logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kongres USA prosi Google o wyjaśnienia

  PR 13.05.2019, przeczytano 126 razy

Kongres Stanów Zjednoczonych wystosował list otwarty, w którym prosi dyrektora generalnego Google, Sundara Pichai, o szczegółowe wyjaśnienie, dlaczego jego firma utrzymuje bazę danych zawierającą dokładne informacje o lokalizacji setek milionów konsumentów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kongres-usa-prosi-google-o-wyjasnienia,382418,artykul.html

- Baza danych utrzymywana jest przez Google w celu ulepszenia oferowanych usług (bardziej selektywna reklama, dokładniejsze usługi lokalizacyjne). Pomaga również policji w dochodzeniach karnych. Dane docierają do Google w formie wyznaczonych z dużą dokładnością współrzędnych geograficznych, podających bieżącą lokalizację użytkowników - wyjaśnia Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe.

 

Jednakże, jak donosi The New York Times, na podstawie danych otrzymanych od Google policji zdarzyło się omylnie doprowadzić do zatrzymania niewinnych osób. Zatem list do CEO Google jest całkowicie uzasadniony.

Powołując się na doniesienia medialne – wśród których znalazł się prawdopodobnie też artykuł z NYT – Kongres stwierdza, że

- Google gromadzi na wiele sposobów dokładne informacje o miejscu przebywania osób, korzystając przy tym z historii lokalizacji pobieranej z telefonów z systemem Android oraz aktywności wyszukiwarki i innych aplikacji Google z włączoną lokalizacją.

- Co więcej, dokładne dane o lokalizacji są podobno gromadzone nawet wtedy, gdy ludzie nie wykonują połączeń telefonicznych ani nie korzystają z aplikacji, co umożliwia Google śledzenie «całego przebiegu życia» danej osoby.

- Wreszcie – czytamy dalej w liście – Google podobno nigdy nie usuwa żadnej z dokładnych informacji o lokalizacji, jakie przechowywane są w bazie Sensorvault, dzięki czemu mógł opracować niezwykle szczegółowy obraz przemieszczeń i miejsc pobytu dużej liczby konsumentów, w perspektywie przekraczającej ostatnią dekadę.

Adresat listu proszony jest o wyjaśnienie takich rzeczy, jak:

  • Jakie informacje przechowywane są w bazie Sensorvalt i w jakim celu?
  • Kto ma dostęp do danych i/lub faktycznie z tej możliwości korzysta (łącznie z podmiotami współpracującymi i filiami)?
  • Czy Google utrzymuje inne bazy danych o podobnym przeznaczeniu?
  • Jakie źródła (aplikacje, usługi) zasilają bazę Sensorvault?
  • Czy dane lokalizacyjne wysyłane są domyślnie do bazy Sensorvault przez każdy telefon z Androidem, czy też użytkownik musi wyrazić na to zgodę?
  • Czy użytkownicy mają kontrolę nad tym aspektem usług Google?
  • Czy użytkownicy mogą nie wyrazić zgody na śledzenie ich lokalizacji i gromadzenie danych w bazie Sensorvault?

Jak dokładne jest śledzenie lokalizacji przez Google?

...i na tym lista pytań się nie kończy.

Pichai ma czas do 7 maja na dostarczenie pisemnej odpowiedzi. Kongres prosi również szefa Google, by do 10 maja zorganizował spotkanie, na którym Komisja będzie mogła uzyskać bliższe informacje na temat przedstawionych w liście spraw.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nic tak nie rozpala masowej wyobraźni, jak wizja końca świata. Które apokaliptyczne przepowiednie się sprawdzą? Czy świadkami zagłady planety będzie już następne pokolenie? Czy i jak można się do tego przygotować? Słynący z interesujących dokumentów Zoom TV zaprezentuje swoim widzom kolejną nowość – program Jak skończy się świat?, który odpowie...
Więzienie za mema? Zaostrzenie art. 212 wstrzymane!
PiS zapowiadał złagodzenie, ale jest ostrzej. Okazuje się, że przy okazji nowelizacji prawa uzasadnianej koniecznością walki z pedofilią, zaostrzono przepisy słynnego artykułu 212 kodeksu karnego regulującego kwestie kar za zniesławienie. Nie odbyły się w tej sprawie zapowiadane przez ministra Ziobro konsultacje.
Widoczność reklam online w Polsce w górę
Firma Meetrics opublikowała kolejny kwartalny raport „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Wskaźnik Viewability reklam online w Polsce wzrósł już trzeci kwartał z rzędu, i to aż do 59 proc., wobec 54 proc. w IV kwartale ubiegłego roku, tym samym osiągając swój rekordowy poziom od kiedy Meetrics...
Ströer z umową na obsługę citylightów przy Dworcu Centralnym w Warszawie
Ströer Media przejmuje obsługę reklamową prawie 140 nośników citylight, znajdujących się w przejściach podziemnych pomiędzy warszawskim Dworcem Centralnym, a Hotelem Marriott.
Już 12 czerwca Yield Riser – ekspert optymalizacji przychodów z reklamy w Internecie, zaprezentuje swoją ofertę jako sponsor targów Mobile Summit w Tel Avivie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764