logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Konica Minolta: Uberyzacja branży poligraficznej

  PR 29.01.2018, przeczytano 1836 razy
Mateusz Woźniak, Dyrektor ds. Sprzedaży Systemów Produkcyjnych, Konica Minolta Business Solutions Polska

Żyjemy w czasach kiedy jedyną stałą jest ciągła zmiana. Niezbędne w kwestii zrozumienia tych zmian oraz trendów rynkowych jest rozpoznanie potrzeb klienta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konica-minolta%3A-uberyzacja-branzy-poligraficznej,35241,artykul.html

Największy wpływ na rynek ma właśnie konsument. Dojrzałe pokolenie zaczyna wywierać presję na obecne modele biznesowe, które borykają się z mnogością procesów, brakiem czasu na realizację zleceń, kosztami poniesionymi za materiały i zmianami wynikającymi z nowych sposobów dystrybucji.

W skrócie chodzi o tzw. uberyzację, co w nomenklaturze branży oznacza druk na żądanie. Uberyzacja jest znakiem nowych czasów i wynika z powtarzanych często na rynku usług poligraficznych informacji o: spadających nakładach, rosnącej liczbie krótkoterminowych zamówień, oczekiwania jak najszybszej dostawy i coraz wyższych wymaganiach jakościowych.

Wydawałoby się, że rozwiązaniem problemu jest druk cyfrowy, który odpowiada na wspomniane potrzeby. Jednak zyski nie wynikają z posiadania patentu na produkcję, a z bliskiej relacji
z konsumentem.

Gwarantem zbudowania takiej relacji jest drukarz – czyli łącznik między producentem a konsumentem, który może zbliżyć obydwie strony poprzez:

  1. Zmianę łańcucha dostaw, m.in. integrację procesów workflow-druk-wykańczanie.
  2. Rozszerzenie roli materiałów drukowanych, aby bardziej angażowały klienta końcowego. Z reguły ich charakter bywa czysto informacyjny lub promocyjny.
  3. Zapewnienie zdrowej konkurencyjności, która będzie windować jakość i optymalizować procesy oraz innowacje w zakresie inżynierii materiałowej.


Dzięki badaniom przeprowadzanym regularnie przez Konica Minolta uzyskujemy precyzyjne informacje dot. zmian na rynku i na tej podstawie możemy wdrażać rozwiązania, które odpowiadają na potrzeby wszystkich podmiotów związanych z branżą poligraficzną.

Źródło: Konica Minolta

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rynek badań mystery shopping po pandemii wraca do gry
Jak wynika z szacunków, w 2022 r. rynek badań mystery shopping w Polsce warty był 27 mln zł. Natomiast jeszcze w 2020 r. było to 36 mln zł. Spadek oczywiście nastąpił z powodu pandemii. Gdyby nie ona, obecnie rynek byłby większy. Natomiast teraz widać, że ten segment wraca do gry. Co więcej, w ciągu najbliższych 5 lat ww. wartość może wzrosnąć nawet do 50-60 mln zł...
Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż laikowi kojarzą się przede wszystkim z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach. Mądre wykorzystanie tej wiedzy przekłada się na wzrost lojalności klientów i wzmocnienie wizerunku firmy. To nie zmieni się w...
Problemy z AI. Czy prawo powstrzyma „bunt maszyn”?
Prawne problemy ze sztuczną inteligencją narastają wraz z dynamicznym rozwojem technologii AI. System regulacyjny nie nadąża nie tylko za tworzeniem prawa wyznaczającego granice dla nowej technologii, ale też złożonością procesu tworzenia algorytmów, które często są utajnione. Obecne regulacje nie są adekwatne, co prowadzi do skrajnie różnych rozstrzygnięć...
Nadchodzą złote czasy dla open source?
Blisko 40 proc. największych organizacji na świecie zwiększyło wykorzystanie otwartych technologii w 2023 roku[1]. Nawet 50 mld USD – tyle według Marketsand Markets osiągnie rynek usług open source do 2026 roku, co oznacza stopę wzrostu na poziomie 130 proc. Według najnowszego raportu OpenLogic, The State of Open Source 2024, aż 95 proc. organizacji w ciągu...
Krajobraz polskiego e-commerce po upadku wszystko.pl
W połowie lutego gruchnęła wiadomość o końcu serwisu wszystko.pl. Platforma stworzona przez giganta informatycznego Comarch, miała rywalizować z Allegro, ale na rynku przetrwała zaledwie siedem miesięcy. Sprzedawcy stracili zatem jeden z kanałów dotarcia do klientów. O kolejne jest trudno, bo wielkie marketplace’y jak Allegro, Temu czy Amazon mają niemal nieograniczone budżety...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764