logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kongres Profesjonalistów Public Relations: Monitoring kryzysowy

   09.02.2017, przeczytano 673 razy
ilustracjastrzałka
fot. Archiwum Organizatora

Sytuacje kryzysowe wymagają dużych umiejętności, które pozwalają sprawnie zapobiegać wydarzeniom mogącym zaszkodzić osobie, firmie lub instytucji. Szczególnie pomocny okazuje się tu monitoring mediów, wskazujący publikacje, wypowiedzi czy nawiązania do podmiotu, za którego wizerunek odpowiadamy. To źródło wiedzy o problemie, a także bezpośredni wgląd do obszarów, w których konieczne jest podjęcie działań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kongres-profesjonalistow-public-relations%3A-monitoring-kryzysowy,31385,artykul.html

W dniach 20-21 kwietnia 2017 roku w Rzeszowie specjaliści PR spotkają się podczas corocznego Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Jednym z tematów, który zostanie poruszony podczas konferencji, będzie monitoring mediów.

Rozmaite narzędzia dostępne na rynku pomagają śledzić wszelkie doniesienia pojawiające się w mediach na temat klienta. W przypadku kompleksowej obsługi i szczegółowym dbaniu o wizerunek osoby czy instytucji z nami współpracującej, monitorowanie mediów jest niezbędne. Bieżące informacje o wszelkich wzmiankach pozwalają trzymać rękę na pulsie, szczególnie w momentach, w których nie jesteśmy pewni reakcji otoczenia lub gdy istnieje ryzyko negatywnej oceny klienta. Świadomość tego, jak opisywany jest klient i co mówi się na jego temat, to jedno z podstawowych działań public relations.

Obserwowanie ze zrozumieniem

W zależności od pozycji rynkowej klienta, zakresu jego działań, obszaru funkcjonowania, monitorowanie może mieć różną skalę. W przypadku sytuacji kryzysowych lub budzących takowe ryzyko, obserwator winien korzystać z narzędzi możliwie szczegółowo analizujących hasło, po którym klient będzie możliwy do odszukania w mediach.

- Warto pamiętać, że trzymanie ręki na pulsie nie powinno być uzależnione od wielkości klienta. Wiadomo, że zasięg monitorowania mediów jest zależny od skali działania klienta, jednak o profesjonalizmie agencji świadczy również świadomość, że kryzys może dotknąć każdego, nawet najmniejszego bohatera. Zawczasu konieczne jest podjęcie odpowiednich kroków, które sprowadzą komunikację na prostą – komentuje Szymon Sikorski, CEO Publicon.

Interpretacja wyników jest jednak zupełnie czymś innym niż samo zbieranie danych. Dla klienta ważne jest właśnie działanie i reakcja, najlepiej jeszcze przed ewentualnym pożarem. Szczególnie w przypadku, gdy jakaś publikacja, komentarz w mediach społecznościowych, wypowiedź w radiu lub stanowisko konkurencji może wpłynąć na wizerunek i zadziałać na niekorzyść klienta. Dlatego same dane z monitoringu stanową punkt wyjścia i źródło wiedzy. Kolejnym zadaniem jest oczywiście reakcja, sprostowanie, wyeliminowanie nieprawdziwych wiadomości.

- Śledzenie informacji poprzez rozmaite narzędzia monitorujące rynek medialny znacznie ułatwia pracę agencji public relations. Potrzeba jednak dużej wiedzy, elastyczności i znajomości mediów, by w pełni wykorzystać ich potencjał i możliwości. Bez tego walka z kryzysem może okazać się jałowa i efekt – którym jest zażegnanie problemu – nie zostanie osiągnięty – tłumaczy dr hab. Dariusz Tworzydło, CEO Exacto.

Monitoring mediów będzie istotnym punktem Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który już 20 i 21 kwietnia odbędzie się w Rzeszowie. Głos w tym temacie zabierze m.in. Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, podczas wykładu „Monitoring mediów i jego wykorzystanie w sytuacjach kryzysowych”. Organizatorami Kongresu są Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o.

Kongres objęty jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Newsline, Ideo

Dodatkowe informacje:

Patronat medialny nad tegorocznym Kongresem Profesjonalistów PR objęli: Grupa RMF, TVP3 Rzeszów, publicrelations.pl, OOH Magazine, GC Nowiny, nowiny24.pl, Mój Rzeszów, di24.pl, AdMonkey, Polska Agencja Artykułów Promocyjnych, portalmedialny.pl, signs.pl, Social Press, MarketingMiejsca.com.pl, eBiznesonline, Law Business Quality, Imperium Kobiet, mojekonferencje.pl, salebiznesowe.pl, miejscakonferencyjne.pl, gospodarkapodkarpacka.pl, NaszBiznes24.pl, Fundacja Managerska Creative, Agencja Managerska VIP for You, odpowiedzilanybiznes.pl, Marketing przy Kawie, Fundacja internetPR.pl, Manager+, EventPolska.biz, Event Katalog, Galerie Handlowe, Galeriehandlowe.pl, Marketer+, Gielda-Inwestora.pl, MarketingDlaCiebie.pl, EPR.pl, camido.pl oraz gielda-inwestora.pl.

Wydawnictwa współpracujące przy Kongresie: Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Wydawnictwo Difin oraz Onepress (Grupa Helion).

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764