logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Koniec Kreatury?

   15.12.2003, przeczytano 1050 razy

Najstarsza z imprez reklamowych w Polsce - konkurs reklamy Kreatura został odwołany. Impreza miała odbyć się w kwietniu przyszłego roku w Krakowie. Pierwsza edycja Kreatur odbyła się osiem lat temu. W jury zasiadali najczęściej dyrektorzy kreatywni agencji reklamowych oraz przedstawiciele organizatorów konkursu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/koniec-kreatury,1995,artykul.html

Jak poinformował współogranizator konkursu wydawca dwutygodnika Media i Marketing Polska, wydawnictwo VFP Communication, ich decyzją konkurs został został odwołany.

Zdaniem dyrekcji wydawnictwa VFP "Stowarzyszenie Agencji Reklamowych SAR chce doprowadzić do sytuacji, w której życie towarzyskie naszego przemysłu reklamowego sprowadzi się do dwóch głównych imprez. Jedna z nich to Effie, na której oceniana jest reklama pod kątem skuteczności. Druga impreza miałaby poddać ocenie prace agencji pod kątem kreacji."

Na początku tego roku agencja Leo Burnett Warszawa poinformowała, że nie zgłosi swoich prac do tego konkursu. Jej szef Jarosław Ziębiński oraz dyrektor kreatywny Dariusz Zatorski twierdzili m.in., że stracili zaufanie do systemu głosowania w Kreaturze. Inne agencje również nieoficjalnie narzekały na imprezę, choć chętnie brały w niej udział.

W tym roku SAR oraz zrzeszony z nim Klub Twórców Reklamy miał zastąpić wszystkie dotychczas działające z udziałem Dyrektorów Kreatywnych nieformalne kluby środowiskowe i stanowić zorganizowaną reprezentację twórców szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej. Jednym z pierwszych przedsięwzięć zaplanowanych na rok 2004, służącym realizacji strategicznych celów KTR, była organizacja konkursu reklamy, który miał się odbywać pod całkowitym nadzorem merytorycznym KTR.

SAR oraz KTR zainicjował rozmowy z wydawnictwe VFP Communications w sprawie przejęcia konkursu. I tu wersje stron zaczynają się różnić. Organizator Kreatury twierdzi, że organizacje branżowe chciały przejąć tę imprezę w całości.


KTR jest organizacją typu "non-profit" i wszystkie ewentualne zyski pojawiające się w wyniku prowadzonej działalności będzie przeznaczał na realizację postawionych sobie głównych celów, działalność statutową oraz wszelkie inicjatywy działające na rzecz i w interesie polskiego środowiska reklamowego.

Szef Klubu Twórców Reklamy Kot Przybora poinformował, że od samego początku było jasne, że ma powstać zupełnie nowy konkurs. - Chcieliśmy, żeby nowa impreza była kontynuacją Kreatury, ale na zupełnie nowych zasadach.

O „zawieszeniu” rozmów z VFP, Klub Twórców Reklamy dowiedział się z dziennego serwisu Media i Marketing polska, a następnie z listu przesłanego na ręce Prezesa KTR – Kota Przybory oraz Prezesa SAR – Pawła Kastorego.

Do dziś nie wiadomo czy brak imprezy w 2004 roku, definitywnie zakończy jej żywot, czy może będzie początkiem nowej.

Opr. M. Łyczko

Źródło: www.MediaRun.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Roadshow - Wrappingowa dawka emocji!” - edycja IV
Integart wraz z Rafałem Żmudą oraz marką 3M zaprasza do wzięcia udziału w IV edycji RoadShow – Wrappingowa dawka emocji. W dniach 10-13 czerwca br. wiedza, doświadczenie i zamiłowanie do car wrappingu dotrze do Poznania, Wrocławia i Katowic.
Odkryj kuchnię na nowo – kampania marki Amica
Nowoczesne sprzęty AGD pełne są programów i gadżeciarskich rozwiązań, które nie zawsze ułatwiają życie. Marka Amica wdraża więc linię sprzętów kuchennych do zabudowy, która odpowiada na rzeczywiste potrzeby i  jest zaprojektowana w oparciu o obserwacje, badania i testy sprzętu w domach użytkowników. O odkrywaniu kuchni na nowo i czerpaniu z niej tego, co najlepsze,...
Rusza kampania „Porozmawiajmy Mamo”
Celem projektu „Porozmawiajmy Mamo” jest przekazanie mamom pomocnych narzędzi do rozmowy z córką, nie tylko w kontekście nadchodzących zmian fizjologicznych, ale co ważniejsze - zmian związanych z psychiką i emocjami młodej, dojrzewającej kobiety.
Dwie Godziny dla Rodziny” w kampanii Immergas
Immergas bierze udział w akcji „Dwie Godziny dla Rodziny”. Jest to, związana z Międzynarodowym Dniem Rodziny, kampania społeczna na rzecz budowania dobrych relacji rodzinnych. Dzięki udziałowi w wydarzeniu, pracownicy firmy skończą pracę dwie godziny wcześniej, po to by poświęcić ten czas swoim bliskim. Firma pokazuje w ten sposób, że work-life balance to nie tylko hasło...
Pierwsza kurtyna ledowa w Polsce działa już w Placu Unii
Pierwsza w Polce, spektakularna kurtyna ledowa Super Screen została uruchomiona w Placu Unii. To najnowsza generacja nośnika reklamowego, która zmieniła szklaną elewację Placu Unii w interaktywny ekran. Monitor ma 165 m2 powierzchni i rozdzielczość aż 10 pixeli.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764