logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konica Minolta wspiera wystawę plakatu japońskiego

  PR 25.09.2007, przeczytano 1037 razy
ilustracjastrzałka

Konica Minolta wspiera wystawę plakatu japońskiegoW Muzeum Plakatu w Wilanowie odbędzie się wystawa „Plakat japoński – dzisiaj”, prezentująca prace pochodzące z prestiżowej kolekcji Dai Nippon Printing Archives of Graphic Design w Tokio.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konica-minolta-wspiera-wystawe-plakatu-japonskiego,6121,artykul.html

Od 6 października do 25 listopada 2007 r. w Muzeum Plakatu w Wilanowie będzie można obejrzeć wystawę „Plakat japoński – dzisiaj”, prezentującą plakaty najwybitniejszych twórców japońskich. Polski oddział firmy Konica Minolta wsparł organizatorów w zakresie druku materiałów promujących ekspozycję.

W ramach wystawy zaprezentowanych zostanie ponad 120 prac z ostatnich 15 lat. To okres gwałtownych przemian, związanych z globalną komunikacją i rosnącą dominacją cyfrowych mediów. Prezentowane podczas wystawy plakaty ukazują ich skutki, a jednocześnie są kontynuacją najlepszych tradycji sztuki Kraju Kwitnącej Wiśni. Perfekcja, nietuzinkowe pomysły, wreszcie wykorzystanie skomplikowanych technik druku – wszystko to owocuje ogromną siłą ekspresji. Na plakatach, obok elementów zaczerpniętych z mangi i efektów komputerowych, zobaczymy subtelne fotomontaże, eksperymenty kaligraficzne, pop-artowe kolaże oraz niezwykłe symbole.

Wystawa została skoncentrowana wokół prac dziesięciu znanych na całym świecie klasyków japońskiego, a jednocześnie światowego designu, którzy wpływali na jego oblicze od lat 60: Kazumasa Nagai, Ikko Tanaka, Mitsuo Katsui, czy Tadanori Yokoo. Prezentowana jest także twórczość dziewięciu grafików pokolenia komiksu i komputera, między innymi: Keiko Hirano, Taku Satoh, Kashiwa Sato i Kenjiro Sano.

„Plakat jest bardzo ciekawą formą sztuki, która dynamicznie reaguje na zmiany zachodzące w kulturze masowej” - powiedział Robert Hulej, Dyrektor Generalny firmy Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o. „Współczesny plakat wykonany jest zazwyczaj w technice komputerowej. Jako taki jest bardzo bliski filozofii działania naszej firmy, wyrażonej w sformułowaniu: kwintesencja obrazowania, czyli oddawanie szczegółów i odwzorowywanie barw. Dlatego z dużą przyjemnością nawiązaliśmy współpracę z Muzeum Plakatu w Wilanowie. Cieszę się, że współpraca ta zaczyna się od projektu związanego z krajem, z którego wywodzi się firma Konica Minolta”.

Ekspozycja czynna będzie od 6 października do 25 listopada 2007 r. Patronat honorowy nad wystawą objęli Hanna Gronkiewicz-Waltz – Prezydent m.st. Warszawy oraz Ryuichi Tanabe – Ambasador Japonii w Polsce. Przed wizytą w Wilanowie wystawa gościła w muzeach w Zurychu, Frankfurcie, Pradze i Berlinie.

Więcej informacji na temat wystawy uzyskać można na stronie internetowej Muzeum Plakatu w Wilanowie (www.postermuseum.pl).

Źródło: Konica Minolta

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764