logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Koniec z nudą na targach

  PR 20.04.2011, przeczytano 2864 razy
ilustracjastrzałka

Jeszcze do niedawna targi były narzędziem wykorzystywanym głównie na rynku biznesowym i przygotowywane były z myślą o przedstawicielach konkretnej branży. Traktowane raczej jako okazja do nawiązania nowych kontaktów biznesowych i pozyskania zleceń, w budżetach marketingowych plasowały się jako specyficzny rodzaj sprzedaży osobistej. Dziś targi to ogromne imprezy będące świętem nie tylko dla wystawców, ale również, a może nawet przede wszystkim odwiedzających je gości. Oficjalny charakter spotkania biznesowego zastąpiony został atmosferą promocyjnego eventu, który w większym stopniu służy kształtowaniu wizerunku firmy, niż rzeczywistemu zwiększeniu sprzedaży.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/koniec-z-nuda-na-targach,12421,artykul.html

Nie ulega wątpliwości, że na ogólną ocenę obecności firmy na tego rodzaju imprezie wpływ mają dwa czynniki. Z jednej strony możemy mówić o obsłudze stoiska, kompetentnych i komunikatywnych pracownikach, którzy z zaangażowaniem i w interesujący sposób potrafią przekazać informacje o dostępnej ofercie firmy. Z drugiej o wystroju i wyposażeniu technicznym, na które w praktyce spada największy ciężar i odpowiedzialność za przyciągnięcie uwagi i zebranie publiczności. W sytuacji, gdy na małej powierzchni setki podobnych firm próbują przekonać zwiedzających do swojej oferty obrandowane systemy zabudowy nie wystarczają. Wystawcom z pomocą przychodzą nowe technologie i rozwiązania z zakresu digital signage, które nie tylko samym swoim wyglądem budzą zainteresowanie, ale również znacznie zwiększają atrakcyjność prezentowanych treści.


Podłogi reagujące na ruch, wirtualni asystenci czy ekrany z systemami rozpoznawania gestów - wszystkie te rozwiązania, mimo, że nasuwają skojarzenia z filmami science fiction są dostępne w ofercie większości firm, również tych działających na polskim rynku.

Z czego tak naprawdę mogą wybierać postępowi wystawcy? W pierwszej kolejności wymienić należy produkty interaktywne, czyli reagujące na wykryty ruch. Ich działanie opiera się na zintegrowanej pracy komputera z zainstalowanym odpowiednim oprogramowaniem, czujnika podczerwieni oraz multimedialnego projektora (lub ekranu np. plazmowego). W momencie wykrycia ruchu w wyznaczonym obrębie wyświetlany obraz ulega zmianie. Możliwości doboru animacji są praktycznie nieograniczone. Wybierać możemy z kilku standardowych propozycji (tj. pojawianie się lub zanikanie firmowego logotypu, imitacja pękającej lub zapadającej się podłogi, czy wirtualny mecz siatkówki) lub zlecić wykonanie zupełnie nowego efektu, w pełni dopasowanego do naszych oczekiwań. Projekcje mogą zostać przeprowadzone zarówno na powierzchniach poziomych (podłoga, stół, blat baru), jak i pionowych (ściana). 

Kolejną propozycją są rozwiązania dotykowe pozwalające na szerszą prezentację oferty danej firmy. Tu wybierać możemy pomiędzy ekranami dotykowymi, stołami interaktywnymi czy infokioskami. Urządzenia te pozwalają na przechowywanie dużych ilości informacji, wyświetlanie szczegółowych prezentacji, obszernych opisów, zdjęć w wysokiej rozdzielczości, filmów czy trójwymiarowych schematów. Ekrany dotykowe dają użytkownikom możliwość przeglądania wszystkich tych materiałów bez konieczności użycia myszki czy klawiatury. Dotyk jednego palca wystarcza, aby powiększyć interesujące nas fotografie, przewinąć tekst, czy otworzyć schemat interesującego nas produktu. 

Inną atrakcją tak wyposażonego stoiska może być równie nowoczesny przewodnik, jakim z pewnością jest Lucy. Wirtualny manekin, naturalnych rozmiarów pełniący funkcję asystenta na interaktywnym stoisku, samym swoim wyglądem ściąga pozytywne zainteresowanie. Mimo, że sprawia wrażenie prawdziwej postaci, w rzeczywistości jest dwuwymiarowym obrazem powstałym poprzez wyświetlenie realistycznej animacji na folii projekcyjnej zamontowanej na akrylowym szablonie. Lucy przez cały dzień z równym zaangażowaniem i entuzjazmem może prezentować kolejnym zwiedzającym atrakcje danego stoiska lub samą ofertę firmy. Wyposażona w system wykrywania ruchu, może automatycznie rozpoczynać prezentację, gdy tylko w jej obecności zjawi się potencjalny słuchacz.

Przykładem na doskonałe wykorzystanie nowoczesnych technologii w aranżacji powierzchni użytkowej stoiska jest Ministerstwo Gospodarki, które we współpracy z firmą Aduma opracowało w pełni interaktywną strefę wystawienniczą na targi CeBIT 2011 w Hanowerze. Zastosowanie rozwiązań z zakresu digital signage było tym bardziej wskazane, że obecności polskiej reprezentacji na tej imprezie przyświecało hasło 'Informatyka polską specjalnością'. Do wyposażenia stanowisk wykorzystano aż 11 nośników interaktywnych, w tym podłogi i ściany reagujące na ruch, ekrany wielodotykowe, stół oraz bar interaktywny. Informacje zamieszczone na poszczególnych nośnikach przedstawiały wiadomości o różnych regionach kraju, rynku IT w Polsce, oraz możliwościach lokowania u nas środków pieniężnych przez zagranicznych inwestorów. Urządzenia interaktywne nie pozwoliły nikomu minąć stoiska obojętnie i doskonale sprawdziły się w roli zachęty do dokładniejszego zapoznania się z ofertą, zaś urządzenia dotykowe stanowiły ciekawą alternatywę wobec osobistej prezentacji naszego kraju przez obecne na stanowisku hostessy. W interaktywne urządzenia wyposażone zostały również takie pomieszczenia, jak kawiarnia (bar interaktywny), czy strefa VIP (stół z blatem reagującym na dotyk), gdzie goście z dala od zgiełku hali targowej w dalszym ciągu mogli przeglądać opracowane prezentacje. Polskie stoiska cieszyły się ogromnym zainteresowaniem zarówno zwiedzających, jak i wystawców i z pewnością przyczyniły się do promocji Polski jako kraju z dużym potencjałem technologicznym.



Źródło: Aduma


brak ikonki
?

Tekst opublikował użytkownik: Aduma



Aduma o sobie:

Aduma tworzy zaawansowane systemy interaktywne i dotykowe. Innowacyjne rozwiązania Adumy to nowy wymiar komunikacji pod względem formy, siły przekazu i skuteczności: zmieniają odbiorcę reklamy w jej aktywnego i zaangażowanego uczestnika

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764