logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konferencja Wspólna Przestrzeń: Debata ekspercka

   06.10.2015, przeczytano 869 razy
ilustracjastrzałka

AMS zaprasza na debatę, której organizatorami są Towarzystwo Urbanistów Polskich, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, Stowarzyszenie Forum Rewitalizacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konferencja-wspolna-przestrzen%3A-debata-ekspercka,26168,artykul.html

Po 25-ciu latach dynamicznego, ale i chaotycznego rozwoju przestrzeń publiczna w Polsce wymaga konsekwentnych i długotrwałych działań naprawczych. Jednocześnie, jak pokazują przykłady krajów, gdzie przestrzenie publiczne są lepiej uporządkowane, bez podniesienia świadomości i zaangażowania mieszkańców działania samorządów nie przyniosą spodziewanych efektów. Ułatwieniom w tych procesach mają służyć zarówno planowane, jak i już wprowadzone zmiany prawne. Jakie warunki muszą być spełnione by były one skuteczne? – na to pytanie spróbują odpowiedzieć eksperci w trakcie debaty towarzyszącej konferencji „Wspólna przestrzeń – 25 lat doświadczeń – od transformacji do partycypacji”.

Program

Prowadzenie debaty: dr hab. Piotr Lorens (Prezes TUP; Politechnika Gdańska)

Część pierwsza – planowanie przestrzenne, rewitalizacja, partycypacja


10:00-10:10 – słowo wstępne: prof. Tadeusz Markowski (Przewodniczący KPZK PAN; Uniwersytet Łódzki)

10:10-10:30 – wystąpienie prof. Krzysztofa Skalskiego (Rada Programowa Stowarzyszenia Forum Rewitalizacji; Uniwersytet Jagielloński), Refleksje nt. rozwiązań ustawowych wobec potrzeb rewitalizacyjnych polskich miast

10:30-10:50 – wystąpienie Agnieszki Łakomej (Plastyk M. Krakowa), Dobre praktyki reklamowe na obszarze parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto

10:50-11:10 – wystąpienie dr Tomasza Jeleńskiego (Politechnika Krakowska), Nowe wyzwania związane z kształtowaniem przestrzeni publicznych

11.10-11.30 – wystąpienie dr Anny Staniewskiej (Politechnika Krakowska), Kształtowanie krajobrazu miasta - regulacje prawne i aspekty partycypacyjne

11:30-12:00 – dyskusja

12:00 – 12:30 – przerwa kawowa

Część druga – ustawa krajobrazowa


12:30-12:40 – słowo wstępne: Olgierd Dziekoński (architekt, były sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP, jeden ze współtwórców tzw. ustawy krajobrazowej)

12:40-13:00 – wystąpienie Marka Kuzaki (AMS), Czy ustawa krajobrazowa pomoże krajobrazowi reklamowemu? – perspektywa przedsiębiorcy

13:00-13:20 – wystąpienie Tomasza Gamdzyka (Miejska Pracownia Planowania Przestrzennego i Strategii Rozwoju w Warszawie), Czy ustawa krajobrazowa daje dobre narzędzia do naprawy miejskiego krajobrazu?

13:20-13:40 – wystąpienie Michała Ciesielskiego (Biuro Rozwoju Wrocławia), Ochrona krajobrazu – dotychczasowe praktyki a nowe narzędzia ustawowe

13:40-14:00 dyskusja

Źródło: AMS

amsdlamiast.pl

Dodatkowe informacje:

Konferencja
WSPÓLNA PRZESTRZEŃ
14 października 2015 Kraków

Wydarzenie towarzyszące
DEBATA EKSPERCKA
15 października 2015 Kraków

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764