logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Koniec z darmową promocją na Facebooku

  PR 11.04.2014, przeczytano 934 razy
ilustracjastrzałka

Liczba artykułów o tym, jak poradzić sobie z EdgeRankiem codziennie staje się coraz większa. Dodawać jeden post dziennie, a może więcej? Która forma ma największy zasięg – wideo, foto czy tekst? Jakie treści lepiej angażują, a tym samym zwiększają organic reach? Odpowiedź jest prosta – trzeba zacząć płacić.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/koniec-z-darmowa-promocja-na-facebooku,21367,artykul.html

Oczywiście algorytmu Facebooka nie zna nikt, poza osobami które pracują w Menlo Park. Wszystkie rady, które rzekomo mają polepszyć naszą pozycję na rynku social media, należy traktować jak wróżenie z fusów. Jedyną bowiem radą jest włączenie do swojego budżetu stałego punktu w postaci reklam i promocji postów.

Dlaczego nie jest to popularny pogląd wśród osób niezwiązanych na co dzień z branżą marketingową? Facebook przyzwyczaił nas bowiem przez lata do luźnego podejścia do prowadzenia swojego fanpage'a. Ewentualne błędy nie pociągały za sobą skutków finansowych, co nierzadko dzieje się na innych polach promocji. Ten etap się jednak kończy i zamiast przyzwyczaić się do zmian, jesteśmy prędzej w stanie uciekać do Twittera czy Instagrama.

Nie ma nic złego w rozszerzaniu naszej działalności o pozostałe znane nam platformy – komentuje Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA 365NET – Warto jednak pamiętać, że Facebook to aż 1 miliard aktywnych użytkowników na całym świecie, a do takiego wyniku tym pozostałym mediom zdecydowanie daleko. - zauważa.

Facebook przestał dawno być nowinką i awansował do miana pewnego standardu. Jest to w tym momencie przedłużenie strony internetowej, dlatego warto zastosować tutaj pewną alegorię. W zamierzchłych czasach połączenia internetowego poprzez modem, strony www były w podobnym stadium co do niedawna Facebook. Nie było problemu z założeniem strony całkowicie za darmo, graficzne dopracowanie witryny również nie było zbytnio wymagające. Dzisiaj natomiast koszty efektywnego prowadzenia swojego własnego WWW zawierają takie wydatki jak domenę, miejsce na serwerze, SEO czy też projektowanie graficzne. Dostosowaliśmy się do tych zmian, więc powinniśmy tak samo postąpić z Facebookiem.

Ciekawy jest fakt, że narzekanie na EdgeRank jest domeną polskiej prasy marketingowej. Na zagranicznych serwisach poświęconych social media publicyści skupiają się raczej na czysto PR-owych aspektach, takich jak budowanie więzi, angażowanie, a nie na liczbach i procentach.

Być może lekiem na słabe efekty prowadzenia komunikacji na Facebooku jest zaakceptowanie zmian, jakie wymusza na nas rzeczywistość mediów społecznościowych i powrót do istoty działań w tychże, czyli pogłębiania relacji z naszymi odbiorcami.

Źródło: GRUPA 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764