logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Konica Minolta: Uberyzacja branży poligraficznej

  PR 29.01.2018, przeczytano 1253 razy
Mateusz Woźniak, Dyrektor ds. Sprzedaży Systemów Produkcyjnych, Konica Minolta Business Solutions Polska

Żyjemy w czasach kiedy jedyną stałą jest ciągła zmiana. Niezbędne w kwestii zrozumienia tych zmian oraz trendów rynkowych jest rozpoznanie potrzeb klienta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konica-minolta%3A-uberyzacja-branzy-poligraficznej,35241,artykul.html

Największy wpływ na rynek ma właśnie konsument. Dojrzałe pokolenie zaczyna wywierać presję na obecne modele biznesowe, które borykają się z mnogością procesów, brakiem czasu na realizację zleceń, kosztami poniesionymi za materiały i zmianami wynikającymi z nowych sposobów dystrybucji.

W skrócie chodzi o tzw. uberyzację, co w nomenklaturze branży oznacza druk na żądanie. Uberyzacja jest znakiem nowych czasów i wynika z powtarzanych często na rynku usług poligraficznych informacji o: spadających nakładach, rosnącej liczbie krótkoterminowych zamówień, oczekiwania jak najszybszej dostawy i coraz wyższych wymaganiach jakościowych.

Wydawałoby się, że rozwiązaniem problemu jest druk cyfrowy, który odpowiada na wspomniane potrzeby. Jednak zyski nie wynikają z posiadania patentu na produkcję, a z bliskiej relacji
z konsumentem.

Gwarantem zbudowania takiej relacji jest drukarz – czyli łącznik między producentem a konsumentem, który może zbliżyć obydwie strony poprzez:

  1. Zmianę łańcucha dostaw, m.in. integrację procesów workflow-druk-wykańczanie.
  2. Rozszerzenie roli materiałów drukowanych, aby bardziej angażowały klienta końcowego. Z reguły ich charakter bywa czysto informacyjny lub promocyjny.
  3. Zapewnienie zdrowej konkurencyjności, która będzie windować jakość i optymalizować procesy oraz innowacje w zakresie inżynierii materiałowej.


Dzięki badaniom przeprowadzanym regularnie przez Konica Minolta uzyskujemy precyzyjne informacje dot. zmian na rynku i na tej podstawie możemy wdrażać rozwiązania, które odpowiadają na potrzeby wszystkich podmiotów związanych z branżą poligraficzną.

Źródło: Konica Minolta

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dyrektywa o prawie autorskim nie musi oznaczać cenzury internetu
Przyjęta przez Parlament Europejski dyrektywa o prawie autorskim nie musi mieć tak dużego wpływu na polski internet jak przewidywano w czarnych scenariuszach. Każde państwo może dostosować do dyrektywy swoje przepisy tak, by tylko został zrealizowany jej cel. Sprawa nie jest przegrana. Jak zaadaptujemy przepisy, zależy od nas i takie będziemy stosować – podkreśla Krzysztof...
Sztuczna inteligencja rewolucją dla świata reklamy
Sztuczna inteligencja jest tematem nierzadko poruszanym w artykułach pisanych przez branżę marketingu. Mówi się o niej coraz częściej w kontekście rewolucji rynku. Co tak naprawdę kryje się pod tym pojęciem? Jak AI wpłynie na programmatic?  
Programmatic stawia na etykę
Firmy działające na programatycznym rynku zakupu reklam w Internecie opracowały własny kodeks etyki. Dzięki niemu ten dynamicznie rozwijający się sektor reklamy będzie działał przejrzyście, a niepożądane treści w reklamach będą eliminowane.
Podsumowanie roku na XIX Kongresie Profesjonalistów PR: Komentarze PSPR
"Subiektywny przegląd najciekawszych zjawisk PR minionego roku" prezentowany przez Adama Łaszyna od dziesięciu lat na Kongresie Profesjonalistów PR w Rzeszowie to ważne dla branży zestawienie, które jest swoistym papierkiem lakmusowym kondycji PR w Polsce pod wzgledem etycznym i kreatywnym. Tegoroczne zestawienie było inne pod wieloma względami. Poprosiliśmy o komentarz członków...
Jak zaprojektować dobry szyld – Natalia Kaczor
Szyld - jeden z najstarszych pomysłów na reklamę, może wydawać się anachroniczny w zestawieniu z nowoczesnymi formami i technikami reklamowymi. Szyldy oddają coraz częściej pole tandetnym banerom i nieudolnym wyklejankom na szybie, a jakość oznakowań zamieniana jest chętnie na niską cenę i duży format reklamy. Tymczasem zwłaszcza dla małych, lokalnych sklepów i zakładów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764