ta była jednym z lajtmotiwów tegorocznych targów w Düsseldorfie; nowe urządzenia mało- i wielkoformatowe zaprezentowali na nich nie tylko najważniejsi dostawcy maszyn inkjetowych, ale też firmy do tej pory kojarzone z innymi segmentami branży poligraficznej, np. prepressem. Jednym z producentów maszyn pracujących m.in. w technologii inkjetu jest firma Kodak. W swoim wystąpieniu jej przedstawiciel, Ryszard Barański, zaprezentował pokrótce nowości Kodaka zaprezentowane na drupa 2008: od rozwiązań w dziedzinie systemów workflow, poprzez płyty CtP, naświetlarki do płyt offsetowych, nowatorskie systemy druku cyfrowego, na ofercie skierowanej do rynku flekso kończąc. Kolejne referaty wygłosili przedstawiciele innego producenta maszyn cyfrowych – firmy Canon. Krzysztof Płochocki zaprezentował jej nowości pokazane na targach drupa 2008, zaś Jacek Torwacki wystąpił z referatem na temat rozwiązań Canon dedykowanych dla środowisk druku profesjonalnego. O korzyściach związanych z cyfrowym drukiem personalizowanym mówił z kolei Adam Bieniewski z firmy Konica Minolta Business Solutions Polska. W jego referacie również znalazły się odniesienia do nowości pokazanych na targach drupa 2008.
Kolejny blok tematyczny pierwszego dnia konferencji rozpoczął Robert Kuczera z firmy Michael Huber Polska, który zaprezentował nową technologię produkcji farb drukarskich stworzoną przez hubergroup – Inkredible. Po nim wystąpili przedstawiciele Heidelberg Polska, w których referatach ponownie znalazło się bezpośrednie nawiązanie do premierowych rozwiązań z targów drupa 2008. Tomasz Łagodzki zaprezentował zupełną nowość w ofercie firmy Heidelberg – wielkoformatowe arkuszowe maszyny offsetowe Speedmaster XL 145 i 162. Natomiast inne rozwiązanie Heidelberga, znaną już także z polskiego rynku maszynę Speedmaster SM 52 z krótkim zespołem farbowym Anicolor, przedstawił Mariusz Czepczyński.

Drugi dzień konferencji w Wilkasach rozpoczął się od wystąpienia Jerzego Kaczmarka, dyrektora targów Poligrafia. Przekazał on najważniejsze informacje na temat przyszłorocznej edycji tej najważniejszej na polskim rynku wystawy poligraficznej, promowanej przez Międzynarodowe Targi Poznańskie pod hasłem „Pierwsze po drupie 2008 targi poligraficzne w Europie Środkowej”. Kolejny prelegent, Jacek Hamerliński, konsultant branżowy znany m.in. z wcześniejszych konferencji organizowanych przez Szczecińską Agencję Edukacyjną, zaprezentował referat pt. „Jak zarabiać na produkcji poligraficznej”. Dwa następne referaty ponownie należały do firm. Wojciech Leske z PPUH Poligrafia zaprezentował chińskie maszyny poligraficzne stanowiące część oferty tego dostawcy. Na zakończenie wystąpiły Katarzyna Goraj i Katarzyna Trenkner z SG Equipment Leasing Polska, które przedstawiły ofertę tej firmy w zakresie finansowania inwestycji poligraficznych.

25. Letnia Konferencja Poligraficzna była bardzo rozbudowana od strony merytorycznej, ale jej nieodłącznym elementem była też część rozrywkowa. Poza regatami Ferag Sailing Cup 2008 uczestnicy spotkania wzięli udział m.in. w rejsie po jeziorze Niegocin oraz kolacji połączonej z szantami nad jego brzegiem.
Mówi Waldemar Światły, szef Szczecińskiej Agencji Edukacyjnej: Chcieliśmy bardzo podziękować wszystkim uczestnikom, sponsorom i partnerom branżowym naszej konferencji. Początek września nie jest optymalnym terminem dla tego rodzaju spotkań, dlatego cieszymy się z zachowania frekwencji na ubiegłorocznym poziomie i jednocześnie już dziś zapowiadamy powrót do terminu czerwcowego w roku kolejnym. Mamy nadzieję, że 26. Letnia Konferencja Poligraficzna wzbudzi duże zainteresowanie, będąc pierwszą imprezą branżową organizowaną po targach Poligrafia 2009.

Kilka miesięcy wcześniej, w dniach 11-14 stycznia, Szczecińska Agencja Edukacyjna organizuje jubileuszową 10. Zimową Konferencję Poligraficzną w Bukowinie Tatrzańskiej. Jej integralną część, podobnie jak w latach ubiegłych, mają stanowić zawody w narciarstwie alpejskim, tym razem rozbudowane o dodatkową dyscyplinę – snowboard. Już dziś zachęcamy amatorów białego szaleństwa do tego, by rezerwowali ten termin w swoich kalendarzach. O szczegółach związanych z konferencją będziemy informowali w specjalnych komunikatach – mówi Waldemar Światły.

Źródło: Szczecińska Agencja Edukacyjna

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764