logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Koniec głośniejszych reklam w telewizji?

   07.07.2016, przeczytano 578 razy

Ośmiu największych nadawców telewizyjnych uzgodniło porozumienie w sprawie poziomu głośności dźwięku w audycjach i programach telewizyjnych. Porozumienie jest kolejnym aktem samoregulacji wspieranym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/koniec-glosniejszych-reklam-w-telewizji,29221,artykul.html

Dokument, który ma zostać formalnie podpisany we wrześniu przez Telewizję Polską, Polsat, TVN, ITI Neovision, Telewizję Puls, Eskę TV, Lemon Records oraz TV Spectrum jest efektem wielomiesięcznych prac regulatora i nadawców.

Nadawcy zobowiązują się w nim do produkowania i emitowania treści audiowizualnych z uwzględnieniem poziomu głośności dźwięku „-23 LUFS” przyjętym na podstawie rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców (dokument EBU R128).

Rekomendacje te zostały uwzględnione w Rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z 30 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wielokrotnie prowadziła monitoringi głośności audycji i wskazywała na uchybienia i konieczne zmiany w obowiązujących przepisach. 18 grudnia 2012 roku KRRiT dokonała zmian w Rozporządzeniu z 30 czerwca 2011 r., które polegały na dostosowaniu polskich przepisów do odpowiednich zaleceń Europejskiej Unii Nadawców i Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego. Zgodnie z rozporządzeniem poziom głośności reklamy i telesprzedaży, emitowanych w trakcie audycji lub bezpośrednio po niej nie może przekroczyć poziomu głośności tej audycji.
 
Porozumienie nadawców telewizyjnych jest dobrowolne, będzie stosowane przez czas nieokreślony i ma charakter otwarty, co oznacza, że mogą do niego przystąpić inni nadawcy.
 
Jednocześnie Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na dotychczasowych zasadach będzie prowadziła monitoringi wynikające z ustawowego obowiązku kontroli nadawców z realizowania przepisów zawartych w art. 16  ust. 7 ustawy o radiofonii i telewizji.
 
Jest to kolejny już akt samoregulacji nadawców w Polsce. W październiku 2014 r. z inicjatywy KRRiT nadawcy telewizyjni podpisali Porozumienie w sprawie zasad rozpowszechniania reklam i wskazań sponsorskich  tzw. niezdrowej żywności przy audycjach skierowanych do dzieci poniżej 12 lat, a dostawcy usług na żądanie „Kodeks dobrych praktyk VoD w zakresie ochrony małoletnich”.

Źródło: KRRiT

www.krrit.gov.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764