logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konferencja: Komunikowanie wizualne w dziennikarstwie, reklamie, PR

   18.05.2016, przeczytano 1454 razy
ilustracjastrzałka

Czy można skutecznie komunikować wyłącznie obrazem? Czy można, za pośrednictwem obrazu, manipulować odbiorcą przekazu? Czy posługując się zdjęciem z innej publikacji na fejsbukowym profilu p łamiemy prawo? Jak powstaje logo miasta i czy ma coś ważnego do zakomunikowania? Czy są wśród nas, grupy potencjalnych konsumentów, do których kompletnie nie trafia przekaz reklamowy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konferencja%3A-komunikowanie-wizualne-w-dziennikarstwie%2C-reklamie%2C-pr,28604,artykul.html

Na te i wiele innych pytań będą poszukiwać odpowiedzi organizatorzy i uczestnicy wydarzenia we Wrocławiu. 2 i 3 czerwca w siedzibie Wyższej Szkole Prawa im. Heleny Chodkowskiej spotkają się badacze i praktycy zajmujący się komunikowaniem. Podczas konferencji „Komunikowanie wizualne w dziennikarstwie, reklamie i public relations. Teoria, praktyka, prawo”, uczestnicy będą mieli możliwość spojrzeć na kwestie komunikowania obrazem, z różnych perspektyw.

Wybitni eksperci z zakresu prawa – m. in. prof. Ewa Nowińska, dr Marcin Zieliński, przybliżą nowości prawne w zakresie korzystania z obrazu w publikacjach, specjaliści z Brand24 zapoznają uczestników z badaniami i rozwiązaniami praktycznymi optymalnej percepcji stron internetowych. Goście i uczestnicy konferencji zastanowią się też nad kondycją polskiej przestrzeni publicznej od logo miasta począwszy, do miejsca i formy wielkoformatowych reklam outdoor.

Będą też goście specjalni. Niezwykle interesująco zapowiada się spotkanie z dr. Sebastianem Fischenischem ze Szwajcarii - dyrektorem kreatywnym agencji komunikacji wizualnej „bel epok”, wykładowcą akademickim. Humiecki & Graef to niemiecka niszowa marka perfumeryjna, której współtwórcą jest nasz gość. Zatem wiedza i doświadczenie dotyczące kampanii reklamowych i opracowywania środków komunikacji wizualnej dla firm takich jak Joop, Swarovski, Burlington czy sieci ekskluzywnych domów towarowych Breuninger, jak i też własnych marek perfumeryjnych będą, mamy nadzieję, ciekawym tematem dla uczestników konferencji. 

Nie mniejszą gratką dla każdego, kto porusza się w obszarze symboliki, komunikowania z użyciem znaków, projektowania czy wykorzystywania obrazu w przekazywaniu znaczeń będzie spotkanie z Rafałem Olbińskim wybitnym artystą, laureatem pierwszej nagrody w konkursie „New York City Capital of the World” – na plakat promujący Nowy Jork, jako stolicę świata. Rafał Olbiński otrzymał również tak zwanego Międzynarodowego Oskara za najbardziej niezapomniany plakat na świecie w konkursie „Prix Savignac” w Paryżu.

Konferencja uwzględnia jeszcze jeden aspekt, bodaj po raz pierwszy w Polsce, będzie gościła osoby niesłyszące, pracujące w obszarze komunikowania wizualnego oraz prelegentów – osoby działające na rzecz tego środowiska.  Wszak język migowy to również komunikat wizualny.  Spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytanie czy przekaz kierowany przez firmy, instytucje czy organizacje, bierze pod uwagę specyfikę percepcji tej milionowej a może większej grupy? To przecież również licząca się rzesza konsumentów dóbr wszelakich. Czy reklama i public relations są na to przygotowane?

Wartością tego spotkania jest szerokie, wielostronne spojrzenie na kwestie komunikowania wizualnego. „Nie chcemy koncentrować się na samej teorii i badaniach ani na jednej branży czy środowisku. Problem jest wieloaspektowy i taki właśnie pełniejszy ogląd chcielibyśmy umożliwić uczestnikom konferencji”. – Podkreśla prof. Kazimierz Wolny-Zmorzyński - Medioznawca, organizator wydarzenia.

Konferencja odbędzie się we Wrocławiu w dniach 2-3 czerwca 2016 w siedzibie Wyższej Szkoły Prawa im. Heleny Chodkowskiej we Wrocławiu ul. Św. Jadwigi 12.  Jeszcze są wolne miejsca zarówno dla Uczestników jak i chętnych Prelegentów. Zainteresowanym przypominamy, że planowana pokonferencyjna publikacja jest punktowana.

Organizatorami konferencji są: Wyższa Szkoła Prawa im. Heleny Chodkowskiej we Wrocławiu, Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, Towarzystwo Studiów Dziennikarskich. Formularze zgłoszeń znajdują się na stronie  http://naukowy-przeglad-dziennikarski.org/konferencja.


Rabaty dla użytkowników Signs.pl

W związku z objęciem Konferencji patronatem medialnym Signs.pl, organizatorzy postanowili zaproponować naszym użytkownikom następujące rabaty:

  • Dla chętnych Prelegentów – do dnia 23 maja br – 20% bonifikaty
  • Dla Uczestników gotowych wziąć udział w konferencji bez wystąpienia – 40% bonifikaty.
  • Dla studentów zainteresowanych tematyką - wstęp wolny pod warunkiem zapisania się na listę uczestników. Oczywiście decyduje pierwszeństwo zgłoszenia ze względu na ograniczoną liczbę miejsc. Na listę studentów można się zapisywać wysyłając wiadomość e-mail na adres: beata(at)butwicka.pl

Źródło: Wyższa Szkoła Prawa im. Heleny Chodkowskiej we Wrocławiu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764