logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Koniec Kreatury?

   15.12.2003, przeczytano 1053 razy

Najstarsza z imprez reklamowych w Polsce - konkurs reklamy Kreatura został odwołany. Impreza miała odbyć się w kwietniu przyszłego roku w Krakowie. Pierwsza edycja Kreatur odbyła się osiem lat temu. W jury zasiadali najczęściej dyrektorzy kreatywni agencji reklamowych oraz przedstawiciele organizatorów konkursu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/koniec-kreatury,1995,artykul.html

Jak poinformował współogranizator konkursu wydawca dwutygodnika Media i Marketing Polska, wydawnictwo VFP Communication, ich decyzją konkurs został został odwołany.

Zdaniem dyrekcji wydawnictwa VFP "Stowarzyszenie Agencji Reklamowych SAR chce doprowadzić do sytuacji, w której życie towarzyskie naszego przemysłu reklamowego sprowadzi się do dwóch głównych imprez. Jedna z nich to Effie, na której oceniana jest reklama pod kątem skuteczności. Druga impreza miałaby poddać ocenie prace agencji pod kątem kreacji."

Na początku tego roku agencja Leo Burnett Warszawa poinformowała, że nie zgłosi swoich prac do tego konkursu. Jej szef Jarosław Ziębiński oraz dyrektor kreatywny Dariusz Zatorski twierdzili m.in., że stracili zaufanie do systemu głosowania w Kreaturze. Inne agencje również nieoficjalnie narzekały na imprezę, choć chętnie brały w niej udział.

W tym roku SAR oraz zrzeszony z nim Klub Twórców Reklamy miał zastąpić wszystkie dotychczas działające z udziałem Dyrektorów Kreatywnych nieformalne kluby środowiskowe i stanowić zorganizowaną reprezentację twórców szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej. Jednym z pierwszych przedsięwzięć zaplanowanych na rok 2004, służącym realizacji strategicznych celów KTR, była organizacja konkursu reklamy, który miał się odbywać pod całkowitym nadzorem merytorycznym KTR.

SAR oraz KTR zainicjował rozmowy z wydawnictwe VFP Communications w sprawie przejęcia konkursu. I tu wersje stron zaczynają się różnić. Organizator Kreatury twierdzi, że organizacje branżowe chciały przejąć tę imprezę w całości.


KTR jest organizacją typu "non-profit" i wszystkie ewentualne zyski pojawiające się w wyniku prowadzonej działalności będzie przeznaczał na realizację postawionych sobie głównych celów, działalność statutową oraz wszelkie inicjatywy działające na rzecz i w interesie polskiego środowiska reklamowego.

Szef Klubu Twórców Reklamy Kot Przybora poinformował, że od samego początku było jasne, że ma powstać zupełnie nowy konkurs. - Chcieliśmy, żeby nowa impreza była kontynuacją Kreatury, ale na zupełnie nowych zasadach.

O „zawieszeniu” rozmów z VFP, Klub Twórców Reklamy dowiedział się z dziennego serwisu Media i Marketing polska, a następnie z listu przesłanego na ręce Prezesa KTR – Kota Przybory oraz Prezesa SAR – Pawła Kastorego.

Do dziś nie wiadomo czy brak imprezy w 2004 roku, definitywnie zakończy jej żywot, czy może będzie początkiem nowej.

Opr. M. Łyczko

Źródło: www.MediaRun.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

180heartbeats + Jung v Matt autorką cyfrowego kumpla do grilla dla Szwajcarów
Agencja reklamowa 180heartbeats + Jung v Matt we współpracy Jung v Matt/ Limmat w Zurychu przygotowała apkę Grill-Buddy dla grillitarian. Z jej pomocą Migros, największa sieć w Szwajcarii chce dotrzeć do miłośników dań z rusztu i zachęcić ich do grillowania i rozmów na ten temat.
Farby Beckers z kampanią radiową wokół konkursu
Ruszyła ogólnopolska kampania radiowa wokół konkursu marki farb Beckers „Pokaż barwy Twoich emocji”. Spoty promujące akcję będą emitowane w największych stacjach radiowych w Polsce, m.in. w RMF i Radio Zet. Konkurs wspierają działania BTL, a także aktywności w kanałach social media oraz na portalach internetowych. Zakupem mediów zajął się dom...
Wyszukiwarka KAYAK.pl przedstawia nową odsłonę swojej kampanii reklamowej w Polsce. W ramach promocji marki 17 lipca w najpopularniejszych stacjach telewizyjnych rozpoczęła się emisja nowych spotów, która potrwa do końca września.
Agencja Peppermint rozszerzyła współpracę z Nowy Adres S.A. Zespół Peppermint odpowiada za wsparcie targów MoneyDays.
Yieldbird dołącza do grona firm członkowskich IAB Polska
Do grona firm członkowskich IAB Polska dołącza Yieldbird – firma specjalizująca się zwiększaniu przychodów z reklam w modelu programmatic.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764