logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Patronat Signs.pl: Konkurs Art Moves na najlepszą pracę bilbordową rozstrzygnięty!

   25.08.2020, przeczytano 1644 razy
ilustracja
Zoran Georgiev (Niemcy) – zwycięzca konkursu

Ogromne zainteresowanie twórców z całego świata Konkursem Art Moves – otrzymaliśmy prace z 70 krajów świata! W tym roku konkurs odbywał się pod hasłem „Epidemia – globalna katastrofa, kara czy szansa, by wymyślić siebie i świat na nowo?” Znamy już laureatów konkursu – zwycięzcę i 9 prac wyróżnionych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/patronat-signs.pl%3A-konkurs-art-moves-na-najlepsza-prace-bilbordowa-rozstrzygniety%21,388209,artykul.html

Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Bilbordach Art Moves jest jedynym na świecie festiwalem sztuki bilbordowej, który od 13 lat prezentuje i promuje tę kategorię sztuki publicznej. W ramach festiwalu w przestrzeni miasta Torunia prezentowane są prace artystów z całego świata, poruszające ważne, aktualne tematy. W tym roku na nośnikach, które zwykle wykorzystywane są do prezentacji reklam: bilbordach, citylightach i ekranach LED zaprezentowane zostaną prace artystyczne, odnoszące się do tematu przewodniego całej imprezy: „Epidemia – globalna katastrofa, kara czy szansa, by wymyślić siebie i świat na nowo?”.

Jednym z głównych elementów festiwalu jest corocznie organizowany, międzynarodowy konkurs na najlepszą pracę bilbordową. Do wystawy konkursowej wybierane są najciekawsze prace, nadesłane przez utalentowanych artystów z całego świata. Prace te są twórczą wypowiedzią artystyczną na temat festiwalowego hasła. Tematy corocznych edycji festiwalu wybierane są w taki sposób, by korespondowały z procesami i zjawiskami społecznymi kształtującymi współczesny, globalny świat. Wyrastają one z głębokiej refleksji o podłożu socjologicznym, psychologicznym, filozoficznym i są wyrazem troski o kształt rzeczywistości, w jakiej żyjemy. Ogromne zainteresowanie artystów z całego świata konkursem i festiwalem, wskazuje na wielki potencjał, jaki tkwi w idei imprezy oraz w przestrzeni publicznej – miejscu, które służy tu pogłębionej refleksji i komunikacji społecznej.

W tym roku artyści zostali zaproszeni do twórczej interpretacji hasła: „Epidemia – globalna katastrofa, kara czy szansa, by wymyślić siebie i świat na nowo?”. Na tegoroczny konkurs wpłynęło 1410 prac, nadesłanych przez 789 artystów z 70 krajów świata. Otrzymaliśmy prace Rosji, Indii, Uzbekistanu, Chin, Macedonii, Kuby, Włoch, Iranu i wielu innych! Wyjątkowo dużo prac otrzymaliśmy z Chin i Indii. Pokazuje to, że twórcom z tych państw szczególnie bliskie jest tegoroczne hasło konkursowe.

Ostanie miesiące zmieniły cały świat – poszczególne społeczeństwa i kraje, życie całych rodzin i poszczególnych jednostek. Normalne reguły rzeczywistości zostały zawieszone, a my ukryliśmy się w domach, odizolowaliśmy się od innych i zamarliśmy w przerażeniu. Poszczególne jednostki i całe społeczeństwa opanował strach, lęk i trauma. Te trudne chwile i doświadczenia odcisnęły na nas piętno, ale czy zmieniły nas na lepsze? Czy jest to trwała, czy tylko tymczasowa zmiana, a po chwilowej grozie świat powróci na stare tory? Czy powinniśmy szybko zapomnieć o tym, co się stało – o naszych doświadczeniach i emocjach, czy może wręcz przeciwnie – powinniśmy to dobrze zapamiętać, przemyśleć i wyciągnąć konstruktywne wnioski? Czy to, co się stało to kara czy może szansa, by wspólnym, globalnym wysiłkiem wymyśleć siebie i świat na nowo? Jak wykorzystać te trudne doświadczenia, by zbudować lepszy świat? Co konstruktywnego można wynieść z trudnych wydarzeń, jakie wszyscy w różnych miejscach na ziemi przeżywaliśmy? Które z tych doświadczeń mogą wzmocnić nas samych, jak i kulturę, w której żyjemy, by w przyszłości lepiej radzić sobie z podobnymi wyzwaniami?

Jury w składzie: Adam Niklewicz / artysta / North Haven, Connecticut, USA, Mark Titchner / artysta / Londyn, Wielka Brytania, Małgorzata Augustyniak / historyk sztuki, wiceprezes zarządu AMS SA / Warszawa, Joanna Górska / artystka, kurator, dyrektor artystyczny Festiwalu Art Moves / Toruń

wyróżniło 10 prac, które zostaną pokazane na bilbordach w ramach Festiwalu Art Moves 2020.

Są to prace następujących artystów:

  • Zoran Georgiev / Niemcy
  • Alex Gourinovski / Białoruś
  • Alina Kashitsyna / Grecja
  • Bahram Gharavi Manjili / Iran
  • Carilla Karahan / Turcja
  • Erick Ginard i Katherine R. Paz / Kuba
  • Magdalena Sikora / Polska
  • Piotr Depta-Kleśta / Polska
  • Sichen Kong / Chiny
  • Teresa Orazio / Włochy

Jury za najbardziej interesującą pracę uznało projekt, którego autorem jest Zoran Georgiev z Niemiec i właśnie do niego powędruje Główna Nagroda Konkursu w wysokości 5000 PLN.

ilustracjastrzałka

Alina Kashitsyna (Grecja - praca wyróżniona

ilustracjastrzałka

Piotr Depta-Kleśta (Polska) - praca wyróżniona

ilustracjastrzałka

Sichen Kong (Chiny) - praca wyróżniona

Festiwal rozpocznie się 1 września 2020 w Toruniu, oficjalne otwarcie odbędzie się 11 września. Wydarzenie objęte jest patronatem medialnym Signs.pl.

Więcej informacji można znaleźć

Źródło: Fundacja Rusz

Dodatkowe informacje:

Honorowy patronat nad festiwalem objął Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotr Całbecki i Prezydent Miasta Torunia Michał Zaleski. Festiwal został dofinansowany ze środków Gminy Miasta Toruń i Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764