logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkret24 – nowy projekt dziennikarski TVN i Discovery Polska

  PR 19.10.2018, przeczytano 2095 razy

Grupa TVN i Discovery Polska uruchomiła nowy portal dziennikarski w internecie – Konkret24, który będzie wyłapywał, piętnował i pokazywał czym jest manipulacja. Głównym celem projektu jest stworzenie innowacyjnego, nowoczesnego rozwiązania pozwalającego na walkę ze zjawiskiem dezinformacji nie tylko poprzez wysokiej jakości dziennikarstwo, ale także współpracę z odbiorcami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkret24-%E2%80%93-nowy-projekt-dziennikarski-tvn-i-discovery-polska,379809,artykul.html

Dziennikarze portalu Konkret24 będą walczyć z fałszywmi informacjami (tzw. zjawiskiem  fake news). Celem serwisu jest regularne pokazywanie, czym jest manipulacja oraz odpowiadanie na wątpliwości opinii publicznej, co do autentyczności treści publikowanych m.in. w internecie, głównie w mediach społecznościowych. To właśnie tam nieprawdziwe treści rozchodzą się najszybciej.

Konkret24 będzie weryfikować wypowiedzi polityków i prezentowane przez nich dane, ale projekt nie ograniczy się wyłącznie do tematów politycznych – będzie dementować także nieprawdziwe treści z zakresu zdrowia czy nauki. Nie zabraknie pogłębionych analiz dotyczących zjawisk i mechanizmów dezinformacyjnych.

Strona internetowa Konkret24 to pierwsza odsłona innowacyjnego projektu, który w przyszłości dostarczy narzędzi, dzięki którym dziennikarze wspólnie z odbiorcami – w ramach tzw. „crowdsourcingu” – będą mogli wykrywać „fake newsy” i weryfikować informacje, które budzą wątpliwości.

Szefem projektu jest Beata Biel. Sam portal jest częścią działu portali informacyjnych TVN, którym kieruje Mateusz Sosnowski. Pomysł jest współfinansowany przez Grupę TVN i Discovery Polska oraz Google w ramach programu Digital News Initiative Fund, runda 3.

Portal Konkret24 dostępny jest pod adresem: www.konkret24.tvn24.pl. Można go także znaleźć w mediach społecznościowych – na Facebooku, Twitterze i Instagramie.

Źródło: TVN S.A.

www.tvn.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764