logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Koniec Kreatury?

   15.12.2003, przeczytano 1256 razy

Najstarsza z imprez reklamowych w Polsce - konkurs reklamy Kreatura został odwołany. Impreza miała odbyć się w kwietniu przyszłego roku w Krakowie. Pierwsza edycja Kreatur odbyła się osiem lat temu. W jury zasiadali najczęściej dyrektorzy kreatywni agencji reklamowych oraz przedstawiciele organizatorów konkursu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/koniec-kreatury,1995,artykul.html

Jak poinformował współogranizator konkursu wydawca dwutygodnika Media i Marketing Polska, wydawnictwo VFP Communication, ich decyzją konkurs został został odwołany.

Zdaniem dyrekcji wydawnictwa VFP "Stowarzyszenie Agencji Reklamowych SAR chce doprowadzić do sytuacji, w której życie towarzyskie naszego przemysłu reklamowego sprowadzi się do dwóch głównych imprez. Jedna z nich to Effie, na której oceniana jest reklama pod kątem skuteczności. Druga impreza miałaby poddać ocenie prace agencji pod kątem kreacji."

Na początku tego roku agencja Leo Burnett Warszawa poinformowała, że nie zgłosi swoich prac do tego konkursu. Jej szef Jarosław Ziębiński oraz dyrektor kreatywny Dariusz Zatorski twierdzili m.in., że stracili zaufanie do systemu głosowania w Kreaturze. Inne agencje również nieoficjalnie narzekały na imprezę, choć chętnie brały w niej udział.

W tym roku SAR oraz zrzeszony z nim Klub Twórców Reklamy miał zastąpić wszystkie dotychczas działające z udziałem Dyrektorów Kreatywnych nieformalne kluby środowiskowe i stanowić zorganizowaną reprezentację twórców szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej. Jednym z pierwszych przedsięwzięć zaplanowanych na rok 2004, służącym realizacji strategicznych celów KTR, była organizacja konkursu reklamy, który miał się odbywać pod całkowitym nadzorem merytorycznym KTR.

SAR oraz KTR zainicjował rozmowy z wydawnictwe VFP Communications w sprawie przejęcia konkursu. I tu wersje stron zaczynają się różnić. Organizator Kreatury twierdzi, że organizacje branżowe chciały przejąć tę imprezę w całości.


KTR jest organizacją typu "non-profit" i wszystkie ewentualne zyski pojawiające się w wyniku prowadzonej działalności będzie przeznaczał na realizację postawionych sobie głównych celów, działalność statutową oraz wszelkie inicjatywy działające na rzecz i w interesie polskiego środowiska reklamowego.

Szef Klubu Twórców Reklamy Kot Przybora poinformował, że od samego początku było jasne, że ma powstać zupełnie nowy konkurs. - Chcieliśmy, żeby nowa impreza była kontynuacją Kreatury, ale na zupełnie nowych zasadach.

O „zawieszeniu” rozmów z VFP, Klub Twórców Reklamy dowiedział się z dziennego serwisu Media i Marketing polska, a następnie z listu przesłanego na ręce Prezesa KTR – Kota Przybory oraz Prezesa SAR – Pawła Kastorego.

Do dziś nie wiadomo czy brak imprezy w 2004 roku, definitywnie zakończy jej żywot, czy może będzie początkiem nowej.

Opr. M. Łyczko

Źródło: www.MediaRun.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764