logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konica Minolta na Labelexpo Europe 2019

  PR 09.10.2019, przeczytano 525 razy
ilustracjastrzałka
Przy nowej maszynie AccurioLabel 230 stoją przedstawiciele polskiego oddziału Konica Minolta (od lewej) - Jarosław Krasnodębski, Magdalena Raczyńska i Marcin Zaporowski

Sukcesem zakończył się udział firmy Konica Minolta w targach Labelexpo Europe, jakie odbywały się w Brukseli w dniach 24-27 września br. Jej stoisko (dzielone z firmą MGI), na którym zaprezentowano m.in. światową premierę – cyfrową maszynę do drukowania etykiet AccurioLabel 230 – odwiedziły tysiące gości. Znaleźli się wśród nich także przedstawiciele polskiej branży poligraficznej, wśród których systematycznie rośnie grono użytkowników rozwiązań Konica Minolta, dedykowanych produkcji etykiet i opakowań w technologii wąskowstęgowej. Firma świętowała podczas targów 450. wdrożenie maszyny z rodziny AccurioLabel, która pojawiła się w jej ofercie zaledwie cztery lata temu. Konica Minolta zaanonsowała na Labelexpo Europe podpisanie umów obejmujących dostawę 11 urządzeń, w tym prezentowanych na stoisku: AccurioLabel 230, GM DC330 MINI i JETvarnish 3D Web Color +.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konica-minolta-na-labelexpo-europe-2019,384280,artykul.html

- Tegoroczna wystawa, także w kontekście 450. instalacji urządzenia z serii AccurioLabel, udowodniła, że jesteśmy coraz bardziej znaczącym graczem na rynku produkcji wąskowstęgowej – mówi Mateusz Woźniak, dyrektor działu rozwiązań produkcyjnych w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska. – W ofercie posiadamy obecnie „dojrzałe” rozwiązania produkcyjne, bazujące na sprawdzonym modelu, jaki zadebiutował na jednej z wcześniejszych edycji Labelexpo Europe. AccurioLabel 230 – maszyna pokazana po raz pierwszy podczas tegorocznych targów, zapewnia użytkownikom jeszcze więcej korzyści pod względem wydajności, elastyczności i stabilności produkcji. Oprócz prezentacji nowych rozwiązań, wydarzenie to było dla nas znakomitą okazją do podkreślenia kompleksowego, holistycznego podejścia do współpracy z klientami. Dotychczasowe wdrożenia maszyn z serii AccurioLabel w polskich drukarniach, jak też nowe projekty (także te zapoczątkowane podczas Labelexpo Europe 2019) pokazują, że są one przez rynek dostrzegane i doceniane.

AccurioLabel 230 – nowa maszyna, sprawdzona technologia

Główną „gwiazdą” stoiska była AccurioLabel 230 – nowa, szybsza o 73% wersja bazującego na technologii tonerowej rozwiązania Konica Minolta, dedykowanego produkcji etykietowej. Poza wyższą wydajnością, producent podkreśla też inne jej cechy: obsługę podłoży z poddrukiem (np. transparentnych etykiet z bielą podkładową) zrealizowanym wcześniej w technologii konwencjonalnej, zredukowaną ilość odpadów generowanych podczas produkcji czy dokładniejsze pasowanie.

Maszyna drukuje w czterech kolorach z prędkością do 23,4 m/min. (w przypadku większości papierów i folii, m.in. PP i PET) i rozdzielczością 1200 dpi. Obecny na targach Jarosław Krasnodębski, koordynator ds. sprzedaży rozwiązań druku przemysłowego Konica Minolta Business Solutions Polska, podkreśla elementy wpływające na jej wydajność:

- W modelu AccurioLabel 230 wprowadzony został nowy moduł utrwalania, co wyeliminowało przestoje pomiędzy kolejnymi pracami i konieczność jej każdorazowego rozgrzewania. Dodatkowa korzyść to zredukowana dzięki temu ilość odpadów. Maszyna jest oferowana w dwóch wariantach szerokości wstęgi – 250 lub 330 mm. Uwagę zwraca też osiągnięty tu wskaźnik niemal 75% wzrostu wydajności w porównaniu z wcześniejszym modelem.

ilustracjastrzałka

Konica Minolta świętowała podczas targów 450. wdrożenie maszyny z rodziny AccurioLabel

Kompleksowe wykańczanie i uszlachetnianie etykiet

Na targach Labelexpo Europe 2019 maszyna AccurioPress 230 była prezentowana w dwóch wariantach. W jednym z nich wyposażono ją w dodatkową stację drukującą w technice fleksograficznej, dedykowaną aplikowaniu – w trybie inline – dodatkowej bieli. Jego producentem jest duńska firma Grafisk Maskinenfabrik (jeden z partnerów technologicznych Konica Minolta), której nowe rozwiązanie – DC330 MINI – również znalazło swoje miejsce na targowym stoisku. Jest to kompaktowy konwerter do wykańczania i uszlachetniania etykiet, pracujący z prędkością do 65 m/min. i obsługujący wstęgę o szerokości 330 mm. Oferuje m.in. opcje: lakierowania wybiórczego, foliowania na zimno, buforowania inline, koronowania, perforacji oraz cięcia od spodu i cięcia żyletkowego.

Firma MGI zaprezentowała z kolei rozbudowaną linię do uszlachetniania etykiet i opakowań giętkich – JETvarnish 3D Web Color+, uwzględniającą także opcję zdobienia. Prezentacje targowe obejmowały w tym przypadku pełny cykl wytwarzania etykiety – od jej przygotowania do uzyskania finalnego produktu.

ilustracjastrzałka

Na stoisku prezentowana była m.in. rozbudowana linia MGI do uszlachetniania etykiet i opakowań giętkich - JETvarnish 3D Web Color+

Personalizowane dane, rozszerzona rzeczywistość

Z myślą o personalizacji etykiet i opakowań na stoisku prezentowany był moduł do inkjetowego drukowania danych zmiennych, stworzony przez IIJ – kolejnego partnera technologicznego Konica Minolta. Mówi Marcin Zaporowski, odpowiedzialny za sprzedaż rozwiązań druku przemysłowego w firmie Konica Minolta, również obecny na targach Labelexpo Europe z myślą o klientach z Polski:

- Może on zostać zainstalowany – in-line – w maszynie drukującej w technologii konwencjonalnej, bądź w urządzeniu wykańczającym lub uszlachetniającym. Dzięki temu każdy realizowany projekt można poddać personalizacji. Wykorzystując głowice atramentowe Konica Minolta, można unowocześnić obecny park maszynowy i rozbudować go o wspomniany moduł IIJ robiąc z niej maszynę hybrydową, co zwiększa elastyczność produkcji i konkurencyjność drukarni, przy dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym.

Łukasz Kurasiński, Industrial Printing Business Development Manager w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska, dodaje:

- Targi stały się również okazją do szerszej promocji rozwiązań w zakresie tzw. rozszerzonej rzeczywistości (AR – augmented reality), znajdujących się w naszej ofercie. Fakt ten wielu przedstawicielom polskiej branży poligraficznej jest mniej znany. Będąc na targach przez ostatnie dwa dni przekonałem się, że wystawa w Brukseli była znakomitą możliwością, by zaprezentować je szerszej publiczności, także w kontekście ich zastosowania przy produkcji etykiet czy opakowań.

ilustracjastrzałka

Z myślą o personalizacji etykiet i opakowań pokazano moduł do inkjetowego drukowania danych zmiennych, stworzony przez IIJ - jednego z partnerów technologicznych Konica Minolta

„Around the world, around the clock”

Hasło to przyświecało tegorocznej prezentacji Konica Minolta na targach Labelexpo Europe i miało odzwierciedlać jej zaangażowanie oraz wsparcie dla setek dostawców usług poligraficznych z całego świata, którzy rozwijają swój biznes z udziałem rozwiązań tego producenta. Edoardo Cotichini – Team Manager Industrial Printing w firmie Konica Minolta Business Solutions Europe, wyjaśnia:

- Dzięki partnerskiemu podejściu, nieustannie pomagamy kształtować pomysły naszych klientów. Jesteśmy też coraz bardziej aktywni na rynku druku etykietowego i przemysłowego. Świat stale ewoluuje, a my razem z nim – przyszłość naszych klientów w kontekście zachodzących zmian jest dla nas kluczowa. Z tego też względu oferujemy im kreatywne podejście do biznesu, innowacyjne technologie i najwyższej klasy rozwiązania, pozwalające na przedefiniowanie swojej działalności przez wiele firm. Zgodnie z innym mottem, jakie przyświeca naszej globalnej działalności: It’s time to rethink what’s possible.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dobry sok w dobrym opakowaniu
Sokpol, producent soków, nektarów i napojów, jest pierwszą firmą na polskim rynku, która zdecydowała się wprowadzić do oferty produkt w opakowaniu pochodzenia roślinnego Tetra Pak. Kartony Tetra Pak w ponad 80% składają się z materiałów odnawialnych (pochodzenia stricte roślinnego) i są wyprodukowane z papieru (celulozy) wytworzonej z drewna z certyfikatem FSC. Także...
2-4 mld zł będą musiały przeznaczyć firmy z branży opakowań na dostosowanie się do zmian regulacyjnych związanych z promowaniem gospodarki obiegu zamkniętego, szacują analitycy Santander Bank Polska i SpotData. Wg przygotowanego przez nich raportu, łącznie rozwój branży do 2025 r. będzie wymagał inwestycji na poziomie ok. 20-25 mld zł.
Dzień Dystrybutora w firmie Sun Chemical
14 listopada br. firma Sun Chemical zorganizowała kolejne już spotkanie dla swoich dystrybutorów. Stały się one już tradycją tego producenta farb, a dla jego uczestników są możliwością pozyskania wiedzy na temat nowych produktów w jego ofercie, a także okazją do dobrej zabawy. Tym razem Sun Chemical zaprosił swoich gości na warszawski tor kartingowy, na...
Heidelberg oferuje 12 lat gwarancji na głowice laserowe
Wyjątkowo wysoka wytrzymałość głowic laserowych naświetlarek Suprasetter, ich niezawodność oraz najwyższa jakość obrazowania pozwala zaoferować ich użytkownikom program „Ultimate 12”. Jest to 12-letnia gwarancja na głowice naświetlarek CtP najnowszej generacji, zamówionych wraz z kontraktem na płyty i obsługą serwisową. Dowiedz się więcej. Simply...
25 lat Agfa w Polsce: wspomnienia i prezentacje planów
W tym roku mija 25-lecie polskiego oddziału firmy Agfa. Z tej okazji 28 listopada w warszawskim teatrze Capitol – z udziałem prawie 200 gości z kraju i zagranicy – odbyło się jubileuszowe spotkanie, podczas którego przypomniano najważniejsze wydarzenia w historii Agfa-Gevaert, również w kontekście działalności prowadzonej przez nią w naszym kraju. Nie zabrakło omówienia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764