logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurencja traci, ale martwi się o wygrywającą ramówkę TVP

  PR 02.04.2021, przeczytano 187 razy

TVP informuje, że wbrew sensacyjnym doniesieniom prasowym Interii.pl, portalu należącego do grupy Cyfrowy Polsat, zmiana pozycji ramówkowej serialu „Ojciec Mateusz” jest dobrze przemyślana. Serial ten nie znika z anteny i nadal stanowi kluczową pozycję programową Telewizji Polskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurencja-traci%2C-ale-martwi-sie-o-wygrywajaca-ramowke-tvp,390883,artykul.html

W związku z pandemią Telewizja Polska przeprowadziła szczegółową analizę zasobów programowych oraz oceniła perspektywy związane z rozwojem oferty publicystycznej, rozrywkowej i serialowej. Na jej podstawie za zasadne uznano zwiększenie ilości pasm bazujących na ofercie programowej opartej o gotowe audycje – zarówno pochodzące z zakupów licencyjnych, jak i wykorzystujących własną ofertę archiwalną. Kierunek ten w zdecydowany sposób zmniejszył ryzyko zerwania ciągłości emisji produkcji premierowych, a przede wszystkim niebezpieczeństwo utraty zdrowia osób zaangażowanych w ich realizację.

Efektem powyższych działań było m.in. uruchomienie w TVP2 codziennego pasma serialowego o godz. 18.45. Wprowadzony w tym paśmie serial licencyjny „Kozacka miłość” przerósł najśmielsze oczekiwania nadawcy zwiększając wyniki oglądalności Dwójki, która w tym przedziale czasowym pośród tzw. wielkiej czwórki awansowała z ostatniej pozycji na pozycję wicelidera, wyprzedzając m.in. flagowy serwis informacyjny Polsatu. Sumaryczna oglądalność Jedynki i Dwójki w tym paśmie wzrosła z 2,016 tys. do 3,017 tys., czyli o ponad milion widzów. W udziałach przełożyło się to na sumaryczny wzrost pasma z 15,7% do 21,9%, czyli o 6,2 p% przy jednoczesnym zmniejszeniu się udziału Polsatu o 1,0 p% (z 12,3% do 11,3%) oraz TVN o 0,8 p% (z 18,3% do 17,5%).

Powyższa analiza skłoniła także do sukcesywnej przebudowy pasma wieczornego TVP2 po godz. 21:45. Telewizja Polska zdecydowała o wprowadzeniu krótkoseryjnych, europejskich form fabularnych. Taka forma programowa doskonale komponuje się z charakterem wieczornego prime time. Niezależnie jednak od aspektu bezpieczeństwa programowego, bezpieczeństwa ekip realizacyjnych oraz niebagatelnej oszczędności w nakładach finansowych również w tym przypadku osiągnięta została istotna zwyżka wyników oglądalności.

Wprowadzenie pasma popularnego serialu obyczajowego po godz. 21:45 pozwoliło zbudować nową perspektywę kształtowania pasm programowych prime time’u. Największym wyzwaniem okazało się w tym przypadku odpowiednie zarządzanie widowniami w taki sposób, aby odbiorca nie musiał dokonywać wyborów, z której oferty programowej skorzysta kosztem innej. W konsekwencji tego serial „Ojciec Mateusz” stał się jedną z kluczowych pozycji weekendowego pasma serialowego Jedynki.

Mamy do czynienia z dość kuriozalną sytuacją, kiedy portal będący częścią grupy Polsat zamieścił tekst atakujący korzystne posunięcia programowe TVP oraz osobiście Prezesa Jacka Kurskiego. Autorzy tekstu wyrażają „troskę” o oglądalność TVP podczas, gdy kontestowane zmiany ramówkowe skutkują wzrostami oglądalności TVP2 i spadkiem oglądalności Polsatu. TVP dziękuje za wyrażoną troskę, ale skutecznej strategii programowej nie będzie zmieniać pod wpływem tego typu publikacji Interii.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TikTok wiodąca platforma krótkich filmów wideo, wprowadza nową funkcję dla reklamodawców chcących budować świadomość marki i zwiększać efektywność prowadzonych kampanii marketingowych. TikTok Reach & Frequency oferuje przejrzyste warunki planowania działań brandingowych, monitorowanie grona odbiorców oraz liczby wyświetleń przekazu reklamowego....
Aż 10 tys. zł mogą wygrać słuchacze Radia Złote Przeboje w nowym konkursie antenowym "Dycha po ósmej". Zabawa, w której można wziąć udział od dziś - środy, 14 kwietnia 2021 r., rozgrywana jest w porannej audycji "Złote Przeboje na dzień dobry". Uczestnicy konkursu w 10 sekund będą musieli odgadnąć nazwiska gwiazd, których głosy...
„People first. Not cookies” - Grupa Wyborcza z nowym hasłem
Grupa Wyborcza, która zajmuje się sprzedażą reklam marki Wyborcza, podkreśla w swoich działaniach nowe hasło - „People first. Not cookies”. Nawiązuje w ten sposób do skoncentrowania działań marki wokół prawdziwych odbiorców – czytelników, użytkowników i subskrybentów Wyborcza.pl, a w wymiarze reklamowym – na...
Nowa strategia rozwoju platformy informacyjnej Newsme.pl
Po trzech latach obecności na rynku mediów newsme.pl ze swoją aktywną i oddaną społecznością budowaną przez cały ten czas decyduje się na intensyfikację oraz dynamizację działań. W tym celu przedstawia nową strategię rozwoju z zachowaniem esencji ducha marki – tak wewnątrz, jak i zewnątrz. To kompleksowy i gruntowny proces rozbudowy, wykorzystujący dotychczasowy...
Awanse i zmiany w zespole komunikacji korporacyjnej Agory
Od kwietnia 2021 r. Agata Staniszewska, rzecznik prasowy Agory jest jednocześnie zastępcą dyrektora ds. komunikacji korporacyjnej spółki. Dyrektorem komunikacji Agory jest od wielu lat Nina Graboś, łącząca od listopada 2020 r. zadania szefowej zespołu ds. PR i relacji inwestorskich z rolą szefa biura zarządu Agory. Oprócz tego od lutego 2021 r. Anna Fidos jako...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764