logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs: Zdrowie seksualne na plakacie

   20.04.2008, przeczytano 4963 razy
ilustracjastrzałka

„Seks to zdrowie. Dbajmy o nie!” to hasło rozpoczętego właśnie konkursu na plakat społeczny. Projekt realizowany jest w ramach Ogólnopolskiego Programu Zdrowia Seksualnego. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, a patronat nad nim objęła Fundacja Promocji Zdrowia Seksualnego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs%3A-zdrowie-seksualne-na-plakacie,7159,artykul.html

Konkurs jest elementem nowatorskiej, bezprecedensowej kampanii społecznej promującej zdrowie seksualne. Chodzi o to, by uświadomić Polakom wagę problemu zdrowia seksualnego i zachęcić wszystkich tych, którzy mają z nim problemy, do pokonania wstydu i konsultacji z lekarzem. Inicjatorem przedsięwzięcia jest Fundacja Promocji Zdrowia Seksualnego, która objęła patronat nad Ogólnopolskim Programem Zdrowia Seksualnego.

„Plastyczne zobrazowanie tak istotnego tematu, jakim jest zdrowie seksualne, pomoże uświadomić opinii publicznej, że uważane za wstydliwe tematy seksu wymagają szczerej i otwartej rozmowy – między partnerami i z lekarzem” – mówi seksuolog, dr Andrzej Depko. Przesłanie plakatów skierowane jest zarówno do pacjentów, jak i do lekarzy pierwszego kontaktu.

Badania pokazują, że Polacy coraz częściej skarżą się na rożnego rodzaju problemy związane z życiem seksualnym. Według Polskiego Towarzystwa Medycyny Seksualnej, na zaburzenia erekcji cierpi w Polsce już 2,6 miliona mężczyzn. Zaledwie 5% spośród nich poddaje się leczeniu. Zdaniem lekarzy seksuologów, zaangażowanych w Ogólnopolski Program Promocji Zdrowia Seksualnego, kwestia problemów intymnych oraz antykoncepcji w Polsce nadal pozostaje tematem tabu. Polacy nie potrafią rozmawiać ze swoimi partnerami o pożyciu intymnym, szczególnie, gdy w tej sferze pojawiają się problemy. Zarówno mężczyźni, jak i kobiety, często wstydzą się przyznać lekarzowi do intymnych problemów, a lekarze nie pytają o zdrowie seksualne. Efektem takiej postawy, określanej jako „fałszywy wstyd”, jest nie tylko spadek jakości życia, ale i pogorszenie się relacji między partnerami, co w konsekwencji często prowadzi do rozpadu związku.

Konkurs plastyczny adresowany jest do członków Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej (STGU) oraz studentów i absolwentów wyższych polskich uczelni plastycznych. Organizatorzy szacują, że gotowych do wzięcia udziału w konkursie może być nawet kilkuset młodych artystów. Prace plastyków oceniać będą profesor Zbigniew Izdebski (seksuolog), Sylwia Jędrzejewska (z Fundacji Promocji Zdrowia Seksualnego) oraz Janusz Bałdyga (artysta performer), Lech Majewski (grafik, profesor ASP w Warszawie), Bogna Świątkowska (twórca i szefowa Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana) i Dawid Korzekwa (prezes STGU).

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 20 maja. Prace nagrodzonych artystów oraz plakaty innych wybranych autorów zostaną zaprezentowane 27 maja na wernisażu w Warszawie, w Galerii STGU przy ul. Foksal 11. Wybrane prace konkursowe będzie można też zobaczyć na wystawach organizowanych w kilku największych miastach Polski, w tym w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście.

Źródło: Star PR

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

wow obsada jury jest bardzo mocna

avatar użytkownika
,

Byłem na ich stronie konkursowej www.opzs.pl/konkurs, całkiem fajnie to wygląda  

avatar użytkownika
,

slyszlem ze te prace maja tez byic zamiezzczone w prasie i na ruznych broszurach ,ciekawe gdzie?

avatar użytkownika
,

Też mi się to ou szy obiło że w Mens Health   

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764