logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Konica Minolta: Uberyzacja branży poligraficznej

  PR 29.01.2018, przeczytano 1858 razy
Mateusz Woźniak, Dyrektor ds. Sprzedaży Systemów Produkcyjnych, Konica Minolta Business Solutions Polska

Żyjemy w czasach kiedy jedyną stałą jest ciągła zmiana. Niezbędne w kwestii zrozumienia tych zmian oraz trendów rynkowych jest rozpoznanie potrzeb klienta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konica-minolta%3A-uberyzacja-branzy-poligraficznej,35241,artykul.html

Największy wpływ na rynek ma właśnie konsument. Dojrzałe pokolenie zaczyna wywierać presję na obecne modele biznesowe, które borykają się z mnogością procesów, brakiem czasu na realizację zleceń, kosztami poniesionymi za materiały i zmianami wynikającymi z nowych sposobów dystrybucji.

W skrócie chodzi o tzw. uberyzację, co w nomenklaturze branży oznacza druk na żądanie. Uberyzacja jest znakiem nowych czasów i wynika z powtarzanych często na rynku usług poligraficznych informacji o: spadających nakładach, rosnącej liczbie krótkoterminowych zamówień, oczekiwania jak najszybszej dostawy i coraz wyższych wymaganiach jakościowych.

Wydawałoby się, że rozwiązaniem problemu jest druk cyfrowy, który odpowiada na wspomniane potrzeby. Jednak zyski nie wynikają z posiadania patentu na produkcję, a z bliskiej relacji
z konsumentem.

Gwarantem zbudowania takiej relacji jest drukarz – czyli łącznik między producentem a konsumentem, który może zbliżyć obydwie strony poprzez:

  1. Zmianę łańcucha dostaw, m.in. integrację procesów workflow-druk-wykańczanie.
  2. Rozszerzenie roli materiałów drukowanych, aby bardziej angażowały klienta końcowego. Z reguły ich charakter bywa czysto informacyjny lub promocyjny.
  3. Zapewnienie zdrowej konkurencyjności, która będzie windować jakość i optymalizować procesy oraz innowacje w zakresie inżynierii materiałowej.


Dzięki badaniom przeprowadzanym regularnie przez Konica Minolta uzyskujemy precyzyjne informacje dot. zmian na rynku i na tej podstawie możemy wdrażać rozwiązania, które odpowiadają na potrzeby wszystkich podmiotów związanych z branżą poligraficzną.

Źródło: Konica Minolta

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764