logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kongres WNMC2025: Grupy Agora w debacie o przyszłości mediów 

  PR 29.04.2025, przeczytano 240 razy
ilustracja

Światowy Kongres Mediów Informacyjnych (WNMC) w Krakowie w tym roku skoncentruje się na najważniejszych wyzwaniach stojących przed mediami: przyszłości dziennikarstwa w dobie sztucznej inteligencji, odbudowie zaufania społecznego do tradycyjnych źródeł informacji, strategiach walki z dezinformacją oraz transformacji cyfrowej modeli biznesowych.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kongres-wnmc2025%3A-grupy-agora-w-debacie-o-przyszlosci-mediow%C2%A0,408610,artykul.html

Wśród ekspertów z Polski znajdą się m.in. przedstawiciele i przedstawicielki gospodarza tegorocznego Kongresu - Grupy Agora i jej mediów. W sesjach tematycznych udział wezmą: 

  • Bartosz Hojka, prezes Grupy Agora i członek Rady Nadzorczej WAN‑IFRA wystąpi podczas ceremonii otwarcia oraz w sesji dotyczącej kierunków rozwoju światowego rynku wydawniczego; 
  • Bartłomiej Chmiel, CEO Gazeta.pl, COO i współzałożyciel Yieldbird oraz Marcin Hajduk, Chief Product Officer Yieldbird wystąpią w sesjach: „Building the Optimal Ad Stack” oraz „Trust in the Ad Ecosystem”  
  • Paweł Czajkowski, dyrektor ds. prawnych i Public Policy w Agorze będzie panelistą w sesji „aMedia Policy Forum: New shape of media policy in new geopolitical environment”;  
  • Aleksandra Sobczak, wicenaczelna „Gazety Wyborczej” będzie moderatorką debaty „How to Respond to Tech Changes and Ensure Access to Reliable Information”;  
  • Jakub Wiech, prawnik, dziennikarz, redaktor naczelny Energetyka24.pl będzie moderował sesję „Climate Change: how to talk about it without scaring people away?”;  
  • Dominika Wielowieyska, dziennikarka „Gazety Wyborczej” i TOK FM poprowadzi rozmowę z Lechem Wałęsą pod hasłem „Lessons from icons of freedom to counter populism and protect democracy”; 
  • Bartosz Wieliński, wicenaczelny „Gazety Wyborczej” wystąpi w panelu „Press Freedom Panel: Truth and Credibility in a Polarized World” oraz będzie moderatorem sesji „Fact vs Fiction: A Global Media Pact”;  
  • Roman Imielski, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” poprowadzi debatę pt. „Rethink your Future Newsroom Now. All of It.”;  
  • Marcin Kowalczyk, Chief Digital Officer w Grupie Eurozet wystąpi w panelu „Diversification, Revisited: The Case for Video and Audio”; 
  • Bolesław Breczko, dziennikarz Wyborcza.biz będzie moderatorem sesji „Digital Democracy: Actions Needed to Preserve Freedom”.  

W ciągu trzech dni kongresu uczestnicy z ponad 60 krajów będą dzielić się doświadczeniami, szukać wspólnych rozwiązań dla globalnych problemów oraz budować międzynarodowe partnerstwa. Wśród prelegentów znajdą się m.in. Marty Baron były redaktor naczelny “The Washington Post, Hannah Sarney z “Financial Times”, Zach Seward z “The New York Times”, Catherine So z “South China Morning Post”, Christian Broughton z “The Independent” czy Mariah Craddick z “The Atlantic”. 

Organizatorem kongresu WNMC 2025 jest WAN-IFRA – World Association of News Publishers – międzynarodowa organizacja reprezentująca 3000 firm wydawniczych i 60 stowarzyszeń branżowych z całego świata. Jej misją jest wspieranie wolności prasy i dostarczanie specjalistycznej wiedzy dla wydawców i dziennikarzy na całym świecie. 

Gospodarzem tegorocznego kongresu jest Grupa Agora. Partnerem strategicznym wydarzenia jest Orlen, a partnerami – Fundacja PZU oraz Miasto Kraków.  

Źródło: Agora S.A.

Dodatkowe informacje:

Patroni medialni: Gazeta.pl, „Gazeta Wyborcza”, Radio TOK FM, Radio ZET, AMS (Grupa Agora), Państwowa Agencja Prasowa oraz Telewizja Polska. 

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Serwis Urządzamy.pl z nowym layoutem i odświeżonym logo
Serwis wnętrzarski Urzadzamy.pl, należący do Grupy ZPR Media, wystartował w nowej odsłonie — odświeżony został layout, a w logo pojawiło się słowo „Murator”. To kolejny etap transformacji, której celem jest ujednolicenie wizualne i technologiczne serwisów Grupy ZPR Media.
Jacek Prusinowski z SE i Radia PLUS gospodarzem debaty prezydenckiej
Jedynym moderatorem debaty, która odbędzie się przed 2. turą prezydencką, będzie Jacek Prusinowski, dziennikarz polityczny dziennika „Super Express” i Radia Plus.
Dezinformacja o ESG w mediach
Tematyka ESG zdobywa coraz większą popularność w mediach. W ostatnim kwartale liczba publikacji o tym zagadnieniu wzrosła aż o 58% rok do roku. Jednocześnie zwiększa się skala dezinformacji związanej z ESG – szczególnie w kontekście greenwashingu – co stanowi istotne zagrożenie wizerunkowe dla firm angażujących się w działania proekologiczne i prospołeczne.
Cartoon Network: świat Gumballa powraca
Cartoon Network International zaprezentował zwiastun i logo serialu Cudownie dziwny świat Gumballa (The Wonderfully Weird World of Gumball). To kontynuacja wielokrotnie nagradzanego Niesamowitego świata Gumballa, laureata m.in. nagrody BAFTA Children’s, Międzynarodowej Nagrody Emmy oraz nagrody Annie. Premiera kreskówki zaplanowana jest jeszcze na ten rok –...
Mamy to! – kampania wizerunkowa grupy Agora
Grupa Agora jest najbardziej zasięgową grupą mediową w Polsce – wynika z badania Mediapanel*. Dzięki zdywersyfikowanemu portfolio marek w internecie, radiu i na nośnikach reklamy zewnętrznej codzienne dociera średnio do ponad 18 mln odbiorców, co sprawia, że zajmuje pierwszą pozycję wśród grup mediowych. Dodatkowo, zasięg Grupy Agora zwiększają marki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764