logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konica Minolta: oczekiwania konsumentów, a trendy na rynku opakowań

  PR 05.11.2019, przeczytano 1235 razy
ilustracjastrzałka

Rynek produkcji etykietowej w coraz większym stopniu stanowi obszar zainteresowania firmy Konica Minolta. W ślad za udaną obecnością na targach Labelexpo Europe 2019, tym razem była ona jednym ze współorganizatorów 14. konferencji z cyklu „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, organizowanej przez wydawnictwo Polski Drukarz. Wydarzenie zgromadziło ok. 270 osób związanych z tym segmentem rynkowym; odbywało się w dniach 24-25 października w Krynicy Zdroju. Konica Minolta przygotowała przy tej okazji prezentację poświęconą obecnym trendom na rynku etykiet i opakowań, jak również zachowaniom, wyborom i oczekiwaniom konsumentów w kontekście zmian zachodzących we współczesnym świecie. Z ramienia firmy na konferencji wystąpili: dr Iwo Zmyślony z Uniwersytetu Warszawskiego oraz Marcin Zaporowski – Industrial Printing Key Account Manager w  Konica Minolta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konica-minolta%3A-oczekiwania-konsumentow%2C-a-trendy-na-rynku-opakowan,384588,artykul.html

Iwo Zmyślony, znany z wcześniejszych wydarzeń branżowych organizowanych przez Konica Minolta (m.in. Labels Open Day czy Akademii Liderów Biznesu), skupił się na przyszłych oczekiwaniach klientów, a także przedstawił obecne trendy na rynku sprzedaży detalicznej. Nasilające się zmiany w zachowaniach konsumentów to skutek gwałtownego rozwoju e-commerce – klienci szybko przyzwyczaili się do nowych standardów obsługi, oferowanych przez takie sieci jak Google czy Amazon, co skutkuje ewolucją ich dawnych oczekiwań i wyborów konsumenckich. Dla wielu firm (m.in. poligraficznych) jest to kwestia decydującą o ich istnieniu w przyszłości. Rynek bowiem podlega nieustannym przemianom i przetrwają na nim tylko ci, którzy z jednej strony przygotowują się na te zmiany, z drugiej – będą potrafili być zwinni (agile). Iwo Zmyślony przekonywał, że współcześni konsumenci coraz częściej „kupują doświadczenia”, zwracając uwagę na emocje, jakie towarzyszą im w procesie nabywania usług i towarów (user experience). W kontekście tzw. ekonomii doświadczeń wskazywał na ugruntowane już trendy w marketingu produktów: segmentację, kastomizację, indywidualizację i personalizację. Zdaniem prelegenta klienci oczekują dziś krótkich serii, niepowtarzalnych i przyciągających uwagę. Według przytoczonych przez niego badań 80% z nich oczekuje ściśle spersonalizowanych produktów, a 86% gotowych jest płacić więcej za produkt ściśle dopasowany do ich potrzeb. Dlatego w niedługim czasie zmianom muszą ulec usługi kierowane do klientów, także poligraficzne.

ilustracjastrzałka

Iwo Zmyślony

Iwo Zmyślony odniósł się również do takich zagadnień jak świat VUCA czy tzw. paradoks eksperta. Podkreślał, że w kontekście wprowadzania na rynek nowych produktów i rozwiązań, jak też utrzymania właściwych relacji z konsumentem, ich dostawcy będą musieli w przyszłości zwracać szczególną uwagę na takie aspekty jak: interakcja z odbiorcą, co-creation, autentyzm, co-branding, niszowość i segmentacja oferty. Na rynku, według prelegenta, przetrwają tylko te firmy, które oferują rozwiązania do personalizacji produktów i nowe sposoby dotarcia do odbiorcy końcowego. Dotyczy to również przedsiębiorstw poligraficznych. W niedalekiej przyszłości – w równym stopniu, jak techniczne parametry maszyn posiadanych przez firmy – istotne będą komunikacja i budowanie wzajemnych relacji z klientami.

- Na powyższych założeniach bazuje filozofia działania naszej firmy – kontynuował ten wątek Marcin Zaporowski. – Bliska i kompleksowa współpraca z klientami oraz oferowanie im nie tylko zaawansowanych rozwiązań, uwzględniających potrzeby i oczekiwania końcowego odbiorcy, ale także wiedzy i doradztwa – to nasze priorytety. Według Konica Minolta to klient jest kluczowy, nie technologia sama w sobie. Maszyny są narzędziami do budowania jego sukcesu i dotyczy to również produkcji etykiet.

ilustracjastrzałka

Marcin Zaporowski

Prelegent zaprezentował przy tym dane dotyczące obecności Konica Minolta w tym segmencie rynkowym. Nawiązał m.in. do jej obecności na targach Labelexpo Europe 2019, gdzie firma świętowała 450. instalację maszyny etykietowej z serii AccurioLabel, a także zaprezentowała szereg nowych rozwiązań. Światową premierę miała w Brukseli m.in. maszyna AccurioLabel 230, dedykowana małym i średnim przedsiębiorstwom poligraficznym, specjalizującym się w produkcji etykietowej. Marcin Zaporowski podkreślał, że Konica Minolta dba nie tylko o proces sprzedażowy, ale także kładzie duży nacisk na otoczenie klienta odpowiednią opieką posprzedażową. Fakt, że oferuje serwis w całym kraju – maksymalnie 100 km od klienta – jest jednym z przykładów takich działań.

- Właściwe dopasowanie danego rozwiązania do potrzeb końcowego użytkownika, zarówno pod względem zawartości jak też nakładu, jest priorytetem naszej firmy – mówił. – Również wprowadzanie efektów specjalnych, uszlachetnień, warstw augemented reality , czy też wspomniane wcześniej kastomizacja i personalizacja – wszystko to jest już dzisiaj dostępne dzięki rozwiązaniom Konica Minolta. Co więcej – jest już przez nas realizowane we współpracy z klientami. Kluczem do właściwej współpracy jest dopasowanie się do ekonomii doświadczeń klientów, a więc wychodzenie naprzeciw ich oczekiwaniom. Należy ich uważnie słuchać, nie tylko z nimi rozmawiać. Skuteczna komunikacja bowiem jest kluczem do zrozumienia ich potrzeb.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764