logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kongres Profesjonalistów PR m.in. o digital PR, hejcie i zarządzaniu kryzysowym

   17.09.2021, przeczytano 421 razy
ilustracjastrzałka

Digital PR, hejt, zarządzanie kryzysem w sieci to przewodnie tematy, które omawiają specjaliści PR i komunikacji podczas rozpoczętego w czwartek XXI Kongresu Profesjonalistów PR w Rzeszowie. W drugim dniu kongresu PAP zaprezentuje wnioski ze swojego najnowszego badania „Postrzeganie konferencji prasowych przez dziennikarzy”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kongres-profesjonalistow-pr-m.in.-o-digital-pr%2C-hejcie-i-zarzadzaniu-kryzysowym,393035,artykul.html

Anna Jadwiga Orzech, dyrektorka ds. komunikacji i rzeczniczka prasowa Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy powiedziała, że fundacja mierzy się z hejtem już od wielu lat.

- Byliśmy przerażeni tym, skąd biorą się wszystkie negatywne wypowiedzi, tak dużo kłamstwa, konfabulacji i fake newsów na nasz temat – mówiła.

Ale - jak podkreśliła - fundacja znalazła sposób na radzenie sobie z tym problemem, choć nie było to łatwe.

- Przez pięć lat nauczyliśmy się podchodzić do hejtu w neutralny sposób. W taki sposób, że czasami wzruszamy ramionami, gdy czytamy coś, co powinno nas zaboleć – wyjaśniła.

Zdaniem Orzech hejt jest nie tylko związany z kwestiami wizerunkowymi czy komunikacją zewnętrzną, ale w dużym stopniu jest to też problem komunikacji wewnętrznej i relacji w zespołach.

- Bardzo mocno podważa zaufanie pomiędzy działem komunikacji a innymi zespołami – zaznaczyła.

Ważnym zagadnieniem, który poruszył Adam Łaszyn, prezes Alert Media Communications, była etyka w branży PR.

- Istnieją pewne zagrożenia dla obyczajów w branży PR. Są to problemy etyczne i są one realne i rzeczywiste – wskazał ekspert PR.

W ocenie Łaszyna miniony rok pokazał sporo problemów etycznych i nie było podmiotu, który miałby mandat, aby móc powiedzieć, że jakieś działania są etyczne lub nie. Jak mówił, taki mandat miała Rada Etyki PR, jednak w praktyce już nie funkcjonuje.

- Potrzebujemy tego, aby był ktoś z mandatem do oceny działań i praktyk etycznych – zaznaczył.

Problematyczna w ocenie Łaszyna jest również kwestia używania etyki jako narzędzia PR służącego do promocji osób czy organizacji.

- To jest coś, czego wcześniej nie było. Szkoda, że to się dzieje – stwierdził.

Odnosząc się do kwestii, czy branża PR potrzebuje kodyfikacji, jeśli chodzi o etykę, powiedział: - Moim zdaniem nie. Tego jest bardzo dużo. (…) Nie sądzę, aby był problem z kodeksami etyki, tylko z kwestią realizacji – uznał Łaszyn. W jego opinii to, co jest bardziej potrzebne to wypracowania standardów, pewnych kierunków zachowań. Jak mówił, chodzi o zasady usytuowane pomiędzy „normami etycznymi a praktyką”.

W czwartek podczas kongresu odbędzie się gala, podczas której po raz pierwszy wręczone zostaną Nagrody PR Wings. Ideą konkursu, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations, jest promowanie etycznych praktyk PR i podkreślanie znaczenia roli PR w zarządzaniu strategicznym i komunikacji. Partnerem gali jest Polska Agencja Prasowa.

W drugim dniu kongresu Łukasz Świerżewski, członek zarządu PAP, zaprezentuje najnowsze badanie Agencji: „Postrzeganie konferencji prasowych przez dziennikarzy”. Link do pobrania badania zostanie udostępniony po oficjalnej prezentacji. Badanie zostało przygotowane we współpracy z Instytutem Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Źródło: PAP MediaRoom

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja Ancymony z nową kampanią dla Rossmanna
Wystartowała kampania „Taki skład to rozumiem” marki enerBIO. Za realizację odpowiada Agencja Ancymony.
Twórca internetowy Andrzej Tucholski ambasadorem Gizmi.io
Psycholog biznesu i twórca internetowy Andrzej Tucholski, który spędził dekadę w Top30 najbardziej wpływowych blogerów w Polsce, został ambasadorem Gizmi.io - pierwszej w Polsce platformy chat-commerce, która zmienia komunikatory internetowe w sklepy. Zapowiada też start pierwszego wspólnego projektu Gizmi Influencer Boot Camp.
Kool Things, zintegrowana agencja marketingowa specjalizująca się w grach wideo, przedłużyła i rozszerzyła umowy z kluczowymi klientami. Wśród nich są Bilibili, Jagex i Private Division. Nowe kontrakty obowiązują od października.
Czy polski e-commerce potknie się tuż przed żniwami?
Na październikowym posiedzeniu Rada Polityki Pieniężnej nieoczekiwanie podwyższyła referencyjną stopę procentową o 40 punktów bazowych – z 0,1 procent do 0,5 procent. Zła wiadomość dla e-handlu nadeszła na samym progu sezonu świątecznego. Firmy, które już zaciągnęły kredyty – czy to bankowe, czy pozabankowe – mogą spodziewać się stopniowego...
Brother rozbudowuje ofertę profesjonalnego druku etykiet dzięki współpracy z Teklynx
Brother rozpoczyna nowe partnerstwo z TEKLYNX, producentem oprogramowania do tworzenia kodów kreskowych. Współpraca obu firm sprawi, że zarówno produkcja, jak i druk etykiet będzie łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki temu partnerstwu Brother wzmocni portfolio oznaczeń do druku i pomoże przedsiębiorstwom w efektywnym tworzeniu etykiet zgodnych ze...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764