19 marca w Warszawie Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy organizuje konferencję „REKLAMA [NIE]ODPOWIEDZIALNA SPOŁECZNIE”. Nawiąże ona do „Apelu do twórców i osób wpływających na kształt reklamy” z sierpnia ubiegłego roku i podejmie temat wykorzystania w komunikacji marketingowej symboli patriotycznych. Zaprezentowane zostaną także inne pułapki w reklamie, w tym najczęściej skarżone przekazy reklamowe oraz normy prawne regulujące reklamę versus Kodeks Etyki Reklamy. Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ.
Zapowiadaną konferencją Rada Reklamy odpowiada m.in. na problem nieodpowiedzialnego nawiązania do wydarzeń historycznych w komunikacji marketingowej, który poruszył całe środowisko reklamowe w połowie ubiegłego roku. W dodatku zbliżają się obchody setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, co prawdopodobnie przyniesie wzrost przekazów reklamowych o tematyce historycznej i patriotycznej.
Konferencja pt.: „Reklama [nie]odpowiedzialna społecznie” rozpoczyna nasze działania edukacyjne skierowane do osób odpowiedzialnych za przygotowywanie kreacji reklamowych.
Zaproszeni prelegenci wskażą przyczyny, rodzaje i skutki dyskryminacji, w tym dyskryminacji ze względu na poglądy, świadomość historyczną oraz płeć, w przekazach reklamowych, jako naruszenia najczęściej zgłaszanego do Komisji Etyki Reklamy przez konsumentów.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, w jaki sposób odpowiedzialnie i zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy korzystać z symboliki i historii narodowej. Słuchacze wspólnie z zaproszonymi gośćmi odpowiedzą także na pytanie, kto bierze odpowiedzialność za komunikację marketingową oraz jak unikać błędów i potknięć oraz, co także istotne - gdzie szukać wsparcia w razie wątpliwości.
Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ, co oznacza, że uczestnicząc w nim posiadacze certyfikatów otrzymują punkty recertyfikacyjne. DIMAQ to pierwszy w Polsce program weryfikacji i certyfikacji kompetencji digital marketingowych prowadzony przez IAB Polska.
Kiedy: 19 marca 2018 r., godz. 9:30 – 14:00
Gdzie: Marzyciele i Rzemieślnicy // Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy, Warszawa, ul. Bracka 25
Szczegóły, program oraz bilety: www.radareklamy.pl/szkolenia
UWAGA: Liczba miejsc ograniczona.
Źródło: Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy