logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurencja traci, ale martwi się o wygrywającą ramówkę TVP

  PR 02.04.2021, przeczytano 502 razy

TVP informuje, że wbrew sensacyjnym doniesieniom prasowym Interii.pl, portalu należącego do grupy Cyfrowy Polsat, zmiana pozycji ramówkowej serialu „Ojciec Mateusz” jest dobrze przemyślana. Serial ten nie znika z anteny i nadal stanowi kluczową pozycję programową Telewizji Polskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurencja-traci%2C-ale-martwi-sie-o-wygrywajaca-ramowke-tvp,390883,artykul.html

W związku z pandemią Telewizja Polska przeprowadziła szczegółową analizę zasobów programowych oraz oceniła perspektywy związane z rozwojem oferty publicystycznej, rozrywkowej i serialowej. Na jej podstawie za zasadne uznano zwiększenie ilości pasm bazujących na ofercie programowej opartej o gotowe audycje – zarówno pochodzące z zakupów licencyjnych, jak i wykorzystujących własną ofertę archiwalną. Kierunek ten w zdecydowany sposób zmniejszył ryzyko zerwania ciągłości emisji produkcji premierowych, a przede wszystkim niebezpieczeństwo utraty zdrowia osób zaangażowanych w ich realizację.

Efektem powyższych działań było m.in. uruchomienie w TVP2 codziennego pasma serialowego o godz. 18.45. Wprowadzony w tym paśmie serial licencyjny „Kozacka miłość” przerósł najśmielsze oczekiwania nadawcy zwiększając wyniki oglądalności Dwójki, która w tym przedziale czasowym pośród tzw. wielkiej czwórki awansowała z ostatniej pozycji na pozycję wicelidera, wyprzedzając m.in. flagowy serwis informacyjny Polsatu. Sumaryczna oglądalność Jedynki i Dwójki w tym paśmie wzrosła z 2,016 tys. do 3,017 tys., czyli o ponad milion widzów. W udziałach przełożyło się to na sumaryczny wzrost pasma z 15,7% do 21,9%, czyli o 6,2 p% przy jednoczesnym zmniejszeniu się udziału Polsatu o 1,0 p% (z 12,3% do 11,3%) oraz TVN o 0,8 p% (z 18,3% do 17,5%).

Powyższa analiza skłoniła także do sukcesywnej przebudowy pasma wieczornego TVP2 po godz. 21:45. Telewizja Polska zdecydowała o wprowadzeniu krótkoseryjnych, europejskich form fabularnych. Taka forma programowa doskonale komponuje się z charakterem wieczornego prime time. Niezależnie jednak od aspektu bezpieczeństwa programowego, bezpieczeństwa ekip realizacyjnych oraz niebagatelnej oszczędności w nakładach finansowych również w tym przypadku osiągnięta została istotna zwyżka wyników oglądalności.

Wprowadzenie pasma popularnego serialu obyczajowego po godz. 21:45 pozwoliło zbudować nową perspektywę kształtowania pasm programowych prime time’u. Największym wyzwaniem okazało się w tym przypadku odpowiednie zarządzanie widowniami w taki sposób, aby odbiorca nie musiał dokonywać wyborów, z której oferty programowej skorzysta kosztem innej. W konsekwencji tego serial „Ojciec Mateusz” stał się jedną z kluczowych pozycji weekendowego pasma serialowego Jedynki.

Mamy do czynienia z dość kuriozalną sytuacją, kiedy portal będący częścią grupy Polsat zamieścił tekst atakujący korzystne posunięcia programowe TVP oraz osobiście Prezesa Jacka Kurskiego. Autorzy tekstu wyrażają „troskę” o oglądalność TVP podczas, gdy kontestowane zmiany ramówkowe skutkują wzrostami oglądalności TVP2 i spadkiem oglądalności Polsatu. TVP dziękuje za wyrażoną troskę, ale skutecznej strategii programowej nie będzie zmieniać pod wpływem tego typu publikacji Interii.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764