logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkret24 – nowy projekt dziennikarski TVN i Discovery Polska

  PR 19.10.2018, przeczytano 223 razy

Grupa TVN i Discovery Polska uruchomiła nowy portal dziennikarski w internecie – Konkret24, który będzie wyłapywał, piętnował i pokazywał czym jest manipulacja. Głównym celem projektu jest stworzenie innowacyjnego, nowoczesnego rozwiązania pozwalającego na walkę ze zjawiskiem dezinformacji nie tylko poprzez wysokiej jakości dziennikarstwo, ale także współpracę z odbiorcami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkret24-%E2%80%93-nowy-projekt-dziennikarski-tvn-i-discovery-polska,379809,artykul.html

Dziennikarze portalu Konkret24 będą walczyć z fałszywmi informacjami (tzw. zjawiskiem  fake news). Celem serwisu jest regularne pokazywanie, czym jest manipulacja oraz odpowiadanie na wątpliwości opinii publicznej, co do autentyczności treści publikowanych m.in. w internecie, głównie w mediach społecznościowych. To właśnie tam nieprawdziwe treści rozchodzą się najszybciej.

Konkret24 będzie weryfikować wypowiedzi polityków i prezentowane przez nich dane, ale projekt nie ograniczy się wyłącznie do tematów politycznych – będzie dementować także nieprawdziwe treści z zakresu zdrowia czy nauki. Nie zabraknie pogłębionych analiz dotyczących zjawisk i mechanizmów dezinformacyjnych.

Strona internetowa Konkret24 to pierwsza odsłona innowacyjnego projektu, który w przyszłości dostarczy narzędzi, dzięki którym dziennikarze wspólnie z odbiorcami – w ramach tzw. „crowdsourcingu” – będą mogli wykrywać „fake newsy” i weryfikować informacje, które budzą wątpliwości.

Szefem projektu jest Beata Biel. Sam portal jest częścią działu portali informacyjnych TVN, którym kieruje Mateusz Sosnowski. Pomysł jest współfinansowany przez Grupę TVN i Discovery Polska oraz Google w ramach programu Digital News Initiative Fund, runda 3.

Portal Konkret24 dostępny jest pod adresem: www.konkret24.tvn24.pl. Można go także znaleźć w mediach społecznościowych – na Facebooku, Twitterze i Instagramie.

Źródło: TVN S.A.

www.tvn.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

MediaCom został uznany przez firmę badawczą RECMA za najlepszą agencję w 2018 r. jeśli chodzi o nowy biznes, co odzwierciedla najlepszą w swojej klasie zdolność tej sieci do pozyskiwania nowych klientów, jak również utrzymywania już obsługiwanych.
Media społecznościowe borykają się z kłopotami wizerunkowymi i testują nowości
Końcówka 2018 roku pokazała w pigułce, w którą stronę rozwijają się media społecznościowe. Widać było też, z jakimi problemami borykają się od dłuższego czasu – mówi Maciej Przybylski, redaktor PRoto.pl. Jak podkreśla, social media – zwłaszcza Facebook – w ostatnim roku mocno inwestowały w rozwój wideo i testowały nowe...
Wirtualna Polska najczęściej cytowanym medium w grudniu 2018
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w grudniu pierwsze miejsce zajął portal Wirtualna Polska  – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach nalazły się radio RMF FM oraz portal Onet.pl. Wirtualna Polska pierwszą pozycję  zawdzięcza m.in. szerokiemu oddźwiękowi w mediach wywiadu z...
Youtube Ads Leaderboard 2018
YouTube publikuje listy reklam, które w ubiegłym roku były najchętniej oglądane przez użytkowników z Europy i całego świata. Filmy z globalnego rankingu wyświetlano łącznie przez 300 milionów minut i otrzymały milion łapek w górę. Z kolei zwycięskie wideo Amazona polubiło aż 232 tysiące osób. Kilka reklam ze światowej listy znalazło...
Ringier Axel Springer Polska wprowadziła na rynek cyfrową platformę wydawniczą. Ring Publishing oferuje rozwiązania zarówno dla redakcji jak i biznesu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone